معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد :

ثبت سفارش 355 هزار کتاب درسی دانش آموزان کرمانی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان گفت:تاکنون 355 هزار و 453 مورد ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان استان کرمان انجام شده است. 
کد خبر: ۱۳۱۸۷۵۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سید قوام رضا میرحسینی افزود: هنوز ثبت سفارش کتاب 117 هزار و 143 دانش آموز استان انجام نشده و بیشترین درصد ثبت سفارش کتاب مربوط به شهرستان های بافت، انار، رابر، نوق و ارزوییه است و ثبت سفارش برای پایه های هفتم و دهم هم از 6 تیر 1400 شروع می شود.

وی در خصوص دو مقوله علم و معرفت اظهار داشت:در کاربرد محاوره ای هر دو واژه علم و معرفت یک معنا می دهد اما در واقع تفاوت بسیار دارند، علم به معنی میزان دانسته های ما است که قبل از آن هیچ آگاهی نداشته ایم، نسبت به شرح وظایف مان که مطالعه شان می کنیم، علم و آگاهی پیدا می کنیم که قبل از آن نمی دانستیم و با مطالعه این بخشنامه ها مسیر خود را در راستای هدف ریل گذاری می کنیم، بسیاری از ما علم پیدا می کنیم، اما به معرفت دست نمی یابیم که مهمترین مثال واقعه عاشوراست که تعدادی نگاه مادی داشتند اما آن چه نداشتند معرفت دینی بود که باعث شد آن مصیبت بزرگ رخ دهد.

وی گفت: آنچه سبب موفقیت می شود علم توام با معرفت است، زمانی اهداف در تراز نظام ما محقق می شود که شناخت کافی داشته باشیم، سند تحول بنیادین به ما می گوید هدف اصلی از دستگاه تعلیم و تربیت چیست؟ که باید طبق آن انسان، به جامعه تحویل دهیم.

میرحسینی افزود: معرفت خداوند بالاترین معرفت است قبل از پیدا کردن معرفت خداوند باید حقیقت خود را بشناسیم تا به حقیقت خداوندی برسیم.

وی با بیان این که ساماندهی نیروی انسانی را از هفته گذشته از شهرستان رفسنجان شروع کرده ایم، اظهار داشت: آنچه مهم است کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش است، امسال کلاس افزایشی نخواهیم داشت، افزایش غیر موظف نداریم، ساماندهی یکپارچه آموزش متوسطه، بازنگری شاخص های نیروی انسانی، بازنگری احکام کارکنان و...باید در نظر گرفته شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد:نقل و انتقالات به عنوان حلقه اصلی ساماندهی نیروی انسانی نباید موجب مازاد نیرو در مقصد و کمبود نیرو در مبدا شود، در خصوص نیروهای جدید تا تعهد استخدام تمام نشده نمی توانند در چرخه نقل و انتقالات شرکت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها