شرکت دانش‌بنیان «کامپوزیت آسیا» انواع پروفیل‌ های کامپوزیتی مورد نیاز صنایع مختلف را در کشور با کیفیتی بالا تولید می‌کند

رفع نیاز صنایع به کامپوزیت‌ های پایه پلیمری با محصولات کامپوزیت آسیا

شرکت دانش بنیان «بانی ارتباط ماهان» خدمات مختلفی را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد که یکی از آنها بازی موبایلی «فوتبالیستارز» است

فوتبالیستارز، بازی موبایلی محبوب فوتبالی ‎ها

در میان بازی‎های موبایلی، فوتبال از آن دسته بازی‎هایی است که طرفدارانش سن و سال نمی‎شناسد و همه سلیقه‎ها را در بر می‏ گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۷۶

همین ویژگی باعث شده است با وجود تنوع بازی‎های فوتبالی که در بسترهای مختلف ارائه می‎شود، بازی فوتبال موبایلی همیشه محبوبیت خاص خودش را داشته باشد.

به ویژه اگر از نظر گرافیک و طراحی به شکل و شمایل مسابقه فوتبال واقعی نزدیک و نزدیک‎تر هم بشود که دیگر بازی‌خورها را به اوج می‌برد!

فوتبالیستارز، بازی موبایلی محبوب فوتبالی ‎ها

شرکت دانش‎بنیان «بانی ارتباط ماهان» از سال 89 در حوزه فناوری اطلاعات، تولید و پشتیبانی سامانه‎ها و تجاری‌سازی و فروش بازی‎های موبایلی فعالیت داشته و با انگیزه ارتقای سامانه‎ها و سایت‎ها و اپلیکیشن‎های مختلف تلاش کرده است تا کاربران خدمات متفاوت و با کیفیتی را در اختیار داشته باشند. این مجموعه با شرکت‎های مختلفی همکاری کرده است که از جمله آنها می‎توان به اول مارکت، اپلیکیشن رسمی باشگاه استقلال، آوادیو، موزیک 24، سامانه اطلاع‏رسانی دانشگاه پیام نور، سامانه اطلاع‎رسانی فنی‎حرفه‎ای، اپلیکیشن فیلم مارکت و سینماگرام اشاره کرد. 

سیاوش عابدی، مدیرعامل شرکت «بانی ارتباط ماهان» به جام‎جم می‎گوید: «بازی‏های رایانه‎ای از علاقه‎مندی‎های دوران نوجوانی من بود، همیشه دوست داشتم بتوانم بازی رایانه‏ای خاصی را طراحی و به بازار ارائه کنم. از آنجا که در زمینه نرم‎افزار تجربه و مهارت داشتم سعی کردم سراغ اجراکردن همین ایده بروم. باورم این بود که با وجود بازی‎های خارجی متنوع، بازی ایرانی می‎تواند جذابیت‎های بیشتری برای کاربر داشته باشد. به همین علت به همراه برنامه‎نویسان و طراحان تیم بازی «فوتبالیستارز» را ساختیم. بنیاد ملی بازی‎های رایانه‎ای در مراحل کار از ما حمایت کرد که برایمان واقعا ارزشمند بود.» این بازی اکنون از طریق کافه بازار و  گوگل پلی و سایت فوتبالیستارز در دسترس علاقه‌مندان است. 

چالش‏ های ساخت بازی‎های موبایل در ایران  

متاسفانه وقتی در کشور ما صحبت از بازی‎های رایانه‎ای و موبایلی به میان می‎آید ذهن خیلی‎ها به سمت شرط‎بندی می‎رود. در حالی که حتی اگر قوانین بازی و شرایط آن به این گونه نباشد نگرانی و دغدغه‌اش برای خیلی از افراد وجود دارد. مدیرعامل شرکت «بانی ارتباط ماهان» در این باره می‌گوید: «برای این که فوتبالیستارز را به شیوه‎ای دقیق طراحی کرده باشیم که جای هیچ نگرانی را باقی نگذارد در همان ابتدای ارائه بازی در بازار، از وبگاه مقام معظم رهبری استفتاء گرفتیم.» 

عابدی ادامه می‌دهد: «بازی‎سازی آنلاین در ایران هنوز نیاز به‌پیشرفت و حمایت زیادی دارد و چون نوعی تفریح و سرگرمی به حساب می‎آید چسبندگی لازم برای همراه‌کردن مخاطب را ندارد. کافی است اندکی خطا یا اشکال فنی در بازی‎ها وجود داشته باشد تا کاربر خیلی سریع آن را رها کند و سراغ بازی دیگری برود. در حالی که چنین حالتی را هیچ وقت برای یک اپلیکیشن بانکی که حتی اشکالات زیادی دارد نخواهید دید. زیرا کاربر ناچار است برای دریافت خدمات مختلف با همان روش کارش را انجام بدهد و پیش ببرد. بنابراین ما به عنوان تیم بازی‎ساز باید توجه ویژه‎ای به علایق و درخواست‏های مخاطبان داشته باشیم و امکانات فنی و سرعت و محیط اپلیکیشن را طوری طراحی کنیم که برای کاربر مسأله ایجاد نکند.» 

این کارآفرین خلاق می‌افزاید: «یکی دیگر از مشکلات ما خدمات‎دهی اینترنت در ایران است که به دلیل شرایطی که سرویس‎های ارائه دهنده اینترنت دارند گاهی پیش می‎آید که تمام اطلاعات ما در لحظات پایانی سال پاک شده و برای ما دردسر زیادی ایجاد کرده است.» 

چشم‏ انداز بازی فوتبالیستارز در آینده  

مدیرعامل شرکت «بانی ارتباط ماهان» درباره برنامه‌های آینده این شرکت اشاره می‌کند: «این بازی حدود شش ماه پیش در خارج از ایران به نام دیگری منتشر شده است و به سفارش یک شرکت کانادایی محتوای کلی و زبان بازی و برخی موارد دیگر تغییر پیدا کرده است. کشورهای دیگری هم به‌عنوان هدف تعیین شده‌اند که بازی برای فرهنگ آنها و متناسب با زبانشان بهینه‌سازی شده است و قرار است به‌زودی به آنها ارائه شود. توسعه جهانی بازی در اولویت برنامه‎های آینده فوتبالیستارز است.» 

ویژگی‎های متمایز «فوتبالیستارز» در مقایسه با دیگر بازی‌ها 

امکان پرداخت بانکی و جبران امتیاز از دست رفته: فوتبالیستارز برخلاف بازی‎های خارجی که امکان پرداخت از حساب‎های بانکی را ندارد، این امکان را فراهم می‌کند تا بازیکن‎ها بتوانند در حین بازی پرداخت آنلاین داشته باشند و از امکانات ویژه بازی استفاده کنند. بازی این فرصت را ایجاد کرده تا افرادی که امتیازی از دست می‎دهند و می‎خواهند بلافاصله بازی را ادامه بدهند نیازی نداشته باشند تا فرصت مجدد بازی صبر کنند و بتوانند با پرداخت مبلغی مشخص، امتیاز از دست رفته را جبران کنند و بازی را ادامه دهند. این خرید درون برنامه الگوی درآمدی بازی به‌حساب می‎آید.  

گزارشگر بازی : وجود گزارشگر در بازی شور و هیجان مضاعفی ایجاد می‎کند که در خیلی از بازی‎های فوتبالی موبایلی وجود ندارد. فوتبالیستارز این امکان را به دو زبان فارسی و انگلیسی در اپلیکیشن ایجاد کرده و شما می‎توانید به این دو زبان گزارش بازی را بشنوید.  

امکان ارسال فایل صوتی : امتیاز ویژه این بازی برای کاربران امکان فرستادن صدا در حین بازی برای حریف است. فایل صوتی می‎تواند به هیجان بازی و ارتباط بیشتر شما و حریفتان کمک کند. 

ادامه بازی در فرآیند قطع و وصل شدن اینترنت : در بسیاری از بازی‏های مسابقه‌ای آنلاین اگر اینترنت کاربر قطع بشود بعد از چند ثانیه بازی را خواهد باخت. 

در حالی که فوتبالیستارز این مشکل را حل کرده و بازی بلافاصله بعد از اتصال اینترنت به راحتی ادامه می‌یابد. این کار پیچیدگی‎های فنی زیادی دارد اما با تلاش تیم برنامه‎نویس وطراح فوتبالیستارز بالاخره اجرایی شده است.  

به‏روز بودن و امکانات فنی جدید : تیم فوتبالیستارز در سه سالی که بازی را ارائه کرده سعی داشته است هر روز امکانات تازه فنی را در اختیار مخاطبان بگذارد و به‎روز رسانی داشته باشد. امکان رده‎بندی بازیکن‎ها، استفاده از استیکرها و ... از دیگر ویژگی‎های جالب فوتبالیستارز است. 

راه‌های ارتباطی با فوتبالیستارز

وبسایت: www.banico.ir و  www.footballistars.ir 
اینستاگرام:footballistars90 
تلفن:86081382-021 
آدرس: تهران، میدان آرژانتین، خیابان سی و پنجم، پلاک 13 

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها