استقلال و ذوب‌آهن برای ششمین بار در جام حذفی قرار است به مصاف هم بروند؛ آخرین جدال ۲ تیم در این مسابقات به فینال سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، تیم‌های استقلال و ذوب‌ آهن باید در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ های جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند. این دیدار فردا (چهارشنبه) از ساعت ۱۹:۳۵ دقیقه به انجام خواهد رسید.

آبی پوشان تهرانی در حالی به مصاف نماینده اصفهان می‌روند که تاکنون در جام حذفی پنج بار با این تیم روبرو شده‌اند که ماحصل آن سه پیروزی و دو شکست در مجموع است. در ضمن از پنج رویارویی، قبلی سه بار تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شده است.

در سال ۱۳۸۱، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد. ۲ تیم در دور یک چهارم نهایی به پست هم خوردند. بازی رفت در اصفهان بدون گل تمام شد اما در دیدار برگشت این تیم استقلال بود که با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود گذشت و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

در سال ۱۳۸۶ ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر میزبان استقلال بود. این بازی درست مانند امسال، در مرحله یک هشتم به انجام رسید.

تلاش ۱۲۰ دقیقه‌ای ۲ تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به اتمام رسید ولی در ضربات پنالتی استقلال با درخشش خیره‌کننده وحید طالب‌لو از سد میزبان خود گذشت و در نهایت قهرمان شد.

۶ سال بعد بازهم در اصفهان و این بار در مرحله یک چهارم نهایی شاهد رقابت ذوب و استقلال بودیم. این بار هم نماینده پایتخت‌نشین بود که با گلزنی جی لوید ساموئل فقید موفق شد از سد سفید و سبزها بگذرد و راهی مرحله بعدی شود.

یک سال بعد مجددا همین اتفاقات تکرار شد ولی این بار ذوب‌آهن بود که در ضربات پنالتی بر استقلال چیره شد و راهی دور نیمه‌نهایی شد.

این بازی در ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه پیدا کرد و در ضربات پنالتی، تیم اصفهانی با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید. اشک‌های محسن فروزان بعد از شکست استقلال جزو نکات فراموش نشدنی آن مسابقه است.

نهایتا مهمترین و آخرین جدال این ۲ تیم در جام حذفی به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. ۲ تیم در مسابقه فینال و در شهر خرمشهر به مصاف هم رفتند که بعد از تساوی یک بر یک در اوقات معمول و اضافه، این ذوب‌آهن بود که در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر چهار، آبی‌پوشان تهرانی را شکست داد و به مقام قهرمانی با یحیی گل‌ محمدی رسید.

حالا برای دومین بار در مرحله یک هشتم نهایی و برای اولین بار در تهران قرار است ۲ تیم به صورت تک بازی به مصاف هم بروند.

در تنها جدال ۲ تیم در تهران که بازی برگشت سال ۱۳۸۱ بود، استقلال با نتیجه سه بر یک به برتری دست پیدا کرد. حالا اما حدود ۱۹ سال از آن رقابت گذشته است.

یادمان نرود که چند روز قبل در لیگ برتر تیم ذوب‌آهن در همین ورزشگاه آزادی موفق شد با ۲ گل از سد استقلال بگذرد. حدفاصل آن بازی تا دیدار پیش رو، هر ۲ تیم یک مسابقه را انجام دادند که منجر به شکست هر دو تیم شد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها