مدیرکل دفتر سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جام جم

بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رای دادن هستند

در اولین نشست مشترک فعالان فضای مجازی، اصحاب رسانه و مجریان و ناظران انتخاباتی سال 1400

بررسی راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات 28 خرداد

اولین نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی،اصحاب رسانه با مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری،سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان استان چهار محال ، معاونت پیشگیری دادگستری کل استان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرمانده پلیس فتا در استان در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۵۳۲

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری، اولین نشست مشرک و هم اندیشی فعالان فضای مجازی،اصحاب رسانه با حضور ملک محمد قربانپور دشتکی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری ، حبیب نیکخو سرپرست دفتر مرکزی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان ، سید محمد موسوی معاونت پیشگیری دادگستری کل استان و ابراهیم شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرهنگ  مرتضی عسگری سوادجانی فرمانده پلیس فتا نیروی انتظامی استان ظهر امروز در محل فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به الزامات و پیچیدگی های فضای مجازی اشاره کرد و خواستار همفکری و هماهنگی بین فعالان فضای مجازی و مسئولان اجرائی و نظارتی شد.

سپس سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان با توجه به برگزاری 2 انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا خواستار اهتمام جدی فعالان فضای ،اصحاب رسانه در خصوص تبلیغ در امر برگزاری ستادهای انتخاباتی شد که له یا علیه کاندیدائی مواضع احساسی و هیجانی صورت نگیرد.

رعایت الزمات فرهنگی، اجتماعی،سیاسی و امنیتی در برگزاری انتخابات

عسگری با تشکر از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه خواستار دقت و الزامات فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و امنیتی شد و همگان را با دعوت به رعایت قانون و دوری از ایجاد چالش های ناخواسته و جهت دار دعوت نمود.

بیان نقطه نظرات 12 نفر از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه

در ادامه تعداد 12 نفر از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها ، نظرات وانتقادات خود به دستگاه های اجرائی(دولت) نظارتی(شورای نگهبان) و ناظران انتخابات شوراهای شهر و روستا(نمایندگان مجلس یازدهم) مطالبی را مطرح و مورد توجه قرار دادند.

بزرگترین دغدغه مشارکت حداکثری در روز انتخابات

سپس ملک محمد قربانپور دشتکی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری چهار محال  با بیان اینکه امروز بزرگترین دغدغه باید حضور مشارکت حداکثری مردم در روز انتخابات باشد به دفاع از عملکرد دولت روحانی پرداخت و تصریح کرد: امروز دولت مستقر یکی از ارکان نظام است و با تخریب دولت و دولتمردان راه به جائی نخواهیم برد چرا که همه در یک کشتی نشسته و با زدن یک فرد و یا یک قوه مشکلات نه تنها مرتفع نخواهد شد بلکه پیچیده تر و غامض تر رقم خواهد خورد.

قربانپور دشتکی در ادامه افزود: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تحقق حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی است.

دبیر ستاد انتخابات استان خاطر نشان ساخت: انتخابات شوراهای اسلامی در 660 شهر و روستای این استان شامل620 روستا و 44شهر برگزار خواهد شد.

قربانپور دشتکی تاکید کرد: در انتخابات سال‌جاری هرگونه راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است و نیروی انتظامی نسبت به اعمال جریمه‌های قانونی بر اساس ثبت پلاک خودروهای حاضر در این برنامه‌ها اقدام می‌کند.

تبلیغات در فضای روباز و با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل برگزاری است

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: تبلیغات انتخاباتی در فضاهای روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، در نظر گرفتن هشت مترمربع فضای فیزیکی به ‌ازای هر نفر و پیش‌بینی درهای ورودی و خروجی کافی، مانعی ندارد.

فعالان فضای مجازی دارای قدرت تحلیل بالائی هستند

در خاتمه حبیب نیکخو سرپرست دفتر مرکزی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان با تقدیر و تشکر از بانیان و برگزار کنندگان نشست هم اندیشی فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه تصریح کرد : این چنین جلسه ای بسیار خوب و با محتوا در حال برگزاری واقعا باعث خشنودی و خرسندی است،فضائی دوستانه، منطقی و با وزانت ولی متاسفانه این وزانت و وجاهت را در برخی از مواقع در فضای مجازی قابل مشاهده و ملموس نیست.

با روشنگری باید فرد اصلح انتخاب شود

نیکخو با تجلیل از فعالان فضای مجازی تاکید کرد: باید در جامعه روشنگری شود تا مردم بتوانند انتخابی اصلح داشته باشند و انتخابات به صورت آبرومندانه و با مشارکت فعالانه افراد برگزار شود.

رعایت اصل بیطرفی حاکمیت در جریان برگزاری انتخابات

وی با بیان اینکه: حاکمیت نیز در برگزاری انتخابات رعایت اصل بی طرفی و اجرای انتخاباتی سالم و پرشور را بر عهده دارد.

مشارکت حداکثری پشتوانه نظام خواهد بود

سرپرست دفتر مرکزی هیئت نظارت شورای نگهبان در استان چهار محال در پایان نیزبا تاکید بر حضور گسترده در پای صندوق های رای گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه محکمی برای دولت آینده در تقابل با دشمنان نظام و انقلاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها