تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی حرفه ای و بسیج سازندگی بوشهر منعقد شد؛

ایجاد اشتغال پایدار

مدير كل آموزش فني و حرفه اي  استان بوشهر گفت؛

تاسیس 11 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي جديد

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: در اولين نشست هیات نظارت بر آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای استان بوشهر در سال جاري با صدور مجوز تاسیس 11 آموزشگاه در 7 رشته مهارتي موافقت شد.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر، عبدالمجيد دراهكي با بیان اینکه 204 آموزشگاه آزاد ویژه فنی و حرفه‌ای در استان مجوز فعاليت گرفته اند،اظهارداشت: با صدور مجوز تاسيس براي اين آموزشگاه ها تعداد آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي استان بوشهر به 215 آموزشگاه خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه فعاليت آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي در شرايط كرونايي بسيار سخت شده است ،افزود: با توجه به تعطيلي هاي مكرر آموزشگاه هاي آزاد در شرايط كرونايي و استيجاري بودن مكان هاي اين آموزشگاه ها در حال حاضر 170 آموزشگاه در حال فعاليت هستند و مابقي به دليل شرايط اقتصادي در مرخصي هستند كه بايد با ايجاد زيرساخت مناسب زمينه فعاليت ديگر آموزشگاه ها نيز محيا شود.

دراهكي  تاکید کرد: خدمات حرفه‌ای باید به سمت آموزشگاه‌های آزاد برود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نباید در رقابت با آموزشگاه‌های آزاد باشد.

وي با بيان اينكه یکی از رشته‌های مهمي که بايد در آموزشگاه‌های آزاد فعال ‌شود، مهارت الکترونیک است،اضافه كرد: با توجه به تغییرات پرشتاب جهان امروز و شکل‌گیری موضوعاتی نظیر تجارت الکترونیک، می‌طلبد تا مهارت و دانش جوانان علاقه‌مند به این حوزه در قالب مهارت الکترونیک ارتقا یابد و در این حوزه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با تاكيد بر اينكه باید چالش های مختلف پیش روی بخش خصوصی و دولتی آموزش فني و حرفه اي را با تدبیر مدیریت کرده و مرتفع کنیم و در اين راستا نیازمند پیوند آموزشگاه های آزاد با بازار کار هستیم، گفت: با تشکیل کمیته حمایت از آموزشگاه های آزاد نسبت به رصد فعالیت بخش خصوصی اقدام شده و مراکز بدون مجوز شناسایی و به مردم معرفی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها