یکی از عجیب‌ترین و تلخ‌ترین بازی‌های ملی ایران، دیدار با عراق در جام ملت‌های 2015 استرالیاست.
کد خبر: ۱۳۲۱۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ، در آن جام و در مرحله اول حذفی، دو تیم مقابل هم قرار گرفتند. با توجه به برد ساده تیم‌ملی در دیدار دوستانه مقابل عراق قبل از شروع جام، پیش‌بینی‌ها این بود که در آن مسابقه هم به سادگی حریف را شکست می‌دهیم. اتفاقا تیم‌ملی زود به گل رسید. سردار با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. در ادامه اما اتفاق عجیبی رخ داد. بنجامین ویلیامز که به مهرداد پولادی مدافع چپ ایران یک کارت زرد داده بود، در یک صحنه کاملا عجیب دوباره به او کارت زرد داد تا اخراجش کند. بعدها چه روایت‌ها از آن صحنه نشد. شجاعی گفت داور نمی‌دانست به پولادی قبلا کارت زرد داده. بعدها خود ویلیامز گفت از مهرداد درخواست داشته از روی زمین بلند شود اما به دستورش عمل نکرده و به همین خاطر کارت دوم را گرفته است. در هر صورت بعد از اخراج مهرداد، ایران بیش از 80 دقیقه-با احتساب وقت‌های اضافه اول و دوم-10 نفره بازی کرد. ایران دو بار در این بازی از حریف عقب افتاد و هر دو بار بازی را به تساوی کشاند. تساوی روی گل سوم، در وقت‌های تلف شده و با ضربه رضا گوچی اتفاق افتاد. حالا مهاجم تیم‌ملی از آن روز خاطراتی برایمان تعریف می‌کند.

 

 یاد بازی با عراق می‌افتی، چه حسی پیدا می‌کنی؟
هنوز حسرت می‌خورم چرا آن بازی را باختیم. شک نکنید اگر عراق را شکست می‌دادیم در جام ملت‌های استرالیا قهرمان می‌شدیم. همه چیز مهیا بود. در جام جهانی عملکرد خوبی داشتیم. تیم واقعا یکدل و متحد بود. به نظرم مستحق قهرمانی بودیم. خیلی دوست داشتم در دوران حضور در تیم‌ملی به عنوان قهرمانی آسیا برسم. شک ندارم در استرالیا هیچ تیمی حریف ما نمی‌شد. در آن زمان کره و ژاپن هم به ما می‌باختند. فرصت خیلی خوبی بود ولی فوتبال همین است. یک روز می‌برید و یک روز می‌بازید. در آن مسابقه هم ما به ضربات پنالتی باختیم.
 تو در جام‌جهانی فیکس تیم‌ملی بودی ولی در جام ملت‌ها ذخیره شدی. بازی با عراق هم به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شدی. قبول داری اگر مسابقه را می‌بردیم، گل تو برای همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند؟
قطعا همینطور است. وقتی کار به ضربات پنالتی می‌کشد، دیگر همه چیز به شانس بستگی دارد. متاسفانه دو بازیکن ما پنالتی از دست دادند.
 منظورت حاج صفی و وحید امیری است دیگر؟
واقعا مهم نیست چه کسی پنالتی از دست داد. در آن تیم جا افتاده بود که اگر می‌بازیم با هم می‌بازیم و اگر می‌بریم با هم می‌بریم. یک اتفاق جالب در بازی با عراق برای من افتاد. امیرحسین صادقی قبل از این‌که وارد زمین شوم به من گفت رضا در این بازی تو گل می‌زنی و بازی در وقت‌های اضافه مساوی می‌شود. گفتم اگر گل زدم، سمت تو می‌آیم، دم دست باش.(خنده)
 بعد هم آن کرنر و چند رفت و برگشت و ضربه سر تو که وارد دروازه شد.
خیلی لحظه مهم و حساسی بود. توپ انگار نمی‌خواست وارد دروازه عراق شود. وقتی بلند شدم فقط می‌خواستم توپ را گل کنم. با همه توانم به هوا پریدم و با همه توانم توپ را زدم. باید گل می‌شد. اگر دقت کرده باشید من بعد از گل فرار می‌کنم و بازیکنان دنبالم هستند. فقط دنبال امیرحسین صادقی می‌گشتم که او را بغل کنم و بگویم دمت گرم. درست گفتی. منتها تا به خودم بجنبم بازیکنان روی سرم ریختند و نتوانستم امیرحسین را پیدا کنم. ولی وقتی همه بلند شدند به صادقی گفتم دمت گرم. حرفت به من انرژی داد. خودم فکر می‌کنم آن گل بازی با عراق یکی از حساس‌ترین گل‌هایی بود که برای تیم‌ملی زدم ولی متاسفانه در روز باخت تیم‌ملی گم شد.
 حالا پیش بینی‌ات از بازی امروز تیم ملی چیست؟ فکر می‌کنی برنده باشیم؟  
این هم بازی خیلی مهمی است ولی ما تیم ملی قدرتمندی داریم. بچه ها در بازی بحرین نشان دادند که چقدر نسبت به بازی رفت تغییر کرده‌ایم. این تیم می‌خواهد به جام جهانی برود. بنابراین باید امروز عراق را هم شکست دهیم.
 
سعید اکبری - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها