شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدوراطلاعیه ای اعلام کرد؛

قیـام ۱۵ خرداد بیـانگـر ماهیـت دینـی و مـردمـی انقـلاب اسـلامـی ایـران اسـت

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید شده قیـام ۱۵ خـرداد بیـانگـر ماهیـت دینـی و مـردمـی انقـلاب اسـلامـی ایـران اسـت.
کد خبر: ۱۳۱۹۳۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سالروز قیام ۱۵ خـرداد را گرامی داشت.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که این روز بیـانگـر ماهیـت دینـی و مـردمـی انقلاب اسـلامی ایران اسـت.

متن این بیانیه به شرخ زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

یوم الله ۱۵ خرداد یکی از روز‌های سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی است. روزی که مردم مؤمن و دیندار ایران برای دفاع از مرجعیت به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند.

حماسه ۱۵ خرداد، با الهام از مکتب عاشورا محقق شد. سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در روز عاشورا و دستگیری ایشان توسط مزدوران رژیم طاغوت، مردم ولایتمدار و عزادار امام حسین (علیه السلام) را به میدان آورد، خون‌های مطهری بر زمین ریخته شد، اما این خون‌ها جوشید و زمینه ساز پیروزی نهضت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در بهمن ماه ۵۷ گردید.

کسانی که در ۱۵ خرداد به امام و مرجعیت لبیک گفتند، مردمی بودند که با انگیزه دینی و اعتقادی قیام کردند و هیچکدام از احزاب و گروه‌های سیاسی در آن نقش آفرین نبودند؛ لذا ۱۵ خرداد که به تعبیر امام مبدأ نهضت اسلامی می‌باشد، بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده بماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و همیشه جاوید ۱۵ خرداد، این یاران صدیق امام روح الله، بر استمرار راه نورانی آنان تاکید نموده و اعلام می‌دارد، امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بوده و حضور در انتخابات پیش رو نیز ادامه راه قیام خونین ۱۵ خرداد می‌باشد.

یقینا راهی که شهدای ۱۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش شدنی نیست و با لطف الهی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد شد.

این شورا همچنین اعلام می‌دارد؛ مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در تمامی استان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. این مراسم در تهران، ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۵ خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در محل گلزار مطهر شهدای ۱۵ خرداد واقع در میدان بسیج، بزرگراه امام رضا (علیه السلام) بعد از میدان ثامن الحجج (آقا نور سابق) برگزار می‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها