در پایان رقابت‌ های قهرمانی آسیا، تیم ملی تکواندو زنان با کسب 6 مدال رنگارنگ برای نخستین مرتبه نایب قهرمان شد و تاریخ سازی کرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا با حضور 189 تکواندوکار از 21 کشور از روز چهارشنبه – 26خردادماه در سالن نوهاد نوفال بیروت آغاز و امروز (جمعه – 28 خردادماه) به پایان رسید.

در پایان این دوره، تیم ملی بانوان کشورمان که تاکنون موفق به کسب سکو در این رقابت‌ها نشده بود، در این دوره تاریخ سازی کرد و با یک مدال طلا، یک نقره، 4 برنز و 265 امتیاز عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص داد.

هوگوپوشان کره جنوبی با 3 طلا، 2 نقره، یک برنز و 502 امتیاز قهرمان شدند. ویتنام با یک طلا، یک نقره، و 178 امتیاز عنوان سومی را کسب کرد و اردن با یک طلا و 128 امتیاز در رده چهارمی قرار گرفت.

مهرو کمرانی نیز عنوان بهترین مربی را به خود اختصاص داد. نگار اسماعیلی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل در ترکیب تیم بانوان قرار داشتند که اسماعیلی قهرمان شد، میرحسینی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و سلطانی، کیانی، جوادی و پوراسماعیل به مدال برنز رسید.

تیم ملی تکواندوی مردان ایران نیز با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 207 امتیاز بر سکوی سومی آسیا ایستاد.

در بخش مردان کره‌جنوبی با 2 طلا، 2 نقره، یک برنز و 381 امتیاز قهرمان شد؛ ازبکستان با یک طلا، 4 برنز و 239 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و اردن با یک طلا، یک نقره، یک برنز و 207 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.

هدایت این نفرات برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

همچنین حسین لطفی، سینا بهرامی، مهدی جلالی، محمدرضا خانی، فرشته خزایی، یلدا ولی نژاد، زینب اسماعیلی و نفیسه رنگرززاده نفراتی بودند که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی در آسیا – کیش موفق به کسب سهمیه حضور در این مسابقات شده بودند و در این رویداد شرکت کردند که در نهایت لطفی نایب قهرمان شد و جلالی، خزایی و اسماعیلی به مدال برنز رسیدند؛ مدال این نفرات تنها در کارنامه ورزشکار ثبت می‌شود و در رده بندی تیمی تاثیری ندارد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها