رییس سازمان محیط زیست: اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت استاندارد تولید می‌شود و اگر وضعیت سوخت ما امروز مثل ۴ سال پیش بود، شهر‌ها قابل سکونت نمی‌بود.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عیسی کلانتری صبح امروز در نشست خبری هفته محیط زیست گفت: معضل آلودگی هوا قابل حل است و نمی‌توانیم بدون پرداخت هزینه مساله را حل کنیم، مشکل آلودگی هوا قبلاً به دلیل وارونگی هوا بود و ما می‌توانستیم با یک ساعت و نیم خاموشی در تهران آلودگی هوا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دیگران برای محیط زیست تصمیم می‌گیرند، افزود: برای جبران ۵ هزار مگاوات کسری باید دو تا سه ساعت خاموشی داشته باشیم.

کلانتری با اشاره به اینکه آلودگی ناشی از ازن جدید است، گفت:، ولی وقتی شاخص‌های جدید از سوی سازمان بهداشت جهانی آمد محیط زیست هم اعمال کرد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر، ۸۰۰ پمپ بنزین طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را پیاده کرده‌اند، گفت: در سال ۹۲ سوخت استاندارد نداشتیم و اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت استاندارد تولید می‌شود و سوخت کمتر از یورو ۴ نداریم.

کلانتری ادامه داد: استاندارد‌های صنعت خودرو به سرعت سوخت تغییر نکرده است و وزارت صنعت هم به تازگی دبه درآورده است و می‌گوید، امکان تولید یورو ۶ نداریم.

وی درباره هزینه کرد ۴۵۰ میلیون دلار یورو اعتبار برای مقابله با گرد و غبار گفت: درباره گرد و غبار خارجی کاری از دستمان ساخته نیست و درباره منشأ داخلی مراکز را شناسایی کردیم و مشخص شد، ۳۰ میلیون هکتار یعنی نزدیک ۱۸ درصد وسعت کشور گرد و غبار خیز است و با توجه به جمعیت در معرض تهدید با اولویت تجمع جمعیتی، برنامه ریزی کرده‌ایم.

کلانتری افزود: تقریباً خوزستان گرد و غبار‌های ۱۰ یا ۵ سال پیش را ندارد و آلایندگی و غبار از خارج کشور وارد می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: ۴۵۰ میلیون دلار بخشی از اولویت‌ها را تأمین کرده است و باید معادل این عدد بازهم تخصیص داده شود، اما بهترین راه حل قرق کردن مناطق است، چون خسارتی که چرای مفرط به کشور زده خیلی بیشتر است.

وی افزود: اگر ارزش ذاتی خاک را کنار بگذاریم، جا به جایی خاک‌های فرسوده شده و برگرداندن به جای اصلی سالیان سال زمان می‌برد.

کلانتری با اشاره به اینکه کل تولیدات گوشت ما از سوی عشایر ۲۰۰ میلیون دلار است، ابراز داشت: اینکه به دنبال تولید به هرقیمتی باشیم تصمیم گیری احساسی است و باید به منبع تولید گرد و غبار برسیم.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین عامل گرد و غبار چرای مفرط و خشکسالی است. در محیط زیست هیچ مساله محرمانه‌ای نداریم و حتی درباره تأخیر در ارزیابی‌ها به مدیران گفتم اگر اطلاعات ارائه نشود سر کار نیایند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها