مصاحبه با دکتر زهره الهیان، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در اینوتکس 2021

بهترین جایگاه تولید همین تولید دانش بنیان است

دکتر زهره الهیان، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی گفت: حجم نقدینگی در حال حاضر حدود سه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است که هر روز هم رو به افزایش هست. قاعدتا نیاز است که این حجم نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و بهترین جایگاه تولید، همین تولید دانش بنیان است که ما نمونه‌های آن را در این نمایشگاه اینوتکس داریم می‌بینیم.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۵۶

به نظر شما شرکت‌ های دانش‌ بنیان چقدر می‌توانند در شرایط تحریم و خنثی‌سازی آثار در اقتصاد ملی موثر و مفید باشند؟

حجم نقدینگی در حال حاضر حدود سه هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است که هر روز هم رو به افزایش هست. قاعدتا نیاز است که این حجم نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و بهترین جایگاه تولید، همین تولید دانش بنیان است که ما نمونه‌های آن را در این نمایشگاه اینوتکس داریم می‌بینیم. بهتر است افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان تشویق بشوند که هم تولید بر پایه دانش‌بنیان راه بیفتد و هم بتوانیم با یک وضعیت رقابتی با تولیدات سایر کشورها رقابت داشته باشیم و تجارت محصولات دانش‌بنیان رونق بیشتری پیدا کند، که خود این موضوع باعث ورود ارز به کشور و رفع مشکلات ارزی و حمایت از تولید است.

فکر می‌کنید رویکرد دولت بعدی نسبت به توسعه پژوهش و شرکت‌ های دانش‌ بنیان چطور باید باشد؟ آیا در همین حد که در حال حاضر هست کفایت می‌کند؟

قطعا ما در بحث تولید دانش‌بنیان ظرفیت عظیم نیروهای متخصص و جوانان تحصیل کرده را داریم که اگر حمایت بشوند و راهکارهای درست به آنها نشان داده شود این ظرفیت می‌تواند صدها برابر شود و قطعا به این میزان نباید اکتفا شود همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند باید به این عرصه یعنی اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای شود که امیدواریم رئیس جمهور آینده با یک برنامه مدون در این حوزه از جوانان علاقه‌مند، تحصیل‌کرده و متخصص بتوانند تولیدات دانش ‌بنیان را حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها