سازمان هواشناسی کشور ضمن هشدار نسبت به فعالیت سامانه موسمی و رشد ابرهای همرفتی در برخی مناطق کشور، ‌از وزش باد شدید و مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۹۶۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد طی امروز تا چهارشنبه (۱۷ تا ۱۹ خرداد) ‌در جنوب و ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و معابر، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد. از این رو اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی در هشدار زردرنگ دیگری نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا دو متر و در فراساحل شرق دریای عمان تا ۲.۵ متر خبر داده است.

حاکمیت این شرایط جوی امروز (۱۷ خرداد) در خلیج فارس، تنگه هرمز، شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ‌پیش‌بینی می‌شود و تداوم این شرایط تا فردا (۱۸ خرداد) در شرق دریای عمان و مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین در این هشدار آمده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج چهارشنبه (۱۹ خرداد) برای مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان خواهد بود و پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ خرداد) برای خلیج فارس و شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد بنابراین ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق‌ های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها