بر اساس شیوه‌ نامه ‎‌های بهداشتی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

اخذ اثر انگشت در روز رای گیری ممنوع شد

استاندار تهران اعلام کرد: در این شرایط کرونایی تبلیغات انتخاباتی در فضای بسته نداریم.
کد خبر: ۱۳۱۸۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که در استانداری تهران برگزار شد، گفت: از داوطلبان می خواهیم برنامه های تبلیغاتی خود را در فضای باز و با رعایت فاصله هشت متری برگزار کنند.

وی با اشاره به توسعه واکسیناسیون نیز گفت: تاکنون ۷۵۵ دز واکسن در مراکز ۶۴ گانه در تهران بین افراد سالمند تزریق شد.

محسنی بند پی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان تهران با ویژگی‌های خاص خود و جمعیتی حدود ۱۴ میلیون نفر توانسته‌ایم توفیقاتی را در زمینه کنترل بیماری کرونا داشته باشیم اما این وضعیت ثابت نبوده و شکننده است و اگر خدایی نکرده عادی‌انگاری شده و مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند و همچنین نظارت‌ها رها شود، ممکن است دوباره شرایط تغییر کرده و بیماری روند صعودی پیدا کند.

وی اظهار داشت: دو خبر خوش در این جلسه اعلام شد؛ اول اینکه اثربخشی واکسن به صورت مبتنی بر شواهد خود را نشان داده است. در استان تهران چون بر اساس آن چیزی که حق بوده، کادر درمان و کسانی که در حوزه سلامت و پیشگیری مشغول فعالیت بوده‌اند جزو اولین گروهی بودند که واکسن را دریافت کرده‌اند، خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد خاصی از ابتلای سخت این عزیزان که واکسن دریافت کرده‌اند و یا در موارد فوتی از این گروه گزارش نشده است و این نشان دهنده این است که اثرگذاری واکسن در این گروه که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی هستند خود را نشان داده است.

استاندار تهران گفت: گروه بعدی که در نوبت دوم واکسن دریافت کردند افراد ۸۰ سال به بالا بودند. بعد از دریافت واکسن، این گروه با بررسی آماری که صورت گرفته، به شدت میزان بستری‌شان، کاهش پیدا کرده به طوری که در هفته قبل ۱۰.۶دهم درصد میزان بستری افراد ۸۰ سال به بالا بود و در این هفته این میزان به ۸ درصد رسیده است و این نشان دهنده این است که واکسن اثربخشی خود را نشان داده است.

وی با اشاره به مراکز واکسیناسیون در تهران بیان داشت: ما در تهران ۷۴ مرکز برای انجام واکسیناسیون در نقاط مختلف استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از استانداردهای لازم برخوردار هستند و همچنین تا به امروز نیز ۷۵۵ هزار دوز واکسن در استان تهران تزریق شده است.

استاندار تهران با اشاره به محدودیت‌های تعیین شده برای تعطیلات پایان هفته یادآور شد: از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه منع تردد بین استانی اعمال می‌شود و خواهش ما این است که مردم این موضوع را مد نظر قرار داده و سفرهای خود را به فرصت بعدی موکول کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: مسافرت‌ها باعث می‌شود در برخی استانها با مشکل مواجه شویم بنابراین حتما باید محدودیت‌ها با نظارت شدیدتر اعمال شود و ما امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و عدم مسافرت در این ایام بتوانیم شرایط ثبات را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پروازهای صورت گرفته برای بازگشت اتباع ایرانی از کشورهای هند و پاکستان اظهار داشت: در اولین پروازی که روز گذشته انجام شده است تعدادی از این افراد به کشور بازگشتند و متاسفانه ۶ بیمار شناسایی شده‌اند. برخی از این مسافران متاسفانه همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی که وظیفه نظارت بر قرنطینه این افراد را برعهده دارد، ندارند و ما نیز تاکید می‌کنیم همه مسافران در هر سمتی که می‌خواهند باشند باید موارد و پروتکل‌های اعلام شده را رعایت کنند و کسی از این قرنطینه و انجام تست نباید معاف باشد. اگر یک نفر از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سرپیچی کند از قانون تخطی کرده است و با او برخورد قضایی و حقوقی خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: ابلاغ و تکلیف شده است که هیچ فرمانداری برای زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد اعلام کرده است، برگه مجوز تردد صادر نکند. ماموران راهور نیز اعلام کرده‌اند که نسبت به جلوگیری و اعمال قانون در رابطه با افرادی که این مصوبه را رعایت نمی‌کنند، خواهند داشت. سفر را می‌شود در همه ایام سال انجام داد بنابراین تقاضا داریم بعد از انجام واکسیناسیون که در مرداد ماه با ورود واکسن‌های داخلی سرعت بیشتری خواهد گرفت، سفرهای خود را انجام دهند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها