شرکت دانش بنیان «توسعه امن کیان» خدمات گسترده‌ای در حوزه نرم افزارهای مرتبط با امنیت و مدیریت ترافیک شبکه ارائه می‌دهد

امنیت شبکه را با تاکیان تجربه کن

شرکت دانش بنیان «بازی گستران دریک» با ایده های خلاقانه و استفاده از فناوری روز، بازی های رایانه ای مبتنی بر فرهنگ ایرانی را ارائه کرده است

بازی‏ های موبایلی مدریک؛ تفریح در بستر فرهنگ ایرانی

دنیای بازی‏ های رایانه‌ای با ورود اپلیکیشن‎های بازی که روی گوشی‏ های همراه قابل اجراست دگرگون شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۷۱

بازی‏هایی با گرافیک‏ های جذاب و هیجان ‏آور که همزمان با اجرای آن، گویی از جهان اطراف کنده شده و به دنیایی متفاوت و ناشناخته قدم گذاشته‎ای.این بازی‎ها زمان‎های از دست رفته و روزهای فراغت و بی‏ حوصلگی ما را پر کرده و هر لحظه از فناوری‎های نوین برای ارتقای کیفیت و جذب مخاطب بهره می‎گیرند.

بازی‏ های موبایلی مدریک؛ تفریح در بستر فرهنگ ایرانی

ساز‏و‏کار اقتصادی که در بازی‏ های جدید گنجانده شده کمک کرده است تا شرکت‏ های سازنده آنها در فرآیندی بتوانند آنچه برای تهیه و ساخت بازی هزینه کرده‌اند را مجددا به دست آورده و سودآوری خوبی هم داشته باشند.

شرکت دانش بنیان «بازی گستران دریک» که با نام «استودیو مدریک» شناخته می‌شود، با شناسایی این روش ‏های درآمدزایی و اقتصادی قابل اجرا در بازی‏ های موبایلی و با به‌کار‏گیری برنامه‎ نویسان متخصص و گرافیست‏ های موفق ایرانی، تلاش کرده کسب‎و‏کاری را راه‌اندازی کند که هم بازی‏ های موبایلی بومی را ارتقا ببخشد و هم به‌نوعی کارآفرینی کرده باشد.

بازی‏ های موبایلی مدریک؛ تفریح در بستر فرهنگ ایرانی

مهرداد آشتیانی، مدیر استودیوی بازی سازی مدریک به جام ‏جم می‏ گوید: «استودیوی بازی‌سازی مدریک تا به امروز نزدیک به 40 بازی ایرانی را تولید یا نشر کرده است. این استودیو در 10 سال اخیر توانسته بازی‏های معروفی از جمله «خروس جنگی»، «گل‎مراد»، «درباره گلی»، «گلشیفته»، «بهشت آشپزی» و «صفر تا صد» را به بازار ارائه دهد. این بازی‎ها متناسب با سلیقه و علایق ایرانی‏ها تهیه شده و محیط جذاب و خاطره‎انگیزی برای افراد دارد. در این بین بازی «گلشیفته» یک میلیون بار دانلود شده و 200هزار نصب فعال دارد. همچنین بازی محبوب «گل‌مراد» نیز تا کنون بیش از دو میلیون بار دانلود شده و بیش از 500 هزار نصب فعال را تجربه کرده است. به‌تازگی نسخه بین‌المللی بازی گلشیفته هم ارائه شده که به زبان انگلیسی است و بازی «غضنفر» نسخه زبان ترکی بازی گلمراد نیز قابل دسترسی و دانلود است.

مزایای بازی‎های تهیه شده در استودیو مدریک طراحی متناسب با فرهنگ ایرانی

بازی‏های رایانه ‏ای از موضوع‎هایی است که می‏تواند در بسیاری از حوزه‎ها فرهنگسازی کند. مدریک تلاش کرده در طراحی بازی‏ها به فرهنگ غنی ایران توجه داشته باشد و بر اساس عناصری که در کشور معنادار است و مفاهیم ویژه ملی و عناصر خانه ایرانی محصولات متنوع ارائه دهد. این آشنایی فرهنگی که در طراحی گرافیکی و موضوع بازی‎ها وجود دارد برای مخاطب ایرانی دلنشین است و تلاش گروه بازی‏ساز این بوده که با ایجاد هم‎حسی فرهنگی، مخاطب رغبت بیشتری به این بازی‎ها نشان دهد.

گرافیک و جلوه‎های بصری قوی

یکی دیگر از عواملی که بازی‏های موبایلی و رایانه‎ای خارجی را در بین مردم محبوب می‎کند گرافیک جذاب و جلوه‏های بصری است. به‌همین دلیل شرکت بازی گستران دریک در بخش بصری و گرافیکی بازی‏ها تمرکز ویژه‏ای داشته و سعی کرده شخصیت‏های بازی، محیط آن و واسط‎های گرافیک کاربری برای مخاطب تماشایی و جذاب باشد. موسیقی شنیدنی ایرانی هم یکی دیگر از وجوه تمایز بازی‎های مدریک است که برای انتخاب آن بررسی‎های زیادی انجام شده است.

بهره‏ گیری از تیم خلاق و خبره برنامه‏ نویسی

یکی از مهم‏ترین بخش‏های هر بازی، قسمت فنی و برنامه ‏نویسی آن است. این که بازی خوش‌ساخت و بدون ایراد و سریع باشد در میزان رضایت کاربر تاثیر دارد.

بازی‏ های موبایلی مدریک؛ تفریح در بستر فرهنگ ایرانی

تاخیر در اجرای عملکردهای بازی و خطاهای نرم‎افزاری، درصد نصب و دانلود بازی را پایین می ‏آورد و همین موضوع باعث می‎شود خیلی از بازی‏ها طرفدار زیادی نداشته باشد. مدریک برای جلوگیری از این موضوع از برنامه‎نویسان خبره کمک گرفته است.

اجرای الگوی اقتصادی کسب درآمد

بازی‏های استودیو مدریک در اپلیکیشن‏های کافه بازار و مایکت قابل دسترسی است و علاقه‏ مندان می‎توانند از این طریق و به‌صورت کاملا رایگان بازی‏ها را دانلود کنند.

این بازی‌ها بر اساس الگوی اقتصادیFree to Play کار می‏کنند و مخاطب هزینه ‏ای را برای نصب و دانلود بازی نمی ‏پردازد. اما در فرآیند بازی متناسب با نیازها و قدرت عملکرد بیشتر و استفاده از خدمات بهتر می‏ تواند با پرداخت مبلغی به امکانات مورد نظرش دست پیدا کند. این فرآیند که بازیکن همزمان در حال لذت‌بردن از بازی است و برای آن هم خرج می‏کند مبتنی بر روش ‏های علمی طراحی بازی‎هاست.

رده ‏بندی سنی

بازی‏های مدریک رده سنی دارد و زیر نظر بنیاد ملی بازی‏های رایانه‏ای قبل از ارائه در بازار این رده ‏بندی را دریافت می‏ کنند. در حال حاضر بازی‏های تولید شده در استودیو مدریک برای گروه‎های سنی بالاتر از 12 سال قابل استفاده است.

چشم ‏انداز مدریک برای ورود به بازار جهانی

آشتیانی می‏ گوید: «بازی‏های موفق برای این که به جایگاه خوبی دست پیدا کنند باید در سطح جهانی مطرح شوند و برای صادرات آنها به کشورهای دیگر برنامه‏ ریزی شود و برای اجرایی شدن این موضوع، لازم است که از الگوهای اصولی برای کسب در آمد استفاده کنند تا در بازار بین‏ المللی جایگاه خود را به دست آورده و حفظ کنند. چند سال قبل اولین بازی بین‌ المللی استودیو مدریک را به بازار ارائه کردیم و در این مدت تجربیات خوبی به دست آوردیم که برای ساخت بازی‎های بعدی و آماده‏ سازی‏شان در بازار بین‏ المللی بسیار موثر بود. در حال حاضر هم با بازی ‏سازان چینی همکاری داریم و قرار است محصول مشترکی را با هم به بازار ارائه دهیم.»

راه‌های ارتباطی با بازی گستران دریک

اینستاگرام:medrick_games
تلفن تماس:02191001098
آدرس: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، تقاطع بهشتی، کوچه میرزاحسنی، پلاک 10، استودیو بازی سازی مدریک

مریم ملی - نشان ایرانی 2  - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها