اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي خبر داد؛

رفع تصرف بيش از 7 و نيم هكتار از اراضی ملی خراسان

هدف از شکل گیری یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی که برای نخستین بار در سال94 آغاز به کار کرد، جلوگیری از تصرف اراضی و کوتاه کردن دست سودجویان است ؛ این یگان در ارديبهشت ماه سال جاري، با اجراي 8 پرونده اجرای احکام قضایی و رفع تصرفات فوری، تصرفات اراضی را بررسی و این زمین ها را از چنگال متصرفان آزاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۱۹۵۱۱

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوي، سيدعبدالمجيد نژاد صفوي مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: یگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن خراسان رضوي در ارديبهشت ماه سال جاري موفق به بازپس گیری حدود 76 هزار و 237 مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی 58 ميليارد و 818 ميليون تومان شده است.
وي در ادامه به این مسئله اشاره کرد که یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، با اجرای 8 مورد عمليات رفع تصرف اجرای احکام قضایی و رفع تصرفات فوری به مساحت حدود 76 هزار و 237 مترمربع و ارزش تقریبی 58 ميليارد و 818 ميليون تومان شده است.
مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي با اشاره به جزئيات اين 8 پرونده گفت: دو پرونده در شهر مشهد در مجموع به مساحت 5000 مترمربع به ارزش 5 ميليارد تومان بوده است.
وي افزود: همچنين در شهرستان سبزوار طي دو مورد عمليات رفع تصرف عدواني به متراژ 35 هزار و 587 مترمربع و ارزش 12 ميليارد و 793 ميليون تومان اموال بيت المال از چنگال متصرفان آزاد شد.
نژادصفوي با بيان اينكه در شهرستان طرقبه شانديز نيز دو مورد عمليات رفع تصرف در مجموع به مساحت 19 هزار و 600 مترمربع به ارزش 39 ميليارد و 200 ميليون تومان منجر به آزادسازي اراضي ملي و بازگشت آن به بيت المال شده است.
همچنين در شهرستان تربت حيدريه 150 مترمربع اراضي ملي به ارزش 75 ميليون تومان، در شهرستان گناباد زميني به مساحت 400 مترمربع و ارزش 200 ميليون تومان و در شهرستان تايباد 15 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي به ارزش يك ميليارد و 550 ميليون تومان از چنگال متصرفين خارج شد.
وي تأکید کرد: این اقدامات با همراهی مقامات قضایی استان، کمیته شناسایی حفاظت و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و دستگاه های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفته است.
نژاد صفوي اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه های مذکور، این یگان به طور جدی تر به برخورد با متصرفان اراضی ملی بپردازد.
همراهی مردم برای رفع تصرف
مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای 1656 یا تلفن ثابت 05137650179 به یگان حفاظت گزارش دهند.
الزام به استعلام قبل از خرید ملک
نژاد صفوي با بیان نمونه هایی از ضرر و زیان شهروندان در زمان خرید املاک تصرف شده گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه ضرر و زیان، لازم است شهروندان در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت ملک مدنظر، از سازمان های مربوط استعلام بگیرند.
او ادامه داد: بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای ملکی را خریداری می کنند و بعدها مشخص می شود آن ملک، جزو اراضی ملی و دولتی است؛ در چنین شرایطی، افراد علاوه بر ضرر مالی، مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند.
مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي همچنين تاكيد كرد: گشت حفاظت اراضي اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي با حمايت دستگاه هاي نظارتي، موضوع مبارزه با زمين خواري را با جديت در دستور كار قرار داده و در تمام استان هرگونه تحرك جهت تصرف غيرقانوني را با قاطعيت جلوگيري مي نمايد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها