نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و آن را برای روند گفت‌وگوها در وین مفید توصیف کرد.
کد خبر: ۱۳۱۷۲۳۸

به گزارش جام جم آنلاین، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس استقبال کرد.

وی در این خصوص نوشت: ایران تفاهم‌نامه موقت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای یک ماه تمدید کرد. گامی قابل تقدیر. این به حفظ فضای جدی گفتگوهای وین درباره برجام کمک می‌کند و یک نتیجه موفقیت‌آمیز در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ ای را تسهیل می‌کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پس از اعلام ایران، از تمدید یک ماهه تفاهم مذکور تا ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوم اسفند ماه سال گذشته و پیش از توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

سازمان انرژی اتمی، آژانس را مطلع کرد که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده است، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد و یک تفاهم فنی دوجانبه موقت نیز حاصل شد.

بر اساس ضمیمه فنی تفاهم مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران برای مدت تا سه ماه اجازه داد تا دوربین‌های نصب شده در ۸ تاسیسات یا ساختمان به منظور ضبط داده‌ها در محل خود حفظ و به کار خود ادامه دهد و همچنین در این مدت سوابق کامل برخی فعالیت‌ها مانند کیک زرد، آب سنگین و ماشین‌ها را حفظ کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها