تیم فوتبال پرسپولیس کمترین استراحت را بین تیم های لیگ برتری در یک سال گذشته داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۷۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، بیستمین دوره رقابت‌ های فوتبال باشگاهی ایران پس از گذشته ۲۳ هفته با وقفه‌ای سه هفته‌ای روبرو می‌شود تا تیم ملی فوتبال ایران خود را برای برگزاری دور برگشت بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کند.

همین امر باعث تعطیلی تمرینات پرسپولیس برای ۶ روز شد تا بازیکنان این تیم پس از یک سال فوتبال فشرده فرصت تعطیلی پیدا کنند.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی بیشترین روزهای استراحت خود را در سال گذشته پشت سر می‌گذارند که هفت بار با توقف‌های کوتاه برای اهداف مختلف باشگاهی خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا مسیر خود را تغییر دادند اما هر بار قدرتمند تر از گذشته کار را پیش بردند.

قهرمانی در لیگ برتر و جنجال‌ های تابستانی

پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر فصل گذشته به چهارمین قهرمانی متوالی در ایران رسید. این اتفاق در حالی رقم خورد که هفته‌های پایانی لیگ برتر فصل گذشته با شیوع جهانی بیماری کرونا بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

شاگردان یحیی با وجود قهرمانی در لیگ برتر بدون استراحت جام حذفی را ادامه دادند تا در نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال تهران قرار بگیرند.

دربی ۹۳ پایتخت با تساوی دو تیم در پایان وقت‌های قانونی و اضافه همراه بود اما ضیافت پنالتی‌ها با اشتباه کریستین اوساگونا مهاجم پیشین این تیم به سود استقلال به پایان رسید.

پرسپولیس با این شرایط وارد نقل و انتقالات تابستانی شد تا شروع جنجال‌های یحیی - رسول پناه آغاز شود.

سرپرست وقت باشگاه پرسپولیس پس از تهدید به استعفای گل محمدی از سرمربیگری این تیم دست به کار شد تا بازیکنان مد نظر او را جذب کند.

این تیم با جذب بیشترین نفرات در سال‌های گذشته برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا آماده شد تا خود را برای مسیری غیر قابل تصور آماده کند.

بازیکنان مد نظر یحیی جذب شدند تا سرخپوشان با جدایی مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، علی علیپور، اوساگونا و محسن ربیع خواه مشکلی در آسیا هم نداشته باشند و همچون سال ۲۰۱۸ به فینال برسند.

اوج بحران داخلی با حضور در فینال

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور پرسپولیس در فینال متوقف شد تا حریف این تیم از شرق آسیا هم مشخص شود.

از این رو پرسپولیس به تهران بازگشت تا لیگ برتر بیستم را آغاز کند. با این حال جدایی شجاع خلیل زاده از جمع سرخپوشان پایتخت باعث تشدید مشکلات بین سرمربی و مدیران وقت باشگاه شد.

بحرانی که با انتشار فایل ویدئویی لو رفته از سوی مهدی رسول پناه آغاز شد. او در صحبت‌های خود رکیک‌ترین صحبت‌ها را علیه خلیل زاده و یحیی گل محمدی انجام داد.

صحبت‌هایی که راهی جز استعفا برای سرپرست وقت پرسپولیس نگذاشت تا سرخ‌ها روزهای سختی را پشت سر بگذارند.

بازگشت آرامش با سمیعی و بردهای ابتدای فصل

وزارت ورزش و جوانان بلافاصله پس از جدایی رسول پناه برای انتخاب مدیرعامل این باشگاه دست به کار شد.

جعفر سمیعی فرد پیشنهادی وزارتخانه به هیأت مدیره باشگاه بود تا با اکثریت آرا مدیرعاملی این باشگاه شود.

سرخ‌ها پس از روزهای جنجالی به آرامش مدیریتی رسیدند و این تیم در هفته‌های ابتدایی نیز طعم پیروزی را چشید تا خود را برای فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آماده کند.

دستان کوتاه از رسیدن به معتبرترین جام باشگاهی آسیا

پرسپولیس برای دومین بار در سه فصل متوالی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما در سال ۲۰۲۰ همچون ۲۰۱۸ به نایب قهرمانی این رقابت‌ها بسنده کرد.

پرسپولیس در دیداری که اشتباهات فردی مهدی شیری باعث شکست دو بر یک مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی شد به نایب قهرمانی رسید تا بار دیگر دستان سیدجلال حسینی و هم تیمی‌هایش از لمس جام محروم بماند.

بازگشت سخت به لیگ برتر

سرخپوشان پس از نایب قهرمانی در آسیا بدون کمترین استراحت وارد ادامه رقابت‌های لیگ برتر شدند. آنها به سختی مقابل نساجی مازندران تن به تساوی دادند و هفته‌های پس از آن نیز خیلی سخت بردند اما پس از کسب پیروزی مقابل مس رفسنجان در هفته نهم بار دیگر در جمع مدعیان صدر جدول قرار گرفتند.

حضور دوباره در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس پس از اینکه بردهای متوالی خود در لیگ برتر را کسب کرد تبدیل به مدعی جدی قهرمانی فصل جاری شد با این حال حضور دوباره این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر دست فرمان یحیی را تغییر داد تا فینالیست سال گذشته بار دیگر مجبور به ترک وطن و حضور در هند برای برگزاری متمرکز بازی‌های مرحله گروهی خود شود.

این تیم با کسب پنج پیروزی و یک شکست با اقتدار صدرنشین گروه C شد تا در مرحله حذفی با استقلال تاجیکستان رقابت کند.

بازگشت از هند برای سخت‌ترین بازی‌های داخلی

سرخپوشان پایتخت پس از پشت سر گذاشتن رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان به تهران بازگشتند تا خود را آماده سخت‌ترین بازی‌ها مقابل سپاهان اصفهان و استقلال تهران کنند.

شاگردان یحیی در دیدار با سپاهان تن به تساوی دادند و سپس دربی ۹۵ پایتخت را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا ۴ امتیاز از دو بازی کسب کنند.

مسیری که با برتری دو بر یک مقابل ذوب آهن بهتر از گذشته شد تا آنها همچنان در کورس قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر باشند.

استراحت ۶ روزه پس از هفت ایستگاه سخت

پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن هفت خان سخت خود در آسیا و فوتبال باشگاهی ایران به تعطیلی ۶ روزه رفت تا شاگردان یحیی هم فرصت استراحت پیدا کنند.

تیمی که اگر بازیکنان کامل در ترکیب و روی نیمکت خود نداشت قطعاً با برنامه فشرده بازی‌هایش دچار مشکل در نتیجه گیری می‌شد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها