رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی ضمن بیان مذاکرات فشرده با اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین جهت برگزاری انتخابات، درباره بهبود روابط کاراکاس با واشنگتن صحبت کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن بیان طرح دولت این کشور برای برگزاری انتخابات بزرگ با حضور همه احزاب اپوزیسیون این کشور و نظارت ناظران کشور‌های خارجی، بر آمادگی کاراکاس برای عادی‌سازی روابط با واشنگتن تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مادورو در مصاحبه روز جمعه (دیروز) با وبگاه آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد، دولت ونزوئلا در حال تلاش برای مذاکره با دولت جو بایدن به منظور کاستن از تنش‌های دیپلماتیک و اقتصادی بین دو کشور است.

طبق این گزارش، مادورو امیدوار است که آمریکا سیاست تحریم‌های خود علیه ونزوئلا را کنار بگذارد تا سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند در ونزوئلا سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته رئیس‌جمهور ونزوئلا، برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور، سبب ایجاد شغل و کاهش رنج و درد ونزوئلا خواهد شد.

وی خطاب به دولت جو بایدن در آمریکا به بلومبرگ گفت: «زمان رسیدن به توافق فرارسیده است... امیدوارم که ما بتوانیم مسیر‌های آشتی، احترام، منافع متقابل و طُرُقی را پیدا کنیم که به ما اجازه دهد روابط بین ایالات متحده و ونزوئلا را عادی سازی کنیم».

رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین افزود: «ونزوئلا قرار است که سرزمین فرصت‌ها بشود... من سرمایه‌گذاران آمریکایی را دعوت می‌کنم تا (از این فرصت) بی بهره نشوند».

مادورو در این مصاحبه پیشنهاد دولت ونزوئلا برای برگزاری یک «انتخابات بزرگ» را مطرح کرد؛ انتخاباتی که شامل تمام سطوح محلی، منطقه‌ای و شهرداری‌ها را شامل خواهد شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد که این انتخابات بزرگ، «شفاف، قابل اتکا و راستی آزمایی خواهد بود».

وی همچنین از ارسال دعوت رسمی دولت ونزوئلا از اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، کارشناسان مسائل انتخابات، مراکز سیاسی و دیگر سازمان‌ها برای نظارت بر این انتخابات خبر داد.

به گفته مادورو، دولت ونزوئلا در حال حاضر در حال مذاکراتی فشرده با همه اپوزیسیون این کشور درباره برگزاری این «انتخابات بزرگ» است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه دولت او از آمریکا برای پیوستن به این مذاکرات دعوت کرده است، افزود: «به نظر من خبر‌های خوبی در راه خواهد بود و به زودی خبر‌های خوبی درباره این انتخابات بزرگ شنیده خواهد شد».

اظهارات مادورو درباره آمریکا و مذاکرات با اپوزیسیون ونزوئلا در حالی مطرح شده که در دولت دونالد ترامپ، واشنگتن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» به رسمیت شناخت.

به رغم تغییر دولت در آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن، سیاست علنی این کشور تغییر نکرده و توقیف دارایی‌های ونزوئلا، تحریم‌ها و حمایت ایالات متحده از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا همچنان پابرجاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها