رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح نقابدار در تهران

پلیس تهران بزرگ هشدار داد: سایت‌های شرط‌بندی با ارائه تبلیغات و گاهی سودهای اندک به دنبال جلب اعتماد افراد هستند، لذا مردم باید مراقب باشند تا در دام این سایت‌ها گرفتار نشوند.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۳۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، با توجه به مجرمانه بودن فعالیت در این سایت‌ها حتی در صورت برنده شدن هیچ تضمینی برای پرداخت مبالغ اعلامی به اعضاء وجود ندارد، در برخی موارد مدیران سایت اقدام به مسدودسازی حساب کاربری افراد می‌کند و پس از آن کاربران هیچگونه دسترسی به حساب کاربری خود ندارد و تمام سرمایه خود را به‌ راحتی از دست خواهند داد.
 
گشت‌های شبانه پلیس برای پیشگیری از وقوع جرم است
 
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: حضور فیزیکی پلیس برای این است که از اتفاق افتادن جرم جلوگیری شود و در صورت وقوع جرم پیگیری‌های لازم برای یافتن سرنخ را انجام بدهند؛ سرکشی‌های شبانه پلیس پیشگیری و حضور فیزیکی نیروی پلیس کل محیط شهری را در بر می‌گیرد.

سرهنگ‌ "ناصری‌نژاد" در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری در هنگام وقوع حوادثی نظیر قتل در فضاهای عمومی، گفت: اولین اقدامی که پلیس پیشگیری در موقع بروز چنین اتفاقاتی باید انجام دهد حفظ صحنه جرم است، یکی از ابزارها برای حفظ صحنه، مساله نوارکشی در محیط پیرامونی صحنه قتل است تا از ورود افرادی که ارتباطی با پرونده قتل ندارند، جلوگیری شود.

وی در خصوص تجربه پلیس پیشگیری و کمکی که می تواند به مهار این نوع بحران‌ها داشته باشد، اظهار داشت: به طور کلی مداخله افراد غیرمرتبط به هر صحنه یا واقعه‌ای اعم از اینکه آتش سوزی، انفجار، قتل یا هر نوع بحران دیگری دست و پاگیر خواهد بود. هر حادثه‌ای که اتفاق افتاده باشد اگر با مداخله افراد بی‌ارتباط با آن حادثه همراه شود منجر به این می‌شود تا عواملی که در آن پرونده دخیل هستند نتوانند اقدامات خود را به موقع و به درستی انجام بدهند.

این مقام انتظامی گفت: مثلاً تمرکز نیروی پلیس در صحنه وقوع قتل این است که سرنخی را در رابطه با آن جرم پیدا بکند، اما در آن موقعی که دنبال یافتن سرنخ است به ناگاه با هجمه جمعیت مواجه می‌شود. خود این مساله باعث می‌شود تا پلیس نتواند به درستی اقدام‌ها و وظایفش را به انجام برساند.

ناصری‌نژاد ادامه داد: در واقع عدم حضور افراد نامربوط در صحنه حادثه می‌تواند به کشف معمای آن واقعه کمک کند. برای مثال در حادثه آتش سوزی اگر افراد نامربوط در صحنه حاضر بشوند طبیعی است که با حضورشان در کار آتش نشان برای اطفای حریق مداخله کرده اند. در چنین حادثه‌ای البته فقط یک بخش از کار به اطفا حریق برمی‌گردد. بعد از انجام اطفا حریق تازه کار پلیس شروع می‌شود و به موضوع حادثه ورود می‌کند.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در اینجا اولین کاری که پلیس باید انجام بدهد این است که به حفظ صحنه بپردازد. برای مثال پلیس دنبال کشف معمای یک آتش‌سوزی عمدی است. در اینجا نیروی پلیس باید ادله‌ای را بیابد مبنی بر اینکه این آتش سوزی یک حادثه صرف بوده یا اینکه عامدانه رخ داده است؛ بنابراین حضور افراد نامرتبط می‌تواند در این کار اختلال به وجود بیاورد.

وی افزود: گاهی ممکن است اتفاقی مسبب حادثه و ادله جرم را از بین ببرد. یا حتی باعث گمراهی افرادی شود که در مورد این حادثه در حال تحقیق هستند. مثلاً در جایی سرقتی روی داده که توام با آن سرقت قتلی هم رخ داده است. سارقی که مرتکب قتل شده تلاش می‌کند تا سناریوی سرقت را منتفی کند. مثلاً اموال به سرقت رفته را به صحنه حادثه بر می‌گرداند تا بتواند سرنخ‌ها را از بین ببرد.

وی بیان داشت: این موارد همگی جزو موضوعاتی است که باعث می‌شود تا پلیس برای حفظ صحنه جرم تلاش بسیار زیادی از خود نشان دهد. این تلاش هم بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد بود. با توجه به اینکه در هنگام رخ دادن حوادث بسیاری از مردم از خود کنجکاوی نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند تا خود را به صحنه وقوع حادثه نزدیک کنند کار برای پلیس همراه با دشواری خواهد بود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: تمهیدی که پلیس آلمان برای این کار در نظر گرفته این است که بر روی خودروهای امدادی‌اش کی‌آر کد نصب کرده که وقتی مردم بخواهند با تلفن‌های همراهشان مبادرت به تصویربرداری کنند این کد مانع از ضبط شدن تصویر می‌شود. در واقع آن داده‌ای که به آن کد داده شده به نحوی است که مانع از ضبط تصاویر می‌شود. در نتیجه در کشور آلمان هنگامی که حادثه‌ای رخ می‌دهد پلیس به راحتی می‌تواند جلوی عکس برداری مردم از صحنه حادثه را بگیرد.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به تاثیر سرکشی‌های شبانه از نقاط مختلف شهر به یافتن سرنخ وقوع جرم، گفت: اگر به نیروهای گشت شبانه خبری مبنی بر وقوع حادثه‌ای ابلاغ شود حتماً در سرکشی‌ها دنبال یافتن سرنخ خواهند بود. اما سرکشی‌های شبانه پلیس به معنای جستجو برای ردیابی جرم نیست. زیرا وقتی پلیس از وقوع یک حادثه اطلاعی در دست نداشته باشد نمی‌داند که باید دقیقاً دنبال چه چیزی بگردد.

ناصری نژاد در واکنش به اینکه آیا نیروهای پلیس پیشگیری در سرکشی‌های شبانه این احتمال را در نظر نمی‌گیرند که ممکن است در نقطه‌ای حادثه‌ای رخ داده باشد، گفت: خیر. هدف از سرکشی‌های شبانه پلیس پیشگیری همانطور که از اسمش برمی‌آید پیشگیری از وقوع جرم است. یعنی حضور مشهود پلیس در فضاهای عمومی باعث جلوگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور فیزیکی پلیس برای این است که از اتفاق افتادن جرم جلوگیری شود و در صورت وقوع جرم پیگیری‌های لازم برای یافتن سرنخ را انجام بدهند. سرکشی‌های شبانه پلیس پیشگیری و حضور فیزیکی نیروی پلیس کل محیط شهری را در بر می‌گیرد. ما آن مقدار نیرویی که برای پوشش دادن فضاهای شهری نیاز هست را در اختیار داریم. درحال حاضر هم اقدامات مربوط به این حیطه در حال انجام است.
 
گزارش‌های مردمی در سامانه ۱۹۷ پلیس با دقت و سرعت رسیدگی می‌شود
 
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به مطالبات و تماس های مردمی با دقت و سرعت رسیدگی می شود، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با کارکنان پلیس مراتب رضایت، قدردانی و حتی گلایه و شکایت خود را از طریق سامانه ۱۹۷ با ما در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که با رعایت اصل امانت‌داری به موضوعات مطرح شده رسیدگی خواهد شد.

سردار "حمید خروش" با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۷ ب صورت تمام وقت آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات مردم از کارکنان پلیس است، تاکید کرد: ما خود را خدمتگذار مردم می‌دانیم و همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا خدمت شایسته و بایسته را به آنان داشته باشیم.

وی افزود: با تلاش و تدابیر رئیس پلیس پایتخت و همراهی و همکاری همکارانم شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی از عملکرد پلیس هستیم که این موضوع موجب مباهات و افتخار ما است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: خدمتگزاری به مردم را بر خود لازم می دانیم و همه باید در کمال ادب، نزاکت و متانت پاسخگوی مردم باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها