دستیار جان اسپرو در تیم ملی آمریکا تاکید کرد: تیم ملی والیبال ایران برای کسب سکوهای جهانی و المپیک نیاز به افراد متخصص دارد.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت های لیگ ملت های والیبال از روز جمعه ۸ خردادماه به میزبانی ریمینی ایتالیا آغاز خواهد شد.

تیم ملی والیبال آمریکا با ۱۹ بازیکن در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد و بیشترین تعداد بازیکنان را در مقایسه با سایر تیم‌ها در مسابقات به همراه دارد.

آسیب دیدگی تیلور ساندر، برندن ساندر و مت اندرسون باعث شد تیم ملی آمریکا با تعداد بازیکنان بیشتری در مسابقات حاضر شود، چرا که در هفته اول و دوم امکان استفاده از مصدومان خود را ندارد و برای جلوگیری از مشکلات به وجود آمده، نفرات بیشتری را با خود به همراه برد.

آرون راسل نیز ستاره دیگر تیم ملی آمریکا به دلیل جراحی انجام داده شده تیم را در مسابقات همراهی نخواهد کرد.

تیم ملی والیبال آمریکا در دوره گذشته رقابت‌ها در فینال مقابل روسیه شکست خورد تا در خانه از رسیدن به قهرمانی بازماند.

مصدومیت بازیکنان اصلی آمریکا

مرتضی شیاری، مربی تیم ملی والیبال آمریکا در گفتگو با مهر درباره حضور آمریکا با ۱۹ بازیکن در لیگ ملت‌ها گفت: متأسفانه «تیلور ساندر» و «برندن ساندر» دچار مصدومیت شدند. تیلور از هفته گذشته تمریناتش را بسیار سبک آغاز کرد. برندن نیز حدود ۶ روز پیش دچار مصدومیت شد و درواقع دو بازیکن اصلی با آسیب مواجه هستند. ممکن است تیم ملی آمریکا در هفته‌های ابتدایی نتواند از مصدومان خود استفاده کند به همین دلیل تعداد بازیکنان بیشتری با خود به همراه برد تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی میزبان لیگ ملت‌ها به دلیل شرایط کرونایی، تعداد مشخصی به رقابت‌ها اعزام می‌شوند بنابراین با وجود اعزام تعداد زیادی از بازیکنان، در کنار جان اسپرو نخواهم بود.

بازی‌های تدارکاتی

مربی تیم ملی والیبال آمریکا افزود: محدودیت‌ های کرونایی و مشکلات، دست بیشتر تیم‌ها را بسته و شرایط سختی به وجود آمده است. مسابقات لیگ ملت‌ ها بهترین بازی تدارکاتی برای تیم ملی آمریکاست چرا که پس از این رقابت‌ها، بازی‌های المپیک بلافاصله آغاز خواهد شد.

شیاری درباره هدفگذاری تیم ملی والیبال آمریکا گفت: آمریکا جزو تیم‌هایی است که به دلایلی، بازی‌های تدارکاتی ندارد بنابراین لیگ ملت‌ها می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی آمریکا باشد و تمام بازیکنان اصلی به مسابقات اعزام شوند. آمریکا همیشه به دنبال کسب نتیجه خوب است چرا که برایش مهم و هدفگذاری‌اش قهرمانی است.

شکست شوک آور و غافلگیر کننده

وی درباره شکست آمریکا در فینال دوره گذشته رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: فینال آمریکا و روسیه بسیار شوک آور و غافلگیرکننده بود. با توجه به اینکه بازی فینال در شیکاگو برگزار شد، کسی انتظار باخت را از تیم ملی آمریکا نداشت اما روسیه بسیار باقدرت و کم‌اشتباه ظاهر شد. روسیه از اشتباهات آمریکا در ست سوم نهایت استفاده را برد و در روز استثنایی پیروز و قهرمان شد.

نگرانی آمریکا از برزیل

شیاری تأکید کرد: در آخرین صحبت‌هایم با جان اسپرو، نظرش را بیشتر روی تیم ملی برزیل دیدم. او برزیل را یک حریف قَدَر می‌داند. روسیه و لهستان از نظر فیزیکی قوی هستند اما تیم ملی برزیل بسیار هوشمندانه بازی می‌کند به همین دلیل نگرانی آمریکا از تیم برزیل است، به هر حال والیبال است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

مربی تیم ملی والیبال آمریکا اظهار داشت: مت اندرسون یک هفته پیش به دلیل مشکل پیش آمده در عضله دوقلوی پا، خیلی در تمرینات تیمی شرکت نداشت و بیشتر بر روی کارهای بدنسازی و فیزیوتراپی تمرکز کرده بود و خیلی تمرینات پرشی را انجام نداد. در حال حاضر تیلور، برندن و مت مصدومان تیم ملی والیبال آمریکا هستند. از سوی دیگر، آرون راسل به دلیل جراحی انجام شده بر روی پایش در مسابقات غایب خواهد بود. باید منتظر ماند و دید که در مسابقات چه اتفاقی رخ می‌دهد و جان اسپرو چه برنامه‌ای برای بازیکنانش خواهد داشت.

احتمال خداحافظی ملی پوشان ایران

شیاری در ادامه درباره تیم ملی والیبال ایران گفت: امسال خاص‌ترین سال برای والیبال ایران خواهد بود چرا که لیگ ملت‌ها و المپیک در پیش است و با آمدن الکنو حساسیت‌ها بالا رفته و انتظارات بسیار بیشتر شده است. پس از پایان لیگ ملت‌ها، بازی‌های المپیک در پیش است و احتمال اینکه چند ملی‌پوش باتجربه ایران از تیم ملی خداحافظی کنند، وجود دارد. البته مخالف هستم چرا که تا زمانی که بازیکنان می‌توانند و انگیزه دارند، باید در اختیار تیم ملی باشند و از آنها استفاده کرد. به هر حال امکان خداحافظی چند ملی‌پوش ایران وجود دارد.

حساس‌ترین سال والیبال ایران

وی افزود: حساس‌ترین سال والیبال ایران است، الکنو مربی شناخته شده و بزرگی در دنیای والیبال است امابارها گفته‌ام با توجه به مدت زمان کوتاهی که در اختیار الکنو بود، او نمی‌تواند چیز خاصی به بازیکنان ایران ارائه دهد به ویژه بازیکنان باتجربه که پکیج کامل اطلاعات والیبال هستند و آن چیزی که لازم است آموخته‌اند؛ تنها کمک الکنو به والیبال ایران، مدیریت و برنامه‌ریزی خواهد بود که بتواند به والیبال ایران کمک کند. همچنین از نظر دیسیپلین البته ممکن است دیسیپلین روی تیم ایران به صورت معکوس جواب دهد و اگر شرایط به خوبی پیش نرود، همین موضوع باعث بهم‌ریختگی تیم ملی خواهد شد و مشکلات زیادی در تیم ایجاد خواهد کرد. تمام این مسائل بستگی به مدیریت الکنو دارد. تنها قسمت درخشان الکنو، مدیریتش را در تیم ملی ایران می‌دانم در غیر این صورت فکر نمی‌کنم او بتواند کار خاص دیگری انجام دهد.

فدراسیون والیبال توقعات را بالا برد

مربی تیم ملی والیبال آمریکا با ابراز امیدواری برای تیم ملی والیبال ایران گفت: امیدوارم تیم ایران در لیگ ملت‌ها و المپیک نتایج خوبی کسب کند، توقعات از ملی‌پوشان بسیار زیاد شده و این توقعات را مسئولان فدراسیون والیبال ایران ایجاد کردند. ای کاش این کار را نمی‌کردند. اگر نتایج مد نظر کسب نشود، بعد از لیگ ملت‌ها و المپیک حواشی بسیاری برای والیبال ایران ایجاد خواهد شد. با توجه به حضور الکنو در تیم ملی، حواشی بسیار بیشتر خواهد شد. امیدوارم این اتفاقات رخ ندهد و ایران نتایج خوبی به دست آورد تا حواشی پیش نیاید.

حفظ ویترین به هرقیمتی درست نیست

شیاری ادامه داد: امیدوارم بعد از المپیک با توجه به رفتن الکنو، سکان تیم‌های ملی والیبال ایران برای همیشه به مربیان ایرانی داده شود و تمرکز بیشتر بر روی ساخت زیرساخت‌ها برای آماده‌سازی تیم بزرگسال باشد. با توجه به پتانسیل بالای والیبال ایران در آینده تیم ملی می‌تواند به راحتی بر روی سکوهای جهانی و المپیک قرار گیرد نه اینکه این‌طور و به هر قیمتی به هر دری زده شود تا ویترین را حفظ کنند؛ این کار درستی نیست و هیچ جای دنیا هیچ تیمی این کار را انجام نمی‌دهد. درواقع آنها با برنامه‌ریزی، اهداف مشخصی را براساس برنامه‌ها آماده می‌کنند تا به اهدافشان دست یابند.

وی تأکید کرد: امیدوارم تیم ملی والیبال ایران نیز این موضوع را یاد بگیرد و در آینده شاهد موفقیت‌ها باشیم. من به عنوان یک ایرانی خوشحال خواهم شد تا این اتفاقات رخ دهد. مطمئناً برای من که فرسنگ‌ها از ایران دور هستم و در آمریکا زندگی می‌کنم، پیروزی‌های تیم ملی یک امتیاز ویژه خواهد بود و همیشه آرزو می‌کنم تیم ایران در هر مسابقه‌ای که شرکت می‌کند، نتایج خوبی کسب کند.

نیاز به افراد متخصص

مربی تیم ملی والیبال آمریکا در پایان گفت: خواهشم از داورزنی همیشه این بوده و هست که او به عنوان مدیر توانمند و باهوش اگر به دنبال حضور ایران بر روی سکوهای جهانی و المپیک است، باید از افراد متخصص بیشتری در والیبال ایران و شاخه‌های اصلی استفاده کند تا از دانش و تخصص آنها برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت استفاده شود. متأسفانه در حال حاضر افراد غیروالیبالی بسیاری در فدراسیون حضور دارند. آنها از نظر شخصیتی بسیار خوب هستند اما نکته مهم این است که حتی اگر از تمام توانایی‌های خود استفاده کنند، بیشتر از ۵۰ درصد نمی‌توانند به والیبال ایران کمک کنند. برای کسب نتایج درست همیشه نیاز به افراد متخصص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها