رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : قنات زارچ با 80 کیلومتر طول و 2100 میله چاه با عنوان قدیمی ترین قنات جهان به ثبت جهانی رسیده و با همت دستگاه های متولی در مسیر بازسازی و بهره بردادری مجدد قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۳۷

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ، سید ابوالفضل وکیلی در جریان در جریان بازدید نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، و سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی یزد از قنات زارچ اظهارداشت : این قنات با توجه به قدمت تاریخی آن دارای وجهه فرهنگی  مهمی است و همچنین بهره وری این قنات جهت مصارف شرب و کشاورزی منطقه ضروری است .

و ی از اختصاص اعتبارات آب و خاک به میزان چهار میلیارد ریال از سال 96 تاکنون جهت مرمت و احیاء قنات زارچ خبر داد وافزود:  این قنات با 86 کیلومتر طول ، 2100میله چاه ، 86متر عمق مادر چاه و آبدهی 45 تا 50 لیتر در ثانیه می تواند نقش مهمی را در افزایش تولیدات کشاورزی و همچنین استفاده در موارد دیگر همچون جذب گردشگر و فعالیت های فرهنگی داشته باشد.

در این بازدید ،نماینده مردم یزد و اشکذر نیز ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های متولی استان انتظار به حق مردم یزد به ویژه زارچ در راستای استفاده بهینه از این دسترنج گذشتگان در راستای تقویت تولید و افزایش بهره وری آب را یادآور شد

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها