مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد

دانش آموزان «کارنامه الکترونیکی» را چگونه می توانند دریافت کنند؟

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قطع برق یکی از چالش‌های جدید حوزه‌های امتحانات است، گفت: طراحی سؤالات به گونه‌ای است که افت درصد قبولی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، خسرو ساکی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی اظهار کرد: پیشگیری از ترددهای غیر ضروری، فاصله گذاری صندلی استاندارد دانش آموزان به فاصله بیش از 2 متر، تهویه مناسب و استفاده از مواد ضدعفونی از جمله موارد مهم است که باید در حوزه‌های امتحانات نهایی و همچنین پایه نهم اجرا شود.

وی قطع برق را یکی از چالش‌های جدید حوزه‌های امتحانی برشمرد و تصریح کرد: بخشنامه‌ای با هدف پیشگیری از اختلال ناشی از قطعی برق در خصوص دریافت رمز سؤالات و تکثیر به موقع اوراق امتحانی، به استان‌ها ارسال شده است.

ساکی اضافه کرد: ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها، باید نسبت به «تشکیل حوزه متمرکز تکثیر و توزیع پاکت سؤالات» به مدارس اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساختار سؤالات ما به گونه‌ای است که اغلب دانش آموزان قادر به پاسخگویی به آن هستند البته  آسانی و دشواری سؤالات نسبی بوده و طراحی سؤالات به گونه‌ای است که افت درصد قبولی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ادامه داد: نسبت به سال‌های گذشته تغییر محسوسی در آمار غایبان نداریم  و این نشان از حساسیت خانواده نسبت به سرنوشت فرزندانشان دارد همچنین تمهید مقدمات برگزاری المپیادهای علمی، موضوعی است که مدیران کل آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها