بحرین در دیدار با اوکراین موفق شد به یک تساوی ارزشمند دست پیدا کند اما این تمام ماجرای این جدال دوستانه نبود.
کد خبر: ۱۳۱۷۲۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال بحرین در دیداری دوستانه به مصاف اوکراین رفت و به نتیجه مساوی یک بر یک دست پیدا کرد.

این بازی در شهر خارکیف اوکراین به انجام رسید و شاگردان هلیو سوسا تا لحظات پایانی از میزبان خود پیش بودند.

این نتیجه، نگرانی خاصی را در فاصله دو هفته تا بازی بحرین و ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌ های ۲۰۲۳ چین در دل فوتبال‌دوستان ایرانی به وجود آورده است.

اما باید به این نگرانی اعتنا کرد؟ بله! باید نگران بود اما اینکه بخواهیم خودمان را در منگنه قرار دهیم اصلا شیوه درستی برای برخورد با این قضیه نیست.

بحرین بعد از پایان جام ملت‌ های آسیای ۲۰۱۹ با روی کار آوردن سرمربی پرتغالی خود نشان داد که برنامه‌ای بلند مدت برای موفقیت دارد.

آنها ۲ جام قهرمانی را در حاشیه خلیج فارس به دست آوردند و حالا در گروه سوم مرحله دوم انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها تنها تیم بدون باخت گروه به شمار می‌روند. آنها در دیدار رفت هم با یک گل تیم ملی ایران را با هدایت مارک ویلموتس شکست دادند.

بحرینی‌ها به غیز از باخت ۲ بر یک در دیدار دوستانه مقابل اردن در هفت مسابقه اخیر خود به ۶ برد و یک تساوی دست پیدا کرده‌اند.

توقف تیم آندری شوچنکو در اوکراین به آن عده قلیلی که این بازی را ساده می‌پنداشتند ثابت کرد که بحرین اگر از عراق تیم قدرتمندتر و سخت‌گیرتری نباشد؛ بدون شک رقیب آسانتری نخواهد بود ولی همچنان جدال با یک ایرانِ آماده، چاره‌ای به جز باخت برای این تیم باقی نخواهد گذاشت.

بحرین در خانه اوکراین به تساوی دست پیدا کرد. آنها با گل دقیقه ۷۵ سعید ضیا سعید پیش افتادند و در دقیقه ۹۱ به وسیله ویکتور تسیگانکوف گل تساوی را دریافت کردند؛ در حالی که فاصله‌ای تا برد نداشتند اما این بیرون و ظاهر ماجراست. در درون این بازی دوستانه چه اتفاقاتی رخ داد؟

بازی با حضور تماشاگران برگزار شد. در نیمه نخست عدم هماهنگی بین بازیکنان تیم سفیدپوش اوکراین واضح بود.

آنها بیشتر توپ را در اختیار داشتند اما قدرت رسیدن به دروازه بحرین را نداشتند. از طرفی تیم هلیو سوسا پرس تقریبا سنگینی را روی مدافعان تیم میزبان پیاده کرد و تا حدی جواب گرفت. با این حال ۴۵ دقیقه نخست گلی نداشت.

در نیمه دوم اوکراین نمایش بهتری از خودش نشان داد. آنها بارها از کناره‌ها به سمت دروازه بحرین آمدند و تجمع مرکز زمین و داخل محوطه جریمه را دور زدند.

این بهترین روش برای باز کردن دروازه تیم عربی بود. در سوی مقابل بحرین هم چشم به ضدحمله‌ها و توپ‌های بلند پشت مدافعان دوخته بود.

در دقیقه ۷۴ یکی از این توپ‌ها باعث شد برای بحرین پنالتی به دست بیاید. ضربه کاپیتان شماره بحرین به صورت چیپ وارد دروازه شد تا تیم میهمان در آستانه برد قرار بگیرد.

شاگردان شوچنکو بعد از این گل، به حملات خود شدت بخشیدند. چند واکنش عالی از ابراهیم لطف‌الله مانع از گلزنی اوکراین شد.

همچنین آرتم دووبیک جدی‌ترین فرصت را به هدر داد. او بعد از دریبل دروازه‌بان نتوانست گل خالی را باز کند و توپش به تیر خورد.

سرانجام ولی یکی از حملات اوکراین از کناره‌ها نتیجه داد و ارسال به دهانه دروازه با ضربه بازیکن پیش تاخته همراه شد و تیم میزبان از شکست گریخت.

در مجموع اوکراین که خودش را برای مسابقات جام ملت‌های اروپا مهیا می‌کند در این مسابقه شرایط ویژه‌ای داشت.

آنها بازیکنان تاثیرگذار خود را در اختیار نداشتند. اولکساندر زینچنکو ستاره تیم منچسترسیتی، روسلان مالینوفسکی بازیکن فوق‌العاده‌ی آتالانتا و جونیور مورائس جزو این دسته بودند.

اوکراین نسبت به آخرین بازی خود در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل قزاقستان تنها از چهار بازیکن مشترک در ترکیب اصلی استفاده کرده بود.

این تعداد در مقایسه با بازی ۲ ماه قبل مقابل فرانسه که به تساوی یک بر یک منجر شد به سه نفر می‌رسد.

یعنی شوچنکو با تمام توانایی خود به مصاف بحرین نرفت. دوم اینکه نباید فراموش کنیم که اوکراین در ۱۱ دیدار اخیر خود فقط یک برد داشته و در ۱۰ بازی دیگر ۶ باخت و چهار تساوی عایدش شده است. البته که آن برد، مقابل اسپانیا در لیگ ملت‌های اروپا به دست آمد.

تیم ملی ایران مقابل تیمی صف‌آرایی خواهد کرد که دفاع فشرده‌ای دارد و بازیکنان با تمام وجود منافذ را می‌بندند.

آنها روی ضد حملات برنامه دارند وحتی مقابل اوکراین هم می‌توانستند به گل دوم برسند ولی شوت مهاجم این تیم با فاصله ناچیز به بیرون رفت.

در سوی دیگر می‌توان با استفاده از بازیکنان زبده‌ای که در کناره‌ها داریم به این تیم ضربه بزنیم. بحرینی‌ها بدون شک اسیر حرکات ترکیبی بازیکنان ایران از کناره‌ها خواهند شد و این مهمترین نقطه ضعفی بود که سوسا و شاگردانش از اوکراین به ایران فرستادند و باید از شوچنکو بابت این اتفاق، سپاسگزار باشیم.

لطف بزرگ شوچنکو به اسکوچیچ؛ نگران باشید اما از بحرین نترسید (+عکس)

لطف بزرگ شوچنکو به اسکوچیچ؛ نگران باشید اما از بحرین نترسید (+عکس)

لطف بزرگ شوچنکو به اسکوچیچ؛ نگران باشید اما از بحرین نترسید (+عکس)

لطف بزرگ شوچنکو به اسکوچیچ؛ نگران باشید اما از بحرین نترسید (+عکس)

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها