کمیته‌ های مقاومت و جنبش مقاومت مردمی فلسطین:

آماده‌ایم به هر حماقت اسرائیل، پاسخ دهیم

گزارش منابع خبری حاکی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه مناطقی را در شمال نوار غزه بمباران کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۲۱۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی مناطقی را در شمال نوار غزه بمباران کرده‌اند.

خبرگزاری «شهاب» فلسطین و کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند حملاتی به مناطق شمالی نوار غزه انجام شده است.

گزارش خبرگزاری شهاب حاکی است رژیم صهیونیستی ابتدا دو فروند موشک به سمت یکی از اماکن متعلق به شاخه نظامی حماس، گردان‌های قسام در شهرک «بیت لاهیا» شلیک کرده است و جنگنده‌های رژیم در ادامه این منطقه را بمباران کرده‌اند.

این خبرگزاری اندکی بعدتر گزارش داد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه‌ای در نزدیکی خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هم بمباران کرده‌اند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرده جنگنده‌ها یک مقر نظامی گروه حماس در نوار غزه را بمباران کرده‌‌اند. این رسانه گفته این حملات در پاسخ به تداوم شلیک بالون‌های آتش‌زا از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین انجام شده است.

بعد از این حملات منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در جنوب «عسقلان» در فلسطین اشغالی خبر دادند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده صدای آژیرهای خطر در شهرک‌های مجاور با غزه در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

همچنین منابع فلسطینی گزارش داده‌اند گروه‌های مقاومت در غزه به سمت یک پهپاد رژیم صهیونیستی شلیک کرده و آن را سرنگون کرده‌اند.

شلیک بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و حمله سه شب پیش ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه اولین تقابل گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه و اشغالگران پس از جنگ دوازده روزه بوده است.

بالن‌های آتش‌زا به قدری برای شهرک‌نشینان مشکل‌ساز بوده‌اند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشتند.

بنت اخیرا در این خصوص گفت: «همچنان تأکید دارم که پاسخ ارتش به ارسال بالن‌های آتش‌زا باید همچون پاسخ به موشک‌پراکنی‌ باشد».

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از شبکه یازده تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» گزارش داد که این بالن‌های آتش‌زا خسارت‌های سنگینی به اراضی کشاورزی شهرک‌نشینیان وارد کرده‌اند.

طبق این گزارش، روز سه‌‌شنبه، پس از ارسال‌ بالن‌های آتش‌زا در اعتراض به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس اشغالی، ۳۰ آتش‌سوزی در شهرک‌های اطراف نوار غزه ایجاد شد بطوریکه آتش‌ در شهرک «نیرعام» هزار متر مربع زمین را در کام خود فرو برد.

درگیری ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه داشت رژیم صهیونیستی با حملات خشن به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به شهادت رساند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حملات گسترده راکتی قرار دادند، به گونه‌ای که سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از راکت‌ها ناکام ماند.

وزارت بهداشت غزه شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را ۲۴۸ نفر اعلام کرد. از این تعداد ۶۶ نفر کودک و ۳۹ نفر زن بودند. مطابق این اعلانیه، شمار مجروحان این جنگ نیز به حدود ۲ هزار نفر رسیده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها