امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی این هفته بر لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه و رعایت اخلاق و پرهیز از بداخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی نامزدها تاکید کردند.
کد خبر: ۱۳۲۰۳۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، هفت روز دیگر تا برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی، میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده و نامزدهای هر چهار انتخابات در حال تبلیغات برای جذب رای مردم هستند.

با توجه به اهمیت این انتخابات در مقطع کنونی، محور خطبه‌ های نماز جمعه سراسر کشور به این موضوع اختصاص داشت که خطیبان نماز جمعه به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای مایوس کردن مردم از حضور در پای صندوق‌ های رای اشاره و تاکید کردند: کسانی که مردم را به حضور نیافتن در انتخابات دعوت می‌کنند دوستدار مردم ایران نیستند و به دنبال آن هستند که با مایوس کردن مردم به اهداف شوم خود دست یایبند.

آنان همچنین با برشماری ویژگی‌های رییس جمهور اصلح از دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، این نکته را یادآور شدند که نامزدهای انتخابات پیش‌رو نباید به تخریب یکدیگر روی آوردند بلکه رقابت‌ها باید اخلاق‌مدارانه باشد و نقدها علمی و کارشناسی شده مطرح شود.

تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت و میلاد باسعادت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) از دیگر محورهای خطبه‌های امروز امامان جمعه در سراسر کشور بود.

محورهایی از سخنان ائمه جمعه سراسر کشور به شرح بیان می‌شود:

امام جمعه اراک، حضور پرشور مردم در این انتخابات را بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت عنوان کرد و اظهار داشت: پیام مردم ایران به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و از مسیری که امام راحل از سال ۴۲ برایشان ترسیم کرده است خارج نمی‌شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: از همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند دعوت می‌شود تا با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب کسانی که افکار و عقاید آنان در مسیر مصالح و منافع ملی و حفظ استقلال کشور و تقویت اسلام و انقلاب اسلامی قرار دارد، دین خود را با نسبت به امام راحل و شهیدان گران‌سنگ ادا کنند.

امام جمعه سمنان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: دشمن می داند انتخابات ایران مهم است و برای همین مردم را تحریک به عدم حضور می کند، مردم ولایی سمنان به کمک امام زمان (عج) دماغ همه بدخواهان را به خاک ذلت می کشانند.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی از همه مردم به ویژه رای اولی ها خواست در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و اصلح را انتخاب کنند.

همچنین امام جمعه مشهد گفت: دشمنان می خواهند مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهند تا نظام را تضعیف و با مشکل مواجه کنند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی افزود: دولت‌های غربی می‌خواهند اینگونه مطرح کنند که شرکت نکردن مردم در انتخابات یک رفراندوم برای شکست نظام است.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو یکی از دغدغه‌های گام دوم انقلاب اسلامی است، اگر این انتخابات با حضور پرشور مردم در صحنه انجام شود و دولت آرمانی انقلابی شکل بگیرد، دشمن شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد اصلح لبیک به فرمان رهبری، تجدید عهد با شهدا و موجب اقتدار نظام است.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار، ما در برابر دشمن در حال صف آرایی هستیم بنابراین نباید در انتخابات اجازه دهیم دشمن شاد شود.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات تداوم خون شهدا و خونخواهی حاج قاسم سلیمانی است، باید همه همدیگر را به شرکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

امام جمعه سنندج هم گفت: مردم وفادار کردستان مثل همیشه بار دیگر، پرشور و گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت و دشمن را مایوس کنند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: به طور قطع مردم کردستان بار دیگر در انتخابات پیش رو مشارکتی گرم و پرشور خواهند داشت و با این کار، از مسوولان و منتخبان ملت مطالبه‌گر خواهند بود.

همچنین امام جمعه رشت، انتخابات پیش رو را از مهمترین رخدادهای ۴۲ سال گذشته توصیف کرد و افزود: مردم هوشیار باشند زیرا دشمن تلاش می کند با برجسته نشان دادن تحریم ها از حضور مردم در پای صندوق های رای بکاهد تا در نشست های برلین اعمال نفوذ نماید.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: دشمن می خواهد القا کند که انتخابات مهندسی شده است و قصد دارد با تحریف، ناراحتی مردم از مسئولان را ناراحتی مردم از نظام اسلامی جلوه دهد.

امام جمعه موقت قزوین هم بیان کرد: سازمان منافقین در نزدیکی انتخابات تلاش می‌کند تا با سه رویکرد مختلف به کاهش مشارکت انتخاباتی اقدام کرده و در نهایت جنگ داخلی راه بیندازد.

حجت الاسلام سیدمهدی خضری افزود: مردم انقلابی استان قزوین با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و تمامی این توطئه‌ها را نیز خنثی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، گفت: رییس‌جمهوری آینده ایران اسلامی باید در واقع عدالت‌جو و مبارز جدی با فساد باشد.

آیت‌الله «مصطفی علما» با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات برای ایران اسلامی قدرت آفرین است، افزود: مردم باید حتما پای صندوق های رای حضوری پر شور داشته باشند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان تاکید کرد: اگر برخی مردم از موضوعات یا مسایلی در جامعه دل‌گیری دارند (ناراحت هستند) اتفاقا باید جدی تر در انتخابات شرکت کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهارداشت: نامزدها باید برنامه هایشان را برای تشکیل دولت جوان و در طراز انقلاب و حل مشکلات بویژه مسایل معیشتی به صورت شفاف ارایه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: نهادها و تشکل‌های فرهنگی، حوزویان و دانشگاهیان در عرصه انتخابات منادیان اخلاق سیاسی در جامعه باشند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: رصد و برررسی رسانه های خارجی و رسانه های داخلی وابسته به دشمن حاکی از تلاش حداکثری آنان برای کاهش مشارکت در انتخابات است و هرچقدر به ۲۸ خرداد نزدیک می شویم تلاش های آنان گسترده تر خواهد شد. در این شرایط مردم نباید مشکلات جامعه را به قهر با صندوق های رای گره بزنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز گفت: آگاهی‌دهی به مردم در خصوص انتخابات و انتخاب اصلح زمینه بروز مشکلات در جامعه را از بین می برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: دشمنان در تلاش هستند با تبلیغات گسترده، مردم را از حضور در انتخابات منصرف کنند که این نقشه آنها همیشه با هوشیاری مردم با شکست روبرو می‌شود.

همچنین نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به وجود مشکلات در برخی بخش‌ها از جمله اقتصاد و معیشت تاکید کرد که مردم ایران به خاطر این کمبودها به انقلاب و کشور خود پشت نکرده و آن را رها نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم حق دارند مطالباتشان را بیان کنند اما قهر با صندوق رای راهگشا نیست و انتخاب فرد اصلح و کاربلد می تواند به این مشکلات پایان دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد: نامزدهای انتخابات در جامعه اسلامی نباید یکدیگر را تخریب کنند زیراکه این موضوع زیبنده نظام نیست.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار داشت: اگر طرفداران نامزدها نسبت به نامزد دیگری حرفی دارند برنامه‌های آنها را نقد کنند و اگر لازم باشد کارنامه طرف مقابل را نقد کنند اما تخریب شخصیت و تهمت زدن و دروغ گفتن نسبت به آنها درست نیست.

خطیب نماز جمعه قم نیز بیان کرد: بی تردید حتی یک رای هم در پیشرفت و رشد کشور تاثیر دارد و راه برون رفت از مشکلات امروز مشارکت قوی و انتخاب صحیح است.

آیت الله علیرضا اعرافی افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد ماه باید زمینه برای رشد و تعالی بیشتر ملت فراهم گردد و دوستان ما امیدوارتر و دشمنان ناامیدتر شوند.

همچنین امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه دشمنان انقلاب و نظام تمام قدرت خود را جمع کرده‌اند تا مردم از انتخابات دلسرد کنند گفت: تنها راه حل مشکلات کشور حضور مجدد و باشکوه مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز تاکید کرد: به فضل الهی و با حضور رهبر معظم انقلاب و با همت مردم این انتخابات نیز همانند گذشته و پر شور تر از دوره‌های قبل و با حضور حداکثری مردم برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد هم با بیان اینکه تحول در پای صندوق رای به دست هر کدام از افراد جامعه محقق می‌شود، گفت: دشمن به انواع مختلف به دنبال کمرنگ کردن انتخابات است و گاهی با تاکید بر طرح تحریم انتخابات از سوی مردم و بیان این موضوع که مشکلات موجب قهر مردم از انتخابات شده است تلاش دارد به نوعی مشکلات را به ناکارآمدی نظام نسبت دهد.

حجت‌الاسلام نکونام یادآور شد: مشکلات اقتصادی و برخی نابسامانی‌ها در کشور وجود دارد اما نسبت دادن آن به نظام یک خیانت است چرا که نظام اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته نشان داده است که در بسیاری از امور توانمند عمل کرده است و اگر سوء مدیریتی در این میان شکل گرفته است نباید به حساب نظام گذاشته شود.

امام جمعه بوشهر نیز بیان کرد: مردم همانند دوره‌های قبل در انتخابات ۲۸ خرداد ماه با حضور گسترده در پای صندوق های رای و حماسه آفرینی برگ زرین دیگری در تاریخ ایران رقم بزنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: از دید امام راحل و مقام معظم رهبری فرد شایسته برای ریاست جمهوری باید با ایمان، تقوا مدار و اخلاق گرا و همچنین فردی مدیر، مدبر و کارآمد باشد.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هر فردی باید به وظیفه دینی و ملی خود که همانا شرکت در انتخابات روز ۲۸ خردادماه جاری است به آن عمل کند و حضور نیافتن در شعبه های اخذ رای در واقع خدمت به دشمنان نظام، انقلاب و کشور است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی به اهمیت حضور مردم در انتخابات و نقش رای بالا در تقویت نظام اشاره کرد و افزود: بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این خصوص حرکت در مسیر دشمنان است و اصلا از هیچ فردی پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج هم با بیان اینکه مردم با حضور پررنگ خود دشمنان و معاندان را مایوس خواهند کرد، گفت: انتخابات پیش رو میدان بروز انسان های والاهمت است.

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با ابراز نارضایتی از سخنان برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: متاسفانه برخی از نامزدهای انتخاباتی برای به دست آوردن آرای مردم به دروغ متوسل می شوند و حتی برخی پا را فراتر گذاشته اعلام می کنند که در صورت انتخاب حتی با دشمن تعامل و گفت و گو می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان نیز در خطبه‌های نمازجمعه بیان کرد: رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد امسال واجب و لازم است و هر فردی رای ندهد، گناه کبیره کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی با بیان اینکه مردم در زمان حاضر مشکلات و گِله‌هایی دارند، تصریح کرد: هیچکدام از این مسائل، ما را از شرکت در انتخابات معاف نمی کند زیرا نباید انقلاب را رها کنیم و لازم است در برابر خون صدها هزار شهید، مسوولیت پذیر باشیم.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به انتخابات ۲۸ خردادماه جاری گفت: اگر کشور می‌خواهد رو پای خودش بایستد باید همه نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند و برای حل این مشکلات تلاش کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام تاکید کرد: سر فصل مسائل مهم انتخاب رییس جمهور فقط مسائل معیشتی نیست گرچه بازهم تاکید می‌کنم معیشت مساله مهم امروز ماست ولی در کنار آن مسائل مهم دیگری هم هست. مردم را با این وعده ها نباید فریب داد و کارنامه افراد باید روشن باشد و قدرت این را داشته باشد که همه افراد و ظرفیت نخبگان کشور را به میدان بیاورد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها