رؤسای جمهور ترکیه و ایالات متحده به رغم توافق بر سر نقش آفرینی آنکارا در تضمین امنیت فرودگاه کابل از حل و فصل اختلاف نظر خود بر سر خرید سامانه اس- ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه بازماندند.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در دیدار خود در بروکسل توافق کردند در شرایطی که نیروهای نظامی ایالات متحده در حال خروج از افغانستان هستند، ترکیه در تضمین امنیت فرودگاه کابل نقش اصلی را ایفا کند.

به رغم دستیابی به این توافق، رهبران دو کشور نتوانستند مناقشه و اختلاف دیرینه خود بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه را که باعث تیرگی روابط واشنگتن- آنکارا شده است، حل و فصل کرده و به یک اتفاق نظر دست یابند.

در همین ارتباط، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت که بایدن و اردوغان در دیدار خود در روز چهاردهم ژوئن و در حاشیه نشست ناتو در مورد امنیت فرودگاه افغانستان گفتگو کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سالیوان گزارش داد که اردوغان در این دیدار خواستار پشتیبانی آمریکا برای تضمین امنیت فرودگاه کابل شد و بایدن نیز به ارائه این پشتیبانی متعهد گردید.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها