مشارکت سیاسی در حکومت‌ های مردم‌ سالار، از جمله جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای داشته و انتخابات مظهر مردم سالاری است که عموم شهروندان می‌توانند با حضور در آن، نمایندگان خود را در ارکان مختلف حکومت تعیین کنند تا به نمایندگی از مردم، امور کشور را اداره کنند.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۵۴

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی حاکم بودن مردم‌ سالاری دینی است و از همان ابتدای انقلاب نیز این انقلاب از سوی مردم و با حمایت رهبران آن شکل گرفت.

به این ترتیب انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره نقشی تعیین‌کننده و موثر در تعیین سرنوشت کشور ایفا کرده است، طی انقلاب و در طول 40سال گذشته در مقاطع مختلف از جمله هشت سال دفاع‌ مقدس همچنان شاهد حضور مردم بودیم، در طول این سال‌ها مردم به‌رغم تمام تهدیدات و مشکلات نشان دادند همچنان در تمام مراحل از این نظام و انقلاب حمایت کرده‌اند.

اقتدار این نظام نیز بر پایه همین حمایت‌های مردمی است و در این ارتباط دشمنان هر چه تلاش کردند از طریق توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازند موفق به انجام آن نشدند.

بنابراین از این به بعد نیز حضور و مشارکت مردمی همان رمز بقا و استمرار انقلاب است و امیدواریم همانند 40 انتخابات گذشته این بار نیز شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

نظام ما همچنان به این حضور نیاز دارد. زیرا جامعه‌ای که می‌خواهد مسیر پیشرفت را طی کند نیازمند داشتن امنیت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه امنیت اجتماعی پایدار است که این مهم جز با مشارکت حداکثری در انتخابات و حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای رقم نخواهد خورد.

در همین ارتباط نیز برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مولفه‌های مختلفی را می‌توان در نظر گرفت. یکی از این عوامل تاثیرگذار ارائه برنامه مشخص از سوی نامزدهای انتخاباتی است، با ارائه چنین برنامه‌ای هواداران نامزدها و مردم انگیزه بیشتری پیدا کرده و با شناخت دقیق از کاندیدای مورد نظر خود و با در نظر گرفتن برنامه‌ها می‌توانند پای صندوق‌های رای حاضر شوند و به نامزد مورد نظرشان رای دهند.

امیدواریم روز انتخابات مردم مسؤولانه حاضر شده و با شناخت اولویت‌های کشور به نامزدی دارای برنامه و کارآمد رای دهند تا به این ترتیب دولتی قوی و مردمی با حضور پرشور و معنادار مردم شکل گیرد.

حسین مظفر - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها