پس از صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن "کوو ایران برکت"

شتاب گرفتن روند واکسیناسیون عمومی علیه کرونا

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» گفت: از این پس این واکسن به صورت مستمر پس از تولید و قرنطینه ۱۴ روزه برای تزریق عمومی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۶۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر سید رضا مظهری به صدور مجوز استفاده اضطراری واکسن ایران برکت از هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان غذا و دارو پس از نصب برچسب اصالت، واکسن را تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت خواهد داد تا این واکسن به هموطنان تزریق شود.

وی به تحویل نخستین محموله واکسن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از صدور مجوز اضطراری در ۲۶ خرداد اشاره کرد و گفت: نمایندگان وزارت بهداشت در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام مستقر شدند تا واکسن‌ها به صورت مستمر تحویل وزارت بهداشت شود.

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» در پاسخ به این سؤال که تزریق واکسن کوو ایران برکت در قالب واکسیناسیون عمومی از چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، تزریق واکسن کوو ایران برکت در نخستین روز‌های پس از تحویل، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در اسرع وقت اقدام به تزریق این واکسن به هموطنان خواهد کرد، به عبارتی واکسن بعد از نصب برچسب اصالت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هموطنان داوطلب تزریق می‌شود.

تولید هفتگی واکسن ایران برکت در شهریور ۱۴۰۰ به ۷ میلیون دوز می‌رسد

مدیر اجرایی طرح واکسن «کوو ایران برکت» ادامه داد: تولید هفتگی واکسن کوو ایران برکت در مرداد امسال به حدود ۴ میلیون دوز در هفته و همچنین در شهریور ماه به هفته‌ای حدود ۷ میلیون دُز می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون با خط تولید فعلی ۳ میلیون واکسن تعهد شده در خرداد محقق شده است و در تیر هم با راه اندازی خط تولید جدید، تولید ماهانه واکسن به ۱۱ میلیون دُز یا به عبارتی هفته‌ای حدود ۳ میلیون دُز خواهد رسید.

آقای دکتر مظهری افزود: محققان ما با تمام توان در تلاش هستند تا از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این زمینه بکاهند و آرامش را برای آنان به ارمغان آورند.

تا زمانی که نیاز داخلی وجود دارد، واکسن را صادر نخواهیم کرد

وی درباره صادرات این محصول گفت: تا موقعی که نیاز داخلی به واکسن کرونا وجود دارد به دنبال برنامه صادرات این واکسن نخواهیم بود. اما زمانی که نیاز کشور برطرف شد، مسلما به دنبال صادرات خواهیم رفت.

آقای مظهری ادامه داد: تا موقعی که نیاز کشور برطرف نشود و دغدغه و نگرانی مردم از بین نرود، اقدام به صادرات نخواهیم کرد و بر اساس نیاز اقدام به تولید و مصرف واکسن خواهد شد.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ۱۳۹۹) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مرحله دوم این واکسن از اواخر اسفند پارسال آغاز شده است و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با حضور ۲۰ هزار داوطلب در ۶ شهر انجام شد و تاکنون علاوه بر تزریق دُز اول به تمام داوطلبان، بخشی از آنان دُز دوم خود را دریافت کرده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها