برش‌هایی از تلخ و شیرین زندگی فرانک اوفارل فقید در فوتبال ایران

از دشنام تا جام

چهار دیدار تا رسیدن به «مرد ایرلندی»

اسکوچیچ در مسیر «اوفارل» شدن

دراگان اسکوچیچ در صورت پیروزی در چهار بازی پیش رو می‌تواند در کنار «اوفارل» به تنها سرمربی تیم ملی ایران در تاریخ تبدیل شود که هفت دیدار نخست را در قامت سرمربی با برد پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دور دوم رقابت‌ های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌ های ۲۰۲۳ چین باید طی روزهای ۱۳ تا ۲۵ خرداد چهار مسابقه حساس را در برابر تیم‌های هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و عراق به انجام برساند.

دراگان اسکوچیچ تا به اینجا در سه بازی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده که ماحصل آن سه پیروزی مقابل تیم‌های ازبکستان، بوسنی و هرزگووین و سوریه بوده است.

در این سه دیدار تدارکاتی هفت گل به ثمر رسیده و یک گل دریافت شده است. حالا سرمربی کروات تیم ملی امکان تکرار یک اتفاق مهم را دارد.

اگر تیم ملی فوتبال ایران در چهار بازی پیش رو بتواند به چهار برد دست پیدا کند، تعداد پیروزی‌های متوالی تیم ملی با سرمربی جدیدش به عدد هفت می‌رسد که این یک رکورد است.

پیش از این تنها فرانسیس اوفارل، سرمربی ایرلندی و اسبق تیم ملی موفق شده بود در هفت بازی نخستی که سرمربی تیم ملی ایران را به عهده دارد به آمار ۱۰۰ درصد پیروزی دست پیدا کند.

سرمربی اسبق منچستریونایتد در آن زمان، برای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران سرمربی تیم ملی شد و موفق شد در هفت بازی پی در پی از سد تیم‌های پاکستان، برمه، بحرین، مالزی، کره جنوبی، عراق و رژیم اشغالگر قدس بگذرد و عنوان قهرمانی آن مسابقات را از آن خود کند.

حالا دراگان اسکوچیچ پس از ۴۷ سال این توانایی را دارد تا به این عدد فوق‌العاده برسد. جالب است که اسکوچیچ برای رسیدن به این رکورد، باید مانند اوفارل بحرین و عراق را شکست دهد.

در حال حاضر پس از سرمربی بریتانیایی وقتِ تیم ملی محمد رنجبر و برانکو ایوانکوویچ (مقطع دوم) پنج پیروزی متوالی را به دست آوردند که در ادامه تیم رنجبر به تساوی رضایت داد و شاگردان برانکو شکست را قبول کردند.

کارلوس کی‌روش، محمود بیاتی، حشمت مهاجرانی و ناصر ابراهیمی سرمربیانی هستند که چهار دیدار نخست سرمربی‌گری‌شان در تیم ملی را با پیروزی پشت سر گذاشتند اما در ادامه به نتیجه‌ای غیر از برد رضایت دادند و از رسیدن به رکورد اوفارل بازماندند.

حال باید دید دراگان اسکوچیچ و شاگردانش چه عملکردی را در چهار بازی پیش رو خواهند داشت. آیا اسکو به سرمربی مشهور بریتانیایی می‌رسد یا خیر؟

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها