رئیس جمهور گفت: به منتخب مردم تبریک می‌گویم و با توجه به اینکه رسما مشخص نشده، تبریک خود را به تاخیر می‌اندازم.
کد خبر: ۱۳۲۱۷۲۱
امیدواریم ۴۵ روز آینده شرایط بهتری برای دولت بعدی باشد
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: از ملت بزرگ و شریف که در این مقطع بسیار حساس تاریخی به سخنان معاندان که رابطه‌شان همواره با ایران بد بود، گوش ندادند و دیروز روز پر نشاطی را آفریدند. مردم در برخی از زمینه‌ها تا ۹۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند؛ دیروز انتخابات خوبی برگزار شد و ان‌شاالله نتایج آن هم امروز اعلام می‌شود.

وی افزود: صدا و سیما و نامزد‌های انتخابات همه به صحنه آمدند تا این فضا ساخته شد، از وزارت بهداشت و درمان تشکر می‌کنم که تلاش کردند تا در این انتخابات پیک جدیدی برای کرونا شکل نگیرد؛ وزارت بهداشت و درمان سهم خوبی برای انتخابات خوب دیروز داشتند.

روحانی ادامه داد: به منتخب مردم تبریک می‌گویم و با توجه به اینکه رسما مشخص نشده، تبریک خود را به تاخیر می‌اندازم، اما منتخب مشخص است و ان‌شالله ۴۵ روز دیگر مسئولیت ریاست جمهوری هم به عهده می‌گیرد و دولت دوزادهم تا ۴۵ روز دیگر پایان مسئولیتش خواهد بود.

وی بیان کرد: سخت‌ترین تاریخ ایران را در این دولت شاهد بودیم و در طول یک قرن گذشته سخت‌ترین روز‌ها را داشتیم؛ به ویژه در این ۱۶ ماه گذشته که با وجود تحریم و کرونا توانستیم روز‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم ۴۵ روز دیگر روز‌های بهتری در زمینه تحریم، کرونا و شرایط کشور داشته باشیم.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه کرونا، گفت: همه دنیا به این رسیدند که ویروس کرونا خطرناک است و به این نتیجه رسیدند راه آن فاصله گرفتن از ویروس است، هیچ کشوری در دنیا شرایط ما را نداشت؛ ما بیش از ۲ سال در جنگ اقتصادی بودیم و شرایط این چنین نبود که به مردم بگوییم خانه بمانید و ما مشکلات مالی شما را رفع می‌کنیم، مسئله دیگر جنگ اقتصادی بود؛ خیلی خوشحال شدم که دو روز گذشته مقام آمریکایی اعلام کرد تحریم برای کرونا را برمیداریم. این فرد با گفته صریح جنایات خود را برملا کرد؛ دو موضوع ماسک و واکسن را اعلام کرد.

وی افزود: همسایگان کشور‌های دور دست اموال ما را برای تحریم‌های آمریکا نگه‌داشتند. خدا در این روز‌ها نعمت‌هایی را هم به ما داد، یعنی مردمی همراه که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند و مدافعان سلامت فداکار که از روز اول به میدان آمدند؛ کار بزرگی در بخش سلامت در همین مدت انجام گرفت.

روحانی داد: ما یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی افتتاح و هر ماه حدود هزار تخت افتتاح کردیم؛ ابتدای کرونا ۲ آزمایشگاه داشتیم و اکنون ۴۰۰ آزمایشگاه دایراند، از ابتدای کرونا تاکنون تخت‌های ما دو برابر شد و به بیمارستان‌های کشور۱۵۰ سی تی اسکن اضافه شدند و انواع ماسک‌ها و گان‌ها تهیه شده و یک نفر پشت در بیمارستان نمانده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: نکته بعد هدایت مقام معظم رهبری و فرهیختگان بود، مرتب مقام معظم رهبری تاکید کردند که مردم به نکات ستاد ملی کرونا گوش کنند، فکر نمی‌کنم هیچ کشوری در دنیا باشد که رئیس جمهور کشور در طول هفته سه بار جلسه ویژه کرونا داشته باشد، امروز هفتاد و سومین جلسه کروناست.

وی ادامه داد: جزء کشور‌هایی هستیم که ارزان‌ترین ماسک را در اختیار مردم گذاشتیم، همچنین ساختار‌های مناسبی که در ابتدای دولت در زمینه بهداست، ساختار‌های مناسب انجام گرفت، سختی داشتیم، اما در عین حال خداوند هم نعمت‌های بزرگی به ما داد.

وی افزود: در زمینه واکسن گرفتار بگو و مگو‌ها نشدیم، البته عده‌ای اظهارات مختلفی داشتند و حرف‌هایی در زمینه واکسن زده شد؛ وقتی واکسن کرونا آمد تبلیغ زیاد بود، اما ستاد ملی کرونا آگاهانه گفت که باید واکسن خریداری شود و ما یک روز هم برایمان خیلی مهم بود، لذا همه اقدامات انجام شد، از خرید واکسن کوواکس گرفته تا خرید از کشور‌های دوست و همسایه که عمدتا روسیه و چین بود.

ایران جزء تولید کنندگان واکسن کرونا در جهان است

روحانی ادامه داد: از آغاز ویروس کرونا تصمیم گرفتیم که دربارا ساخت و تولید واکسن در کشور تلاش کنیم، با همه مدعیانی که می‌خواستند واکسن تولید کنند در کشور جلسه گذاشتیم و وزارت بهداشت هم از لحاظ مالی، ارزی و تایید وزارت بهداشت کمک کرد و کار پیش رفت؛ امروز ۲ واکسن ما مجوز لازم برای مصرف اضطراری دریافت کرد یعنی یک واکسن از این هفته و واکسن دیگر از هفته آینده استفاده می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: حداقل ۵ واکسن در داخل خواهیم داشت و اینکه ایران در این شرایط ۵ واکسن تولید کرده کار سخت و عظیمی است، مگر چند کشور در دنیا وجود دارد که واکسن تولید می‌کنند؛ ۶ کشور بیشتر نیستند و ایران هم جزء تولید کنندگان واکسن کرونا در جهان است.

وی افزود: شاید چند ماه دیگر هم شرایط صادرات واکسن را داشته باشیم. دولت دوازدهم زمینه تولید و تامین واکسن را ارائه کرد و دولت بعدی فقط باید واکسن را تزریق کند.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئولان بهداشتی ما می‌گویند در این شرایط باید از واکسن استفاده کرد شاید از هزار واکسن یک مورد مشکل پیش بیاید، اما نفع آن بیشتر است و چاره‌ای نداریم.

روحانی اظهار کرد: باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، زیرا جهش یافتن مجدد ویروس کرونا امکان دارد.

وی اضافه کرد: در مناظرات هم برخی نامزد‌ها متاسفانه اطلاعاتشان ناقص بود. در ایام نوروز ویروس انگلیسی کار ما را سخت کرد وگرنه ما مشکلی نداشتیم. اگر این ویروس که از خوزستان شروع شد و به استان‌های دیگر ویروس انتقال نمی‌یافت، مشکلی به وجود نمی‌آمد.

رئیس جمهور تأکید کرد: البته مصوبه ما هم این بود که طبق استانداردها، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت شود.

روحانی با یادآوری عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: ممکن است مانند الان که امکان انتقال ویروس هندی هست، در آینده نیز ویروس‌های جهش یافته دیگری به وجود بیاید.

وی گفت: دولت تلاش می‌کند نوید باز شدن همه آموزشگاه‌ها و برگزاری آموزش حضوری را در سال تحصیلی جدید تا پایان تابستان بدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها