رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جزئیات تردد‌ در جاده‌ ها و محدودیت‌ های سفرهای استانی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات ابلاغی ستاد مقابله با کرونا و اجرای محدودیت و ممنوعیت تردد در تعطیلات نیمه خرداد ماه اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت 12 روز چهارشنبه (12 خرداد) تا ساعت 12 روز دوشنبه (17 خرداد)، محدودیت های تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استان های سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت تردد بین استان ها بدون رنگ‌بندی اعمال می‌شود و بین شهرهای یک استان بلامانع است، تصریح کرد: در همین مقطع محدودیت تردد در شهرهای زرد نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر221 شهر زرد وجود دارد از اعمال محدودیت تردد بین استانی با مبلغ جریمه 500 هزار تومانی خبر داد و اظهار داشت:13 شهر هم در وضعیت قرمز و 213 شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تا این لحظه بالغ بر 800 هزار ساعت نفر در حوزه منع تردد و در راستای مقابله با بیماری کرونا فعالیت کردند و تقریباً تمام استانها و شهرها مشمول تردد بودند.

وی گفت: مضاف بر محدودیت های موجود در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و بین استانی،کماکان منع تردد شبانه از ساعت 22 تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور جاری است و متخلفان 200 هزار تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در طرح جدید علاوه بر استقرار ماموران در نقاط مختلف، در دو هزار 500 نقطه کشور استقرار خواهیم داشت، همکاران بنده برای تذکر و انصراف از سفر رانندگان، به صورت فیزیکی در جاده‌ها حضور خواهند یافت همچنین دوربین های پلیس در این رابطه فعال هستند.

وی ضمن تشکر از همراهی هموطنان مبنی بر پرهیز از سفر، گفت: همکاران بنده در تمام شرایط جوی به صورت 24 ساعته در دو هزار و 500 نقطه انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانیم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اقداماتمان را انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که تکلیف بازگشت مسافرانی که پیش از اعمال محدودیت ها به سفر رفته‌اند چه می شود، اظهارداشت: بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، خروج پلاک های غیربومی از شهرهای دارای محدودیت و رنگ‌بندی (قرمز، نارنجی و زرد) و مراکز استان بدون رنگ‌بندی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود؛ همچنین ورود خودروهای غیربومی به مراکز استانها و شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد بود.

وی افزود: بطور مثال اگر قبل از اعمال محدودیت ها خودرویی با پلاک تهران در شهرستان بوده و قصد ورود به پایتخت داشته باشد، محدودیتی شاملش نمی‌شود و می‌تواند به موطن اصلی خود بازگردد.

هادیان فر با بیان اینکه شهرهای تهران‌ کرج، وارمین، دماوند، اسلامشهر و... یکپارچه دیده شده است، درباره اعتبار مجوزهای صادر شده از فرمانداری‌‌ها در تعطیلات نیمه خرداد، گفت: تاکید شده که فرمانداری‌ها حتی‌الامکان از صدور مجوز خودداری کنند اما اگر کسی داری مجوز معتبر از فرمانداری باشد، تردد وی بلامانع است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در هر صورت اگر کسی سفر ضرروی دارد، باید از ناوگان عمومی استفاده کند، این افراد می‌توانند برای تردد شبانه از تاکسی‌های اینترنتی و آژانسها و برای تردد بین شهرها از ناوگان هوایی، ریلی، مسافری و تاکسی بین شهری استفاده کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها