دادستان تبریز با تاکید بر ایجاد منابع درآمدی پایدار برای خانواده‌های زندانیان، گفت: برای تحقق این امر باید به سمت توانمندسازی و بحث‌های خوداشتغالی و کارآفرینی حرکت کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۰۹



 به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات مربوط به انجمن حمایت از زندانیان با تاکید بر لزوم حمایت و توانمندسازی خانواده های زندانیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: به تبع زندانی شدن فردی، خانواده آن فرد نیز در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرد و برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در کانون خانواده زندانیان باید با اقدامات پیشگیرانه به خانواده ها کمک شود.

وی افزود: یکی از اساسی ترین موارد برای تامین کمک های مادی به زندانیان و خانواده آنها لزوم ابجاد منابع پایدار درآمدی بوده که باید توجه شود.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در راستای ایجاد منابع پایدار برای خانواده های زندانیان باید به سمت توانمندسازی و بحث های خوداشتغالی و کارآفرینی روی بیاوریم.

محبوب علیلو ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده های زندانیان برای نیل به اشتغال و استقلال مالی این خانواده ها،  می توان از همه ظرفیت ادارات دولتی و سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بهره مند شد.

وی با تاکید برضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای توانمندسازی خانواده زندانیان، افزود: در این راستا باید بانک اطلاعات توانمندی های اشتغال خانواده های زندانیان به منظور فراهم کردن ابزار و تجهیزات مورد نیاز اشتغال خانگی و حمایت از فروش محصولات آنها و رفع موانع اشتغال تهیه و آماده شود.

وی با اشاره به موضوع حمایت از فرزندان مددجویان، ادامه داد: به منظور حمایت از فرزندان تحصیل کرده مددجویان، باید زمینه را برای اشتغال آنها در ادارات، سازمان ها، کارخانه ها و شرکت های کارآفرین فراهم کنیم.

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان نقش موثری در حمایت از خانواده مددجویان و ایجاد درآمد پایدار می تواند ایفا کند، ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده زندانیان می توان از ظرفیت خیرین استان نیز بهره مند شد.

محبوب علیلو همچنین در خصوص آمار مربوط به کمک‌های مردمی بیان کرد: با وصف شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه، کمک ها و هدایای اشخاص در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ با ۲.۱ برابر رشد قابل توجهی داشته است و کل درآمد در همان بازه زمانی ۶۵درصد افزایش داشته است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها