سرپرستی بانک سپه استان اردبیل در اقدامی خداپسندانه ۴۵ دستگاه تبلت به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۶۶
 
بانک سپه شادی را به دل دانش آموزان برگرداند
 
 
این روز‌ها تعداد زیادی از مردم، به ویژه والدین، به دنبال انتخاب بهترین تبلت دانش آموزی برای فرزندان محصل خود هستند. با توجه به شیوع کرونا درسال گذشته و برگزاری کلاس‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری، امید آن می رود با واکسینه شدن همه دانش آموزان و معلمین سال تحصیلی پیش رو به صورت حضوری انجام پزیرد. اما با این حال  در این روزها دانشجویان و دانش آموزان هر روزه چندین ساعت در کلاس‌های آنلاین حضور دارند و باید از یک سیستم رایانه ‌ای خوب، گوشی و یا تبلت برای حضور در کلاس‌های آنلاین استفاده کنند.

اما چیزی که مهم و قابل تامل است، برخوردار نبودن عده ای از دانش آموزان از این امکانات است که باعث می شود از همسالان خود در نحوه ادامه تحصیل عقب مانده و همچنین ضربه روحی بدی که به همراه خواهد داشت.

از این رو فعالان امور خیریه در سالهای گذشته کمک های زیادی به این قشر کرده اند. که از جمله اهدای ۴۵ دستگاه تبلت به دانش آموزان کم برخوردار از سوی سرپرستی بانک سپه استان اردبیل که باعث شد دوباره شادی به دلهای این دانش آموزان برگردد.

ضیا محمدی مدیریت بانک سپه منطقه اردبیل با بیان اینکه بانک سپه نخستین بانک ایرانی است که بعنوان یک بانک تجاری و دولتی انجام وظیفه می کند. ادامه داد:  بانک سپه در سال 1304 شروع به فعالیت کرده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اکثر طرح های عمده ملی و کشوری مشارکت کرده است. در سطح استان اردبیل پروژه های زیادی از جمله پروژه سد گیوی که بعنوان یک پروژه ملی حضور دارد.  همچنین در طرح های سیمانی که در کشور وجود دارد، بانک سپه در انجا نیز حضور فعال داشته است و بسیاری از طرح های دیگر که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

وی ادامه داد: بانک سپه در اردبیل در بخش خصوصی تولید باتری ماشین؛ در کارخانه های تولید ام دی اف و صنایع چوبی حضور فعال دارد. بنابراین می توان گفت یک بانک اثرگذار و باتوجه به اینکه دولتی است در راستای حمایت از تولید بیشتر فعالیت می کند.
 
بانک سپه شادی را به دل دانش آموزان برگرداند
 

وی در ادامه با بیان اینکه علم بهتر از ثروت است افزود: علم نور است و برای رسیدن به نور باید تلاش داشته باشیم. توصیه می کنم به دانش اموزان که درس هایتان را در اولویت قرار دهید و همچنین با راهنمایی های مربیان کتاب های غیردرسی نیز مطالعه کنید. زیرا اثر خواهد گذاشت در نگرش شما، در به وجود امدن جهان بینی شما و در سطح زندگی شما، بویژه مهارت هایی که در زندگی باید کسب کنید.

وی در ادامه گفت: امروزه متاسفانه احترام به بزرگترها کمرنگ شده است. احترام به بزرگترها را در اداره ها، در منزل، در اتوبوس، در تاکسی و غیره...همه اینها را باید من و تو بوجود بیاوریم تا فرهنگ جامعه خوب شکل بگیرد.

وی افزود: دانش آموزان از فضای مجازی باید به اندازه استفاده کنند و تفریط نداشته باشند. متاسفانه در کشور ما این یک معضلی شده است که در کشورهای پیشرفته دیگر شاهدش نیستیم. فضای مجازی در کشور ما از فضای حقیقی پررنگتر شده است. به دانش اموزان توصیه می کنم در استفاده از فضای مجازی از والدین و مربیان کمک بگیرید و به اندازه استفاده کنند.

وی در ادامه از مشارکت مردم در انتخابات گفت و افزود: ما با توجه به وضعیتی که در کشورمان به وجود آمده و دشمنان خارجی و داخلی که داریم باید مشارکت پرشور در این مرحله و در این برهه از زمان داشته باشیم. همچنین علت اینکه ما در انتخابات باید پرشور شرکت داشته باشیم، این است که باید توجه کنیم چه کسانی ما را دعوت می کنند تا رای ندهیم. آیا این عده دوست ما هستند یا دشمن. پس باید عاقلانه تصمیم بگیریم.

میترا تیموری سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در سال گذشته، بحران کرونا بیشترین صدمات را به بخش آموزش و پرورش زد. افزود: از ابتدای بحران کرونا، نه تنها کشور ما بلکه تمامی کشورهای دنیا، اولین سازمانی که صدمه دید بخش آموزش و پرورش بود. دانش اموزان در تمام دنیا بیش از یک میلیارد و هزاروششصد میلیون دانش آموز مجبور شدند فضای حضوری کلاس ها را رها کنند و از فضای مجازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: نقش والدین به علت نبود کلاس های حضوری و بوجود آمدن کلاس های آنلاین، در رسیدگی به دروس دانش آموزان بسیار پررنگ تر از گذشته شد. والدین توانستند در جایگاه معلم به بچه ها کمک کنند. اما بعد از تعطیلی مدارس بلافاصله کشور ما توانست بزرگترین پلتفرم آموزشی کشور را راه اندازی کند تا دانش اموزان بتوانند در محیط ایمن فضای مجازی حضور داشته باشند.

وی افزود: بعد از راه اندازی پلتفرم آموزشی مشکل بعدی ما این بود که همه دانش آموزان ابزاری برای استفاده از این امکانات را ندارند. خانواده های زیادی به ما مراجعه کردند و رصدی که ما روزانه از این پلتفرم داشتیم نشان می داد که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان از آموزش به دور هستند.

وی در ادامه گفت: با کمک افراد نیکوکار، طرح هدایت را راه اندازی کردیم. در این طرح سعی کردیم با ارگان ها و سازمان ها مشارکت داشته باشیم تا کمک حال تمامی دانش آموزان باشند. این طرح در ستاد فرماندهی می شد که نهایتا در تمامی کشور تصدی پیدا کرد و در کل کشور این سیستم پیاده شد.
 
 
بانک سپه شادی را به دل دانش آموزان برگرداند
 

وی در پایان اضافه کرد: استان اردبیل بسیارمدیریت قوی در این زمینه دارد. این باعث شد تا انجایی که امکان دارد این ابزارها را به دست دانش آموزان برسانیم.

بهزاد ستاری مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه گرفتن دست همنوع می تواند در آینده دانش آموزان فرهنگسازی شود، گفت: زمانی که ما سرمایه ای داشته باشیم و بتوانیم دست یک هم نوع را بگیریم، این دانش آموزان هستند که از این خیرخواهی در آینده استقبال خواهند کرد و این مهارت در دانش آموزانمان نهادینه خواهد شد.

وی افزود : استان اردبیل، استان خیرپروری هست زیرا در بحث کمک به بهزیستی، در بحث مشارکت به ایتام و کمیته امداد، خیرین بزرگواری در استانمان همیشه همراه ما بوده اند. در سال 99 ، بیست و پنج میلیارد تومن مردم به ما و موسسات ما کمک کردند. بهزیستی یک سازمان دولتی و مردمی است که بیشتر با کمک مردم اداره می شود.
 
حسین دشتی مدیر كل كمیته امداد امام (ره) استان اردبیل با بیان اینکه بانک سپه همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد دارد. افزود: در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال و تسهیلات قرض الحسنه، بانک سپه همواره افراد معرفی شده کمیته امداد را دراولویت اول قرار داده و مشکلاتشان را حل کرده اند.

وی افزود: تنها در حوزه ما سیزده هزار و سیصد دانش آموز نیازمند داریم که  باید از همکاران آموزش و پرورش تشکر کرد. زیرا همواره در برگزاری جشنواره های ملی که در طول سال انجام می گیرد و حمایت های ویژه ای که از دانش آموزان ما می شود جای تقدیر و تشکر دارد .

این مدیر در پایان گفت: اهمیت وزارت آموزش و پرورش و ضرورت ادامه علم و دانش برای دانش آموزان در این برهه بیش از بیش مشخص شد. آموزش پرورش توانست در جامعه ظرفیت استفاده صحیح از فضای مجازی را برای والدین دغدغه شده بود را تصحیح کند و یک فرهنگ خوبی را برای استفاده از فضای مجازی در جامعه بوجود آورد که همه نتیجه زحمات بزرگوران در آموزش و پرورش است.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری معلمان و مدیران در شرایط شیوع بیماری کرونا افزود: بدون شک در تاریخ آموزش و پرورش مشارکت والدین، معلمان و مدیران برای ادامه چرخه تعلیم و تربیت توصیف ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدام خارق العاده وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شبکه شاد، گفت: استان اردبیل از بابت حضور دانش آموزان در شبکه شاد خوب عمل کرده است بطوریکه 200 هزار و 65 نفر از دانش آموزان که در واقع 88 درصد از دانش آموزان استان را شامل می شوند در شبکه شاد فعالیت آموزشی و پرورشی دارند.

ناصری افزود: 12 درصد از دانش آموزان هم در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند که برای انان آموزش بصورت حضوری انجام می شد. سعی داریم تا برای همه دانش آموزان امکان حضور در شبکه شاد را فراهم کنیم تا احیانا مشکلی در آموزش دانش آموزان در آینده وجود نداشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها