شورای نگهبان اعلام کرد: ۴۱۳۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، از زمان آغاز رسمی فرآیند رأی گیری تا ساعت ۱۴:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۴۱۳۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

شکایت از تأخیر در آغاز فرآیند رأی گیری، کُندی عملکرد دستگاه‌ های الکترونیکی احراز هویت، درج نام داوطلبان انصرافی ریاست جمهوری در آگهی‌های شعب اخذ رأی، پرسش عوامل اجرایی از مردم در خصوص اینکه قصد شرکت در کدام انتخابات را دارند، از عمده‌ترین شکایات و گزارش‌های ثبت شده در سامانه مردم ناظر است.

به استحضار مردم شریف می‌رساند، نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست و مردم از ثبت شکایات نسبت به این انتخابات در سامانه مردم ناظر خودداری نمایند.

گفتنی است چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری نخواهد داشت و گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شورای نگهبان به مردم عزیز اطمینان می‌دهد با استفاده از کمک مردم و هزاران ناظر در سراسر کشور، سلامت انتخابات را تأمین و از آرای مردم پاسداری و صیانت خواهد کرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها