ملی‌پوشان کشورمان در یک بازی غیرتمندانه پاسخ تصمیمات ناعادلانه علیه فوتبال ایران را دادند

ایران3 - 0 بحرین و ای‌اف‌سی

 بحرین تیمی نبود که به خاطر پیروزی‌اش هورا بکشیم اما جنگ‌های روانی‌شان، روی اعصاب رفتن‌ و هلهله‌شان در بازی رفت، وقتی سرود مقدس ایران داشت پخش می‌شد باعث شد وقتی سردار دو بار پشت سر هم دروازه‌شان را باز کرد، مشت گره کنیم و به هوا بپریم و با گل مهدی‌طارمی هم از ته دل بخندیم.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، بدون تعارف بردن بحرین در منامه لذت دیگری داشت. در طول 17-18 باری که به مصاف‌شان رفته‌ایم برای اولین بار بود که در خاک خودشان شکست‌شان دادیم. بدون تعارف کیف کردیم.

قبل از بازی هزار و یک اما و اگر وجود داشت. اگر نبریم‌شان، اگر مساوی شود، اگر گل نزنیم و... اما بچه‌های ایران، سردار آزمون و مهدی طارمی، سامان قدوس و احسان حاج‌صفی، وحید امیری و احمد نوراللهی، علی بیرانوند و بقیه کاری کردند کارستان. دو‌گل در هفت‌دقیقه با پاس‌های طلایی مهدی و ضربات کشنده سردار و البته تیر خلاص انتقام سخت که این بار توسط خود مهدی به قلب بحرینی‌ها شلیک شد. با یک ضربه شیک و تمیز. بچه‌ها درست وقتی از زیر بار استرس و فشارهای روانی این بازی خارج شدند فهمیدند به این تیم می‌شد گل‌های بیشتری هم زد. یک شوت مهدی به آسمان رفت، یک ضربه سر از سعید عزت‌اللهی به بیرون رفت و یک موقعیت را هم مهدی قائدی از دست داد. انصافا بحرین خوش‌شانس بود که در خاک خودش شش‌تایی نشد. به قول خیلی از کارشناسان الکی بزرگ‌شان کرده‌بودند؛ نه فردی، نه مهره به مهره و نه تیمی به هیچ‌عنوان در حد و اندازه ایران نبودند. سه گل زدیم و اجازه ندادیم این بار خوش رقصی کنند و دور افتخاری دیگر با پرچم کشور ثالث بزنند. حالا مانده بازی با عراق. یک‌بازی مهم. این بار اما و اگرها کمتر شده.حتی اگر عراق بازی با هنگ‌کنگ را هم ببرد، ایران می‌تواند به عنوان تیم دوم صعود کند.نخستین گربه‌سیاه را دم حجله کشتیم و حالا مانده شکست طلسمی دیگر؛ طلسمی که 11سال است در بازی‌های رسمی شکسته نشده. فوتبال است، هر اتفاقی ممکن است در آن بیفتد؛ به خصوص در فوتبال آسیا. عراق را هم مثل بحرین می‌شود برد، می‌شود به روزهای خوب پس از صعود فکر کرد و می‌شود چند روز دیگر از این نوشت که تیم‌ملی به مرحله بعدی مقدماتی جام‌جهانی صعود کرد. این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فعلا و تا بازی حساس با عراق. جونم به این بچه‌ها،جونم به این ستاره‌ها و جونم به ایران.

 

صعود ژاپن، سوریه و قطر

در حالی که بازی‌های مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی در آسیا با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی خود در اکثر گروه‌ها حساس و حساس‌تر می‌شود، دیروز در سه‌گروه تکلیف تیم‌های صدرنشین مشخص شد. ژاپن با پیروزی 4 بر یک مقابل تاجیکستان در گروه F، سوریه با پیروزی 3 بر صفر مقابل گوام در گروه A و قطر با پیروزی یک بر صفر مقابل عمان در گروه E سه تیمی بودند که شب گذشته خیال خود را بابت صعود زودهنگام به مرحله‌نهایی مقدماتی جام‌جهانی آسوده کردند. در گروه A سوریه 21امتیازی شد و با یک بازی بیشتر بالاتر از چین 13 امتیازی صدرنشینی خود را مسجل کرد. در گروه E قطر با هشت بازی و 22 امتیاز به کار خود پایان داد تا عمان 12 امتیازی در دو بازی باقیمانده به دنبال صعود به عنوان تیم دوم باشد.

در گروه F هم ژاپن با پیروزی در هر هفت مسابقه کار صعود را یکسره کرد. در این گروه تاجیکستان و قرقیزستان با 10 و 7 امتیاز احتمالا شانسی برای صعود به عنوان تیم دوم ندارند.

 

واکنش فیفا به برد تاریخی  در منامه

صفحه فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا در واکنش به برد ۳ بر صفر ایران برابر بحرین در انتخابی جام‌جهانی قطر نوشت: ایران در راه صعود به جام‌جهانی برد بسیار مهم و حیاتی برابر بحرین کسب کرد تا بتواند اختلاف خود را با صدر‌جدول به دو امتیاز برساند و در رده دوم قرار گیرد.

 

یک کارت قرمز طلب ما

یدا... جهانبازی و داوود رفعتی از کارشناسان داوری فوتبال ایران هر دو معتقد بودند تنها اشتباه داور چینی در بازی شب گذشته این بود که احمد نبیل را در دقیقه 31 از زمین مسابقه اخراج نکرد. مدافع بحرینی در حالی که طارمی داشت با گلر تک به تک می‌شد، او را با یک تکل خطرناک نقش بر زمین کرد اما داور به دادن کارت زرد بسنده کرد.

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها