شرکت خلاق و نوآور «پرتو نور آسمان» خدمات کاربردی موثری را در زمینه لام های آزمایشگاهی دیجیتال ارائه می‌کند

کاربردهای وسیع لام‌های دیجیتال در علوم آزمایشگاهی

فناوران شرکت دانش‌بنیان «کیان افق هیربد» با توسعه سامانه‌های دانش‌بنیان به بسیاری از چالش‌های استفاده از خودرو پاسخ داده‌اند

همه کارهای خودرو را به آیتول بسپار

یکی از چالش‌های مهم هنگام خرید و فروش خودروهای شخصی، پرداخت انواع هزینه‌های مختلف مرتبط با خودرو است.
کد خبر: ۱۳۱۸۷۱۶

سرگردانی میان درگاه‌های مختلف پرداخت عوارض شهرداری، خلافی راهنمایی و رانندگی و ... گاهی روند خرید و فروش خودرو را با معطلی‌های چندساعته روبه‌رو می‌کند.

همه کارهای خودرو را به آیتول بسپار

شرکت دانش‌بنیان «کیان افق هیربد» با هدف رفع این چالش و بسیاری از چالش‌های دیگر مرتبط با خودرو، پلتفرم «آیتول» را راه‌اندازی کرده است.

به گفته امیرحسین عبیری، مدیرعامل آیتول، این پلتفرم سامانه یکپارچه‌ای را برای ارائه انواع خدمات پرداختی و غیرپرداختی خودرو فراهم کرده است تا شما دیگر نگرانی‌ای بابت خرید و فروش و نگهداری خودرو نداشته باشید البته این مجموعه علاوه‌بر ارائه خدمات متنوع به مشتریان، بستری را برای ارائه همین خدمات به کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌های دیگر فراهم کرده و همچنین اولین سامانه جمع‌سپاری کشور را نیز با هدف رفع چالش تهیه و دقیق‌سازی داده‌ها برای سامانه‌های هوش‌مصنوعی در کشور راه‌اندازی کرده است.

شرکت دانش‌بنیان «کیان افق هیربد» از سال 97 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به‌تدریج با توسعه خدمات خود و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه، اکنون به یک هلدینگ دانش‌بنیان در حوزه خدمات خودرویی تبدیل شده است.

دغدغه اصلی بنیانگذاران این مجموعه در ابتدای تأسیس، ایجاد پلتفرم پکپارچه‌ای برای ارائه خدمات متنوع مربوط به خودروهای شخصی بوده و خیلی زود اولین محصول خود را با نام «آیتول» در فروردین 98 ارائه کرد.

آیتول اولین پلتفرم یکپارچه‌سازی پرداخت‌های خودرویی بود که در ادامه با گسترش خدمات به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه کیان افق هیربد، تبدیل ‌شده است.

اولین خدمت ارائه شده در این پلتفرم، امکان پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی است.

امیرحسین عبیری مدیرعامل آیتول، در خصوص فعالیت‌های این مجموعه به جام‌جم می‌گوید: «در آن زمان پرداخت عوارض آزادراهی در حال الکترونیکی‌شدن بود. به‌همین علت ما فعالیت آیتول را با این خدمت آغاز کردیم تا کاربران از این درگاه پرداخت بتوانند برای پرداخت عوارض آزادراهی استفاده کنند که با استقبال بسیار خوبی هم از سوی کاربران روبه‌رو شدیم.»

در «آیتول» چه خبر است؟

در ادامه آیتول به سمت ایجاد بستر مورد نیاز برای سایر پرداخت‌های آنلاین مرتبط با خودرو رفت و خیلی زود خدمات دیگری به این پلتفرم افزوده شد.

در این رابطه عبیری تصریح می‌کند: «در آن زمان پرداخت عوارض سالیانه خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک و خدمات طرح ترافیک فقط از طریق وبگاه شهرداری‌ امکان‌پذیر بود که فرآیند بسیار طولانی و پیچیده‌ای برای کاربر ایجاد می‌کرد. به‌همین علت از اواخر سال 98 امکان پرداخت عوارض سالیانه خودرو و عوارض تردد در طرح ترافیک را به سبد خدمات آیتول اضافه کردیم. پس از آن نیز امکان پرداخت جرایم راهنمایی‌ورانندگی را در این پلتفرم فراهم کردیم تا کاربر آیتول بتواند تمام پرداخت‌های خودرویی را از یک پلتفرم واحد انجام دهد؛ امکانی که تا پیش از آن برای کاربران فراهم نشده بود.»

از ابتدای سال 99 به‌دلیل شیوع بیماری کووید-19 و لزوم استفاده بیشتر از خدمات آنلاین، خدمات جدیدی به مجموعه فعالیت‌های آیتول اضافه شده است. امکان تمدید بیمه‌ شخص ثالث در کمتر از پنج دقیقه، کارواش، تعویض روغن خودرو و سایر خدمات مربوط به خودرو در محل از جمله جدیدترین خدمات ارائه شده در آیتول است.

همه کارهای خودرو را به آیتول بسپار

به گفته عبیری بیش از چهار میلیون خودرو از درگاه آیتول پرداخت‌های خود را انجام داده‌اند و 30 درصد کاربران آیتول از قابلیت پرداخت چندگانه مانند پرداخت همزمان عوارض و خلافی مربوط به خودروی خود استفاده کرده‌اند که پیش از آیتول چنین امکانی برای صاحبان خودرو فراهم نبود.

مدیرعامل آیتول در خصوص آخرین فعالیت این مجموعه می‌افزاید: «در حال حاضر آیتول وارد بحث آگهی خرید و فروش خودرو هم شده است. همچنین به منظور پوشش هرچه بیشتر خدمات مربوط به خودرو در این سامانه، در حال پیش‌بردن مراحل مقدماتی سرویس جدید «کارپرداز» هستیم. در این سرویس، کارپرداز آیتول خودروی کاربر را دریافت می‌کند و آن را برای انجام خدماتی که امکان ارائه آنها در محل فراهم نیست، به مکان مورد نظر می‌برد و سپس خودرو را باز می‌گرداند. این خدمات شامل فرآیندهایی مانند معاینه‌فنی خودرو، تعویض پلاک، تعمیرات و ... خواهد بود. در تمام این فرآیند خودرو خدمات بیمه‌ای دریافت خواهد کرد و در صورت بروز هر مشکلی کاربر می‌تواند از شرکت بیمه خسارت دریافت کند.»

اشتغال‌زایی برای 60هزار نفر در «ایراپیشه»

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که پیامک جریمه‌ رانندگی را برای ساعاتی که از خودرویتان استفاده نکرده‌اید یا مکانی که حتی یک‌بار هم به آنجا مراجعه نداشته‌اید دریافت کرده باشید. بخشی از این اختلال مربوط به مشکلات خوانش تصاویر مربوط به دوربین‌های پلاک‌خوانی خودروهاست که هوش‌مصنوعی در برابر آن ضعف دارد.

عبیری با اشاره به معضل موجود در بحث دقیق‌سازی داده‌ها برای سامانه‌های هوش‌مصنوعی توضیح می‌دهد: «محصول سوم ما در هلدینگ کیان افق هیربد، در پاسخ به این چالش شکل گرفته است. سامانه «ایراپیشه» با استفاده از فرآیند جمع‌سپاری در تلاش است با جمع‌آوری داده‌ها و دقیق‌سازی اطلاعاتی که برای فعالیت سامانه‌های هوش‌مصنوعی مورد نیاز است، نقاط ضعف این فناوری را تا حد امکان کاهش دهد. ما در این سامانه تصاویر مربوط به پلاک‌هایی که امکان خوانش اتوماتیک آنها فراهم نیست را دریافت می‌کنیم و در اختیار کاربران این سامانه که از سراسر ایران در آن عضو شده‌اند قرار می‌دهیم تا در خانه خودشان این کار اپراتوری را انجام دهند و دستمزد دریافت کنند.»

عبیری در خصوص کارایی‌های دیگر ایراپیشه می‌افزاید: «این سامانه تحت وب در حال حاضر بیش از 60 هزار کاربر از نقاط مختلف کشور دارد. بنابراین علاوه‌بر پلاک‌خوانی، ظرفیت ویژه‌ای را برای انجام کارهای مختلف دیگر از طریق جمع‌سپاری فراهم می‌کند.

در حال حاضر کاربران ایراپیشه در زمینه تبدیل عکس به متن، فایل صوتی یا تصویری به متن، خوانش کتاب‌های خطی و تبدیلشان به متون آنلاین، تبدیل متن به فایل صوتی و کارهای دیگری از این دست که برای راه‌اندازی سامانه‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی مورد نیاز هستند، فعالیت دارند و از این روش کسب درآمد می‌کنند.»

ایراپیشه با ظرفیت جمع‌سپاری بالایی که دارد، داده‌های اولیه مورد استفاده در سامانه‌های مبتنی بر هوش‌مصنوعی را فراهم می‌کند و در برخی موارد که هنوز قدرت هوش‌مصنوعی به‌تنهایی امکان حل مشکل را نداشته باشد، مانند چالش خوانش پلاک‌ها نیز می‌تواند با جمع‌سپاری کمبودهای هوش‌مصنوعی را جبران کند. علاوه‌بر این، بسیاری از تحقیقات پژوهشی که به واکنش‌ها یا رفتار کاربران آنلاین می‌پردازند نیز می‌توانند از این سامانه برای انجام مطالعات براساس جامعه آماری مورد نظرشان با توجه به طیف گسترده و قابل دسته‌بندی کاربران ایراپیشه، کمک بگیرند. طبق گفته عبیری، ایراپیشه اولین سامانه ارائه خدمات جمع‌سپاری در کشور است که علاوه‌بر رفع بسیاری از چالش‌ها و نقاط کور استفاده از فناوری‌های هوشمند، به ویژه درخصوص تولید داده‌های اولیه به زبان‌فارسی که با کمبودهای زیادی همراه است، تاکنون برای بیش از 60هزار نفر در کشور اشتغال خانگی به همراه داشته است.

«کاربیل»، سامانه ارائه خدمات خود رویی B2B

همانطور که اشاره شد، در حال حاضر کیان افق هیربد دارای چند شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه است. یکی دیگر از این شرکت‌ها که با نام تجاری «کاربیل» در حال خدمات‌رسانی است، پلتفرم ارائه خدمات B2B به شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر در زمینه پرداخت‌های مرتبط با خودرو است.

عبیری در خصوص فعالیت‌های کاربیل توضیح می‌دهد: «در این پلتفرم ما سرویس ارائه خدمات پرداخت مربوط به خودرو و برخی دیگر از خدمات خودرویی را دراختیار کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌های دیگر قرار می‌دهیم. این فرآیند، به نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی که به‌دنبال ارائه خدمات متنوع به کاربرانشان هستند، امکان می‌دهد که با استفاده از پلتفرم آماده شده در کاربیل خدمات مربوط به خودرو را به مجموعه فعالیت‌‌هایشان اضافه کنند.»

عضو هیئت مدیره کیان افق هیربد می‌افزاید: «در حقیقت کاربیل به‌عنوان لایه‌ ارتباطی میان اپلیکیشن‌های مختلف و سازمان‌های دولتی مرتبط با حوزه خودرو عمل می‌کند که هریک نیاز به تعاملات و روش پرداخت خاصی دارند. به این ترتیب کاربیل امکان اضافه‌شدن هرکدام از این فرآیندهای پرداختی و غیرپرداختی را به اپلیکشن‌های خدماتی که دوست دارند خدمات گوناگونی را برای کاربرانشان به‌صورت یکپارچه مهیا کنند، فراهم می‌کند. تاکنون از مجموع 20 میلیون خودروی در حال تردد در کشور، 9 میلیون خودرو از پلتفرم‌های آیتول و کاربیل خدمات دریافت کرده‌اند.»

راه‌های ارتباط با «کیان افق هیربد»

محصول «آیتول»
وبسایت: itoll.ir
توئیتر:itoll_ir@
اینستاگرام:itoll.ir
ایمیل: info@itoll.ir

محصول «ایراپیشه»
وبسایت:irapishe.ir
تلگرام:irapisheinfo
تلفن: 02188798797
آدرس: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، بن بست نامجو ساختمان مادیران، واحد 6A

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها