کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یک هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در اردبیل داریم که اصلا شایسته نیست این همه پروژه نیمه تمام به حال خود رها شده باشد.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۱۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان اردبیل اظهار داشت: هرچند توفیق حضور در اردبیل و در جمع اهالی خونگرم این استان فراهم نشد، اما در اولین فرصت در این استان حاضر شده و ادای احترامی را به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اهالی مومن و شهیدپرور اردبیل خواهیم داشت.

وی یاد و خاطره نام‌آوران این استان نظیر آیت‌الله مشگینی، آیت‌الله مروج، موذن‌زاده‌ها و چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی و ورزشی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: استان اردبیل در طول تاریخ در تحولات علمی، فرهنگی و هنری همواره پیشقدم بوده و در حال حاضر نیز با چهره‌های نام‌آشنایی در سطح ملی برای ایران عزیز افتخارآفرینی می‌کنند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جایگاه بی‌نظیر استان اردبیل را با دشت حاصلخیز مغان به عنوان مهد تولید و کشت محصولات متنوع یادآور شد و بیان کرد: خاک حاصلخیز، آب و هوای مناسب و همچنین نیروی انسانی کارآمد و جوان بهترین فرصت را فراهم کرده تا استان اردبیل در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان یک استان پیشقدم ورود پیدا کرده و زمینه توسعه یافتگی همه جانبه را فراهم کند.

رئیسی به وجود یک هزار و ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در اردبیل اشاره کرد و گفت: اصلا شایسته نیست این همه پروژه نیمه تمام به حال خود رها شده باشد که در دولت آینده سعی خواهیم کرد ضمن تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام خسارت هنگفت معطل ماندن این پروژه‌ها را کاهش داده و به عنوان یک اولویت اساسی شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها با منابع ملی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشیم.

وی ضرورت مدیریت منابع آب را در این استان در کنار احیای حقابه‌های واقعی یادآور شد و گفت: باید استان اردبیل را از بن بست خارج کرد و در این زمینه ضمن تقویت راه‌ها و محور‌های مواصلاتی سعی خواهیم کرد تا راه آهن اردبیل – میانه تکمیل و در کنار آن پرواز‌های فرودگاه اردبیل رونق بیشتری بگیرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری در جذب گردشگران داخلی و خارجی یاد کرد و افزود: در این حوزه نیز نه تنها سرعین بلکه سایر شهر‌های استان اردبیل باید نقش ممتازی را ایفا کنند تا ظرفیت‌های گردشگری به تقویت این صنعت پردرآمد کمک کرده و اهالی استان از درآمد سرشار گردشگری منتفع شوند.

رئیسی وجود ۷۰ هزار بیکار در این استان را با این همه ظرفیت و توانمندی بی‌معنا دانست و بیان کرد: باید حلقه وصلی بین محور‌های توسعه این استان از گردشگری گرفته تا صنعت و کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی به وجود آورد تا حتی یک بیکار نیز در این استان مشاهده نشود.

وی ادامه داد: در سفری که سال گذشته به استان اردبیل داشتیم با بررسی مشکلات کارخانه سبلان پارچه سعی کردیم تا این واحد تولیدی را دوباره راه‌اندازی کنیم تا به حرکت درآمدن چرخ‌های تولید این کارخانه بخش زیادی از بیکاران منطقه در این مجموعه مشغول فعالیت شوند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بی‌معناست که چنین ظرفیت‌هایی در اردبیل معطل بمانند و ده‌ها جوان بیکار در آرزو و حسرت درآمد حلال باشند که قطعا با تشکیل دولت مردمی سعی می‌کنیم تا دیگر واحد‌های صنعتی و تولیدی را در این استان که معطل برخی از پیگیری‌ها و اقدامات ضروری هستند به چرخه تولید بازگردانده و فرصت اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

رئیسی بیان کرد: برای ما قابل قبول نیست که در چنین استانی با همه ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی جوان بیکاری معطل درآمد حلال باشد و یا خانواده‌ای به دلیل عدم منابع درآمدی بیکار و در آستانه فروپاشی قرار گیرد.

وی کشت و صنعت را یکی از ظرفیت‌های عظیم استان اردبیل با تقویت صنایع تبدیلی در این مجموعه دانست و بیان کرد: شایسته است کمر همت ببندیم تا به صورت عملیاتی کار‌ها به سرانجام برسد و با انگیزه مضاعف و مجاهدتی شبانه‌روزی اقدامات و فعالیت‌ها به سمت یک حرکت تحول‌آفرین باشد و به هیچ وجه معطل بخشنامه‌ها و قوانین و مقرراتی نخواهیم بود که در مسیر تولید مانعی را به وجود آورند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به جای اقدامات دستوری در میدان عمل مدیران ورود پیدا خواهند کرد تا با تلاش شبانه‌رویز مشکلات و موانع از پیش روی تولید برداشته شده و بهبود معیشت مردم و رونق یافتن سفره‌های آن‌ها را شاهد باشیم.

رئیسی ادامه داد: ما بسیار امیدوار هستیم که در استان اردبیل با داشتن ظرفیت عظیم تولید محصولاتی همچون گندم و سیب‌زمینی و توسعه صنایع مادر و زیربنایی بتوانیم برای جوانان متعهد و دلسوز و خانواده‌های دغدغه‌مند مشکلات و نارسائی‌ها را به نحوی حل کنیم تا امیدواری و بارقه امید بیشتر فراهم آید.

وی گفت: با تکیه بر قدرت الهی و اعتماد مردم حل مشکلات و دست یافتن به راهکار توسعه همه جانبه میسر و ممکن است و قطعا استان اردبیل مسیر روشن و امیدبخشی را در پیش رو خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها