مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ظرف چند روز آینده مستمری مددجویان استان اردبیل از ابتدای سال به صورت کامل و با احتساب افزایش سالانه پرداخت شده و قابل برداشت خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ظرف چند روز آینده مستمری مددجویان استان اردبیل از ابتدای سال به صورت کامل و با احتساب افزایش سالانه پرداخت شده و قابل برداشت خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۱۷۱۷۰
به گزارش جام جم آنلاین اردبیل بهزاد ستاری با اشاره به نبود تعویق پرداختی مستمری‌های مددجویان اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی در بودجه مصوب ۱۴۰۰ افزایش مستمری مددجویان بهزیستی با رشد چند درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود که در همین رابطه در استان اردبیل از ابتدای سال جاری مستمری فروردین و اردیبهشت ماه طبق بودجه تعریفی به حساب مددجویان واریز شده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد افزایش دو برابری مستمری مددجویان در استان را شاهد بودیم که در همین راستا پرداخت مستمری به صورت ماهانه از ۲۰۰ هزار تومان برای یک نفر تحت تکلف در سال ۱۳۹۹ به ۳۵۰ هزار تومان در سال جاری رسیده است که تا پایان سال نیز با تخصیص بودجه مدنظر شاهد افزایش مستمری‌ها خواهیم بود که این پرداختی از تمام هزینه‌های کمکی همانند هزینه درمان، مسکن، ازدواج، تحصیل، اشتغال و توانبخشی و توانپزشکی مددجویان تحت پوشش جدا است.

مدیرکل بهزیستی استان افزایش مستمری خانوار‌های ۵ نفر و افراد با شرایط سلامتی خاص تحت پوشش بهزیستی را یادآور شد و تصریح کرد: برای خانواده‌های دو نفره مبلغی در حدود ۴۵۰ هزار تومان و و ۵ نفر به بالا در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

ستاری با بیان اینکه افزایش مستمری‌ها از خرداد ماه امسال به صورت جدی اعمال خواهد شد، افزود: مستمری خرداد ماه مددجویان بهزیستی در اقدامی مضاعف به حساب سرپرستان و افراد واریز شده است که این مبلغ تا احتساب مابه‌التفاوت افزایش سالانه و موعد اعمال این افزایش برای مددجویان قابل برداشت نخواهد بود.
۱۸ هزار نفر در اردبیل مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به تعداد کل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان گفت: در حال‌حاضر ۱۸ هزار نفر به صورت ماهانه علاوه بر خدمات کمک هزینه‌ای بهزیستی استان مستمری را در قالب مبالغ تعیینی دریافت می‌کنند.

ستاری با بیان اینکه ۵۸ هزار نفر مستقیماً از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند بهره‌مند هستند افزود: افرادی با ضایعه نخاعی و معلولیت خیلی شدید در زمره افرادی قرار دارند که به صورت ماهانه از سوی بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، اما افرادی که معلولیت آن‌ها حاد نبوده و در سطح متوسط یا پایین‌تر قرار دارد نمی‌توانند از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار شوند، اما همین جامعه هدف می‌توانند از خدمات کمکی همچون خدمات تحصیلی، شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی، درمان، مسکن، ازدواج، اشتغال و مواردی از این قبیل بهره‌مند شوند.

افزایش مستمری‌ها پاسخگوی بخشی از نیاز جامعه هدف است

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: افزایش مستمری‌ها که با توجه به افزایش بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار بهزیستی قرار گرفته فقط بخشی از مشکلات مددجویان را برطرف می‌کند که در صورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات این افراد در جامعه باید دو هدف را اساس تدابیر خود قرار دهیم که یکی از آن‌ها معیشت و دیگری اشتغال جامعه مددجویان در کشور است.

وی در خبری مسرت‌بخش به مددجویان اردبیل از افزایش سهم اشتغال این افراد در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی اردبیل خبر داد و افزود: با رایزنی‌هایی که با مدیران عامل کارخانه‌ها انجام شد سهم اشتغال مددجویان اردبیل در سال جاری در این واحد‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها