نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش یارانه به ۴۵۰ هزار تومان در ماه، مبنایی کاملا علمی و اقتصادی دارد.
کد خبر: ۱۳۱۷۹۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، محسن رضایی پس از پایان ضبط دومین برنامه تبلیغاتی خود در صدای جمهوری اسلامی ایران که در استودیو ۱۸ معاونت صدا برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند مبنای افزایش یارانه به ده برابر را زیر سوال ببرند افزود: اولویت ما مهار تورم و قیمت‌ ها و افزایش توان اقتصادی مردم است و با حذف دو ردیف یارانه ۴ میلیارد دلاری که هم اکنون سود آن به جیب ثروتمندان رفته و ضرر آن متوجه اکثریت مردم می‌شود، این یارانه شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد؛ من اقتصاددان هستم و حرف بدون مبنا نمی‌زنم و دولت من نقدینگی را به سوی تولید ملی هدایت می‌کند به حدی که جاذبه تولید را از دلالی بیشتر خواهیم کرد تا تولید مثل آهنربا، نقدینگی را به سوی خود جذب کند.

وی بهبود فضای کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی و توسعه تجارت خارجی بخصوص با ۱۵ کشور همسایه را از اولویت‌های دولت خود دانست و گفت: باید از چند ناحیه به اژد‌های تورم و گرانی حمله کرد تا با اقدام جدی و قاطع، این اژد‌ها را از پای بیاندازیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همچنین میزان یارانه‌ های پنهان در سال گذشته را ۱۳۸ میلیارد دلار دانست و افزود: در سوخت به ثروتمندان که چندین خودرو دارند ۴ میلیارد دلار یارانه می‌دهیم و یارانه‌ای که ایران پرداخت می‌کند از کشور چین بیشتر است، اما اکثر آن به جیب ثروتمندان می‌رود که این امر در مخالفت کامل با سیره و عدالت علوی است و مخالف فرمایشات امام راحل، مقام معظم رهبری و سیره و آرمان شهداست.

وی ادامه داد؛ چهار میلیارد دلار در سال هم به نهاده‌ های دامی و کالا‌های اساسی تخصیص می‌دهیم و ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم، اما کالایی که بدست مردم می‌رسد با ارز ۲۰ هزار تومانی عرضه می‌شود.
وی بهبود معیشت مردم را جزو آرمان‌های اصلی انقلاب دانست و گفت: زباله گردی و نان نسیه در شان ملت ایران نیست و باید با کنترل قیمت و تثبیت نرخ ارز و کالا‌هایی که بخاطر تعدد واسطه‌ها گران شده معیشت مردم را بهبود بخشید.

رضایی افزود: خانه داری باید شغل تعریف شود و به همه بانوان خانه داری که در کنار تربیت فرزند و تامین سلامت مردم شغل‌ها و کسب و کار‌های خانگی را داشته باشند حقوق پرداخت می‌کنیم و مثل اکثر کشور‌های شرق آسیا مشاغل خانگی را توسعه می‌بخشیم.

وی در خصوص شایعاتی در مورد احتمال کناره گیری خود از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: از برخی ستاد‌ها درخواست می‌کنم به این جنگ‌ها و بی اخلاقی‌ها پایان دهند، من جدی‌تر از همه دوره‌ها و با برنامه بیشتری به صحنه آمده ام و تا آخر هستم و اگر ملت بزرگ ایران به این سرباز خود افتخار دهد مشکلات اقتصادی را از سر راه مردم برخواهم داشت.

رضایی این انتخابات را مهمترین انتخابات ریاست جمهوری در ۴۰ سال گذشته دانست و افزود: بخشی از ملت ایران حق دارد که از صحنه و صندوق انتخابات قهر کرده باشد، اما از همه آن‌ها می‌خواهم برای تعیین سرنوشت خود به دست خود، در صحنه حضور داشته و عبور از مشکلات و پایه گذاری آینده‌ای با نشاط و امید بخش را شاهد باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها