استاندار ایلام گفت: ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبگیری سد کنجانچم سرمایه گذاری شده است
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ محمد نوذری روز پنجشنبه در آیین آبگیری سد کنجانچم مهران که بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد  گفت: آغاز آبگیری سد کنجانچم گام بزرگی در جهت تکمیل سامانه گرمسیری است و  ۴۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبگیری سد کنجانچم از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری، سرمایه گذاری شده است

وی ادامه داد: این پروژه که در پایداری مرز تاثیرگذار است به همراه  پروژه آب‌اندازی ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در دهمین پویش هرهفته الف - ب - ایران در استان ایلام افتتاح شد.

نوذری اظهارکرد: سد کنجانچم از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲ هزار و ۶۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از سد کنجانچم می توان شاهد تحول کشاورزی در منطقه بود، گفت: این سد با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه تمامی تلاش خود را برای افتتاح فاز سوم سامانه گرمسیری تا پایان دولت بکار خواهیم بست، افزود: آغاز آبگیری سد کنجانچم یک اتفاق مهم و گام بزرگی در جهت تکمیل سامانه گرمسیری است.
سد خاکی کنجانچم در ۲۲ کیلومتری شهر مهران قرار دارد و با اجرای این طرح ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به بهره برداری می رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها