بررسی احکام دو بازی جنجالی در لیگ برتر فوتبال که با حواشی عجیبی روبه‌رو شده است

فدراسیون میلیاردر می‌شود!

 یک حکم عجیب و غریب مثل دیگر کارهای عجیب و غریبی که در فدراسیون عزیزی خادم افتاده است. روز پنجشنبه بود که حکم دو بازی پرسپولیس - سپاهان و پرسپولیس- استقلال اعلام شد؛ حکمی عجیب که صدای خیلی‌ها به خصوص پرسپولیسی‌ها را درآورده است.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، جریمه‌های میلیونی نفراتی که در جنجال این دو هفته مقصر شناخته شده‌اند هیچ عایدی برای فوتبال ندارد و تجمیع این رقم که به یک میلیارد و 230 میلیون تومان می‌رسد صاف توی حساب فدراسیون فوتبال خواهد رفت! این چه حکمی است که از آن فقط فدراسیون فوتبال منتفع می‌شود و دودش به چشم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و البته فوتبال می‌رود؟

 جریمه‌های میلیونی و سود میلیاردی فدراسیون!

 به این جریمه‌ها با دقت نگاه کنید. از سمت پرسپولیسی‌ها فرشاد فرجی و مهدی ترابی جمعا ۱۵۰ میلیون و باشگاه پرسپولیس نیز ۱۵۰ میلیون تومان به دلیل حواشی دربی جریمه شده‌اند. سیدجلال حسینی، سعید آقایی و محمدحسین کنعانی‌زادگان جمعا به مبلغ ۲۲۵ میلیون تومان و باشگاه پرسپولیس ۱۰۰ میلیون تومان برای بازی با سپاهان جریمه شدند که جمع جرایم پرسپولیسی‌ها، ۶۲۵ میلیون تومان است.

در جمع آبی‌پوشان نیز محمد نادری، سیداحمد موسوی و بهزاد غلامپور جمعا به میزان ۲۲۵ میلیون و باشگاه استقلال نیز ۱۰۰میلیون جریمه شد که جمع جرایم آبی‌پوشان به عدد ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در جمع اصفهانی‌ها نیز عزت‌ا... پورقاز و محمدرضا حسینی جمعا ۱۵۰ میلیون و باشگاه سپاهان ۱۰۰ میلیون جریمه شدند که مجموع جرایم اصفهانی‌ها رقم ۲۵۰ میلیون تومان است.

همچنین احسان کوراهیه و یاسر جمال بافقی از دو تیم پرسپولیس و سپاهان جمعا ۳۰ میلیون تومان جریمه شدند تا مبلغ کلی جرایم ناشی از حواشی بازی‌های پرسپولیس با استقلال و سپاهان به عدد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان برسد.رقمی که مشخص نیست گره از کدام قسمت فوتبال بازی خواهد کرد.آیا رقم فوق که تماما به حساب فدراسیون ریخته خواهد شد کمکی به فرهنگسازی،کاهش درگیری‌ها و...خواهد کرد؟

 قطره‌قطره تا جورکردن پول ویلموتس!

از روز پنجشنبه که این احکام رسانه‌ای شده است فضای مجازی پر شده از شوخی و خنده! خیلی از کاربران در اعتراض به رای داده‌شده، نوشته‌اند که از این پس باید منتظر حکم‌های این‌چنینی در فوتبال ایران بود و ظاهرا مسوولان فدراسیون با این حکم‌های میلیاردی در تلاش هستند تا قطره قطره،خسارت میلیون دلاری قرارداد مارک ویلموتس را جبران و ساختمان‌هایی که توسط شستا مصادره شده است را پس بگیرند!

 حکم عجیب برای بازی سپاهان - پرسپولیس

در شرایط فعلی امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال ایران وجود ندارد و با توجه به شرایط زرد و نارنجی خیلی از شهرها به نظر می‌رسد که کشور حداقل تا یکی دو سال آینده درگیری‌های این شکلی داشته باشد. با این حال حکمی که فدراسیون فوتبال برای بازی پرسپولیس و سپاهان داده عجیب است؛ بازی در زمین بی‌طرف!

 عصبانیت شدید سیدجلال: این است عدالت؟

سیدجلال حسینی و عصبانیت به سبک خودش.او درباره حکمی که فدراسیون برایش بریده می‌گوید:«چرا کمیته انضباطی باید بدون احضار‌کردن افراد رای صادر کند؟ با چه دلیل محکمی این رای را علیه من داده‌اند؟ مگر می‌شود یک نفر را بدون این‌که دفاعیاتش را بشنوند محروم کنند؟ این چه عدالتی است؟»

وی در مورد این‌که بابت جدال لفظی با ماموران ضد دوپینگ ظاهرا محروم شده گفت:«اصلا مگر از من پرسیدند که ماجرا چیست؟ آن شخص مامور دوپینگ نبود بلکه نماینده فدراسیون بود که تهدید می‌کرد و به او گفتم کسی با شما کاری ندارد. سوال من این است چرا به کارهای یکسری افراد کاری ندارند و از روی فیلم و عکس ما را محکوم کرده‌اند. کاش با ادله درست بگویند من بابت چه کاری باید محروم شوم.»

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها