فرماندار فیروزکوه گفت: به دلیل اقلیم آب و هوایی مناسب، شهرستان فیروزکوه مستعد تولید و توسعه کشت گل محمدی در استان تهران محسوب می شود.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۶۳

به گزارش جام جم آنلاین تهران،، ابوالقاسم مهری فرماندار شهرستان فیروزکوه در حاشیه بازدید از مزرعه ۱۰۰ هکتاری کشت گل محمدی در منطقه گدوک فیروزکوه تصریح کرد: علی رغم کاهش بارندگی در سال های اخیر و به تبع آن محدودیت های منابع آبی در کشور خوشبختانه شهرستان فیروزکوه به جهت وسعت سرزمینی و اقلیم آب و هوایی مناسب و مهم تر از آن وجود منابع آبی گسترده دارای شرایط بسیار مناسبی برای تولید و توسعه کشت گل محمدی می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کشت گل محمدی مزیت های فراوانی دارد، تاکید کرد: گل محمدی فقط جنبه زیبایی و تزیینی نداشته و تولید آن دارای صرفه اقتصادی بسیاری است.

مهری از آمادگی دولت برای حمایت از تولید و توسعه گل محمدی در شهرستان فیروزکوه خبر داد و اذعان داشت: دولت آمادگی دارد تا با واگذاری اراضی ملی قابل واگذاری به متقاضیان تولید گل محمدی و همچنین تسهیلات کم بهره ۴ درصدی، صدور مجوز و تخصیص آب به توسعه این صنعت پر سود در شهرستان کمک کند

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی در روستاهای لزور، سلمان، اهنز و محمودآباد و بیش از ۲ هزار هکتار در روستای مزداران برای تولید گل محمدی در شهرستان فیروزکوه در نظر گرفته شده است.

فرماندار فیروزکوه در پایان اذعان کرد: شهروندان به ویژه جوانان در قالب گروه های جمعی و تعاونی جهت تولید و توسعه کشت گل محمدی در شهرستان اقدام نمایند تا شاهد تحقق شعار سال و درنهایت توسعه اقتصادی منطقه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها