مراسم افتتاح مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هزینه‌ای بالغ بر 2170 میلیارد ریال با حضور وزیر راه و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۶۶۹

به گزارش جام جم انلاین اصفهان؛ آیین افتتاح مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور وزیر راه شهرسازی، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان، فرماندار اصفهان، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل پروژه واقع در شرق اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد شهردار اصفهان در سخنانی به تشریح ابعاد این پروژه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از کلان پروژه‌های شهرداری اصفهان است گفت: این پروژه بزرگترین تقاطع غیر همسطح اصفهان از نظر مساحت اجرایی بوده که با تلاش شبانه‌روزی مجموعه شهری و مدیران شهرداری اصفهان در نقطه صفر حلقه حفاظتی شهر احداث شده و یکی از مهم‌ترین قطعه‌های این حلقه محسوب می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: این مجموعه پل و تقاطع با 5 قطعه پل در 4 سطح 1.5کیلومتر از طول حلقه حفاظتی را شامل می‌شود. اجرای این پروژه افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش تصادفات با حذف ورود خودروهای سنگین به شهر، کاهش ترافیک در ورودی شهر اصفهان و مناطق پیرامونی، تسهیل تردد برای مردم اصفهان، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت را برای اصفهان به ارمغان آورده است. این پروژه‌ همچنین پروژه‌های مهمی مانند پروژه ساختمان اجلاس سران با هزینه‌ای بالغ بر 1000 میلیارد تومان و پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان با بیش از 230 میلیارد تومان هزینه را در مسیر خود به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 10 نفر در این مسیر کشته می‌شدند گفت: هم‌اکنون احداث این مسیر باعث شده تا خودروهای سنگین دیگر وارد اصفهان نشده و از طرفی دیگر مسیر این خودروها نیز برای عزیمت‌ به شهرهای دیگر کوتاه‌تر شد. بیش از 70 هکتار زمین برای احداث این جاده که قبل و بعد از این پل واقع شده آزادسازی شده است. پروژه پل‌های آفتاب، بهاران، قهجاورستان، شهید سلیمانی، شهید بالایی، شهید روح الامین، شهید کشوری، تعریض پل شهید ستاری و پل زندان در این رینگ انجام شده یا در حال انجام است. در این پروژه با توجه به تورم بسیاری از مصالح مورد نیاز همچون میلگرد و.... با تدبیری که انجام شد با هزینه‌ای به مراتب کمتر از قیمت روز و قبل از گرانی میلگرد خریداری شد. این کارها نتیجه همدلی‌ها، همراهی ها و حمایت‌های استاندار، اعضای شورای شهر و حمایت‌های جناب آقای مهندس اسلامی وزیر راه بوده است. امروز خرسندم که اعلام کنم برای این مسیر شرکت پروژه شکل گرفته و همه مقدمات لازم انجام شده تا پشتوانه‌ای بزرگ برای شهر اصفهان با احداث 30 کیلومتری که مربوط به اصفهان نیست ایجاد شود. این حرکت می‌تواند به تداوم زیرساخت‌های شهر در آینده‌ای نزدیک کمک کند.

 

شهردار اصفهان گفت: در کنار این فعالیت‌ها در اصفهان امروز همچنین شاهد ساخت خط 2مترو هستیم. در زمانی کوتاه ثابت شد که می‌توان با طراحی درست و تامین مالی به موقع کارهای 4 ساله، 4 ماهه انجام شد. این پروژه هشتاد و پنجمین افتتاح ما در شهر اصفهان است. در چند روز آینده نیز مجموعه میدان شهدای هسته‌ای که با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان ساخته شده را افتتاح خواهد شد. خوشحالیم که بگوییم عدالت فضایی در شهر در حال اجرا است. امیدواریم با از بین رفتن کرونا بار دیگر شاهد حضورگردشگران داخلی و خارجی در شهر باشیم.

در ادامه این مراسم دکتر رضایی استاندار اصفهان در سخنانی ضمن تشکر از شهرداری اصفهان گفت: هماهنگی و وحدت در همه زمینه‌ها در استان اصفهان باید حفظ شود. اصفهان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است. البته زحمات زیادی را شهرداری اصفهان، شورای شهر و دیگران انجام داده‌اند و وزیر محترم، نمایندگان مجلس و دیگرعزیزان نیز زحمات زیادی کشیده‌اند و وقت گذاشته‌اند. از برکت همین همدلی‌ها امروز شاهد افتتاح این پروژه‌ها و پروژه‌های دیگر هستیم. امیدوارم این نگرش، همدلی و هماهنگی که لازمه توسعه است در همه قسمت‌ها و زمینه‌ها استمرار یافته و توسعه پیدا کند.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی سخنران دیگر این مراسم بود.

وی با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خیلی خرسندیم که در این ایام این پروژه را افتتاح می‌کنیم و جا دارد به همه کسانی که برای سازندگی، خدمت و پیشرفت کشور قلبشان در تپش است خسته نباشید بگویم. کشور ما روزهای بسیار سختی را طی کرده که توصیف آن به زبان سخت است. ما هم‌اکنون در شرایط بحران کرونا و جنگ اقتصادی قرار داریم و کشور در مسیری قرار گرفته که تشنه توسعه روزافزون است. به همین خاطر ایجاد پروژه‌هایی که برای مردم گره‌گشایی و رفاه به ارمغان می‌آورد از باور دست اندرکاران این پروژه‌ها بوجود می‌آید. پروژهایی که در اصفهان شاهد شکل‌گیری آن هستیم مصداقی از همین باور است که با توکل به خدا و همدلی صورت پذیرفته است. نکته قابل توجه دیگر این است که ما برای شهرسازی باید هم ناظر بر ضوابط باشیم تا مردم از سرانه‌های مناسبی برخوردار باشند و هم عدالت برقرار شود که ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بحث دیگر بحث حمل و نقل و جریان ترافیک است که آن را نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که ‌می‌تواند حمل و نقل روان را بوجود بیاورد دنبال می‌کنیم. امروز در رینگ چهارم برای اصفهان تفاهنامه‌ای جدید را مبادله می‌کنیم تا رینگ چهارم برای کل شهرهای اصفهان بزرگ شامل شهرهای اصفهان و برخی از شهرهای همجوار در قالب شرکت احداث با تمهیدات و زمان‌بندی فشرده پیش‌بینی شده ایجاد ‌شود. کنارگذر شرق به غرب اصفهان هم که به عنوان رینگ پنجم اصفهان که قسمتی از آزادراه شمالی-جنوبی کشور منظور می‌شود در ماه‌های گذشته بخش اول و دوم قطعات آن را افتتاح شده که میان‌بری قابل ملاحظه برای خودروهای ترانزیتی بوده و بار ترافیکی سنگینی را از شهر اصفهان برمی‌دارد. باقیمانده این مسیر نیز تا سه راه مبارکه به طول 180 کیلومتر ان شاءالله باعث ایجاد رفاه برای کل شهرهای اصفهان شده و ترافیک ترانزیتی را شرق، غرب، شمال جنوب برای اصفهان که قلب کشور است را از اصفهان کم خواهد کرد.

در پایان این مراسم تفاهنامه تامین مالی، احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان بین شهرداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی امضاء شد.

آیین افتتاح مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

آیین افتتاح مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

 

گزارش از محمد جواد قائدی، جام جم آنلاین اصفهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها