آوازه غذاهای ایرانی را شنیده‌ام

الکنو: مربی که قول سکو را بدهد «شارلاتان» است

سرمربی تیم ملی والیبال به تشریح آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در لیگ ملت ها و بازی های المپیک پرداخت و گفت: مربی که قول رفتن روی سکو را بدهد «شارلاتان» است.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران زیر نظر ولادیمیر الکنو، سرمربی روسی و شناخته شده دنیال والیبال تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو پیگیری می‌کند. اردوهای تی تیم ملی از ۱۱ فروردین ماه سال جاری آغاز شد و الکنو از ۲۹ فروردین ماه به تمرینات ملحق شد.

نخستین نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال امروز (سه شنبه) در هتل المپیک از ساعت ۱۰ آغاز شد و الکنو به تشریح آخرین وضعیت تیم ملی پرداخت و به سوالان خبرنگاران پاسخ داد.

گفتند سوالات ناخوشایند پرسیده نمی‌شود

ولادیمیر الکنو در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که یک گفتگوی زنده با خبرنگاران حوزه والیبال دارم. می دانم که در ایران خبرهای ورزشی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر ترجیح دادم یک گفتگوی ویژه با هم داشته باشیم. به من گفتند سوالات ناخوشایند از شما نخواهد شد اما من به شما اجازه می‌دهم هر سوالی که خواستید بپرسید.

مربی که قول سکو بدهد شارلاتان است

وی در پاسخ به این پرسش «مهر» که براساس کدام شناخت و آگاهی به رئیس فدراسیون قول داده‌اید که تیم ملی ایران در المپیک روی سکو قرار می‌گیرد گفت: مربی که چه قبل از مسابقات و چه در مسابقات می‌گوید من تیم را روی سکو می برم و یا موفق می‌شوم یک شارلاتان است. وقتی من را اینجا دعوت کردند هدفی که برای من تشریح کردند این بود که روی سکو برویم. من گفتم تمام تلاشم را می‌کنم که این هدف محقق شود. در طول ۲۵ سال مربیگری یک بار هم هیچ نتیجه‌ای را قول نداده‌ام. آیا شما می‌دانید که فردا چه اتفاقی برای شما رخ خواهد داد؟

تمام تصمیمات را خودم می‌گیرم

وی در مورد انتخاب ترکیب دستیاران ایرانی اش گفت: قبل از اینکه با تیم ملی ایران شروع به کار کنم با رئیس و سرپرست تیم ملی صحبت کردم و با درخواست شخصی من اجازه داده شد که همه تصمیمات را خودم اتخاذ کنم. امروز در سالن تمرین شش مربی ایرانی با من کار می‌کنند که همه یکسان هستند. این لیستی بود که فدراسیون در اختیار من قرار داد و چه از نظر اسمی و چه از نظر بودن در اردو همه این عزیزان برای من یکسان هستند.

تندروان مربی جوان و آینده داری است

آقای اکبری گذشته بسیار درخشانی دارند و در تیم ملی هم در سطح بالایی بوده‌اند. چرا تندروان را انتخاب کردم؟ ایشان هر روز به صورت مستقیم در تمرین شرکت می‌کند و تمرینات را می‌چرخاند. ایشان مربی جوان و آینده داری هستند. سوال این است که چرا تندروان نمی‌تواند به جای اکبری برود؟ زمانی هم آقای اکبری تجربه نداشتند و یکی به ایشان فرصت داده است که این تجربه را به دست بیاورد. اگر بعد از من یک مربی به جامعه والیبال ایران اضافه شود مسئله بدی نیست.

شرایط متفاوت کار در ایران و روسیه

سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت شرایط کار در تیم ملی روسیه و تیم ملی ایران با توجه به مختصات فیزیکی و اینکه آیا با همان روش با تیم ایران کار خواهد کرد گفت: مشخص است که این‌طور نیست. ایران و روسیه و زنیت تیم‌های مختلفی از یکدیگر هستند. من بیشتر از اینکه بخواهم در این مدت کار فیزیکی با تیم ملی ایران داشته باشم کار روانی داشته‌ام.

ذهنیت بازیکنان باید تغییر کند

ما از نظر تکنیکی در سطح بالایی هستیم. از نظر سرعتی بسیار خوب هستیم. امیدوارم در وقت باقی مانده روحیه تیمی را به انسجام برسانیم. اگر در فرصت باقی مانده بتوانم ذهنیت بازیکنان را طوری تغییر بدهم که مقابل تیم‌های فیزیکی بازی خوبی را انجام دهیم اتفاق خوبی خواهد بود. برای من مهم است که بازیکنانم را به فکر وادار کنم تا اینکه بخواهم به آنها نکات فنی را گوشزد کنم. اینها بازیکنانی هستند که شکل گرفته‌اند. اگر بخواهم در چهار هفته نکات فنی را بگویم بی تفاوت خواهد بود. نکات فنی را البته خواهیم گفت. این ارزشمند است.

والیبال ایران را با معروف شناختم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد اینکه اعتبارش را برای موفقیت به ایران وسط گذاشته است گفت: قبل از این با سعید معروف کار کرده‌ام. اولین محلی که باعث شناختم از ایران شد سعید معروف بود. من در سال ۱۹۸۸ در ایران بودم. سفری داشتم که خیلی جالب نبود از نظر زمانی که وارد تهران شدم. روزی که وارد تهران شدیم روز فوت آیت الله خمینی بود و مسابقه ما کنسل شد و به روسیه برگشتیم. به عنوان بازیکن برابر ایران بازی کردم. حتی در مقطعی تیم ملی ایران روسیه را شکست داد.

ایران از هیچ تیمی ترس و واهمه ندارد

اگر مشخصاً در مورد تیم ملی ایران صحبت کنیم می گویم که ایران از هیچ تیمی ترس و واهمه ندارد و آماده رویارویی با هر تیمی است. با یکی از بازیکنان که صحبت می‌کردم می‌گفت اگر در روز مسابقات در فرم عالی فیزیکی و روحی باشیم هر تیمی را شکست خواهیم داد. من بااین نظر او موافق هستم. در زمان کوتاهی که در ایران بودم شناخت کمی پیدا کرده‌ام. کار من در سالن است و به مسائل فرهنگی کشور احترام می‌گذارم.

انگیزه اصلی از حضور در ایران

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد دلیل اصلی انتخاب این تیم برای ادامه همکاری گفت: انگیزه اصلی من برای انتخاب ایران چهارمین حضورم در المپیک با یک تیم بود و امیدوارم بتوانیم تاثیرگذار باشم. مسئله دوم همکاری و استقبالی بود که مسئولان والیبال ایران انجام دادند و درک کردند که من باید فصل را با زنیت تمام کنم و بعد به ایران بیایم. ولی چهارمین المپیک برای من با ایران بسیار وسوسه انگیز است و این دلیل اصلی انتخاب ایران برای من بود.

تفکرات سرمربی و هماهنگی با سعید معروف

در مورد تفکرات من در بازی و هماهنگی با پاسور محترم فکر نکنید که خیلی تنگ نظر هستم و یک جانبه نگاه می‌کنم. براساس رقیب و حریفی که داریم تاکتیکی تیمی ما تغییر می‌کند. حتی تیم‌هایی خواهند بود که دفاع وسط‌های ما ۹۰ درصد وقت شان را صرف دفاع کنند. برعکس این هم ممکن است اتفاق بیفتد و اکثر زمان بازی حمله کنیم. در زنیت با معروف هماهنگی خیلی خوبی داشتیم و همین باعث شد عناوین زیادی را با معروف کسب کنیم.

بزرگترین نقاط ضعف و قوت تیم ملی والیبال ایران

ولادیمیر الکنو در پاسخ به این پرسش که در این مدت کوتاه ضعف و قوت تیم ملی ایران را در چه مواردی دیدید گفت: یکی از نقاط قوت ایران سرعت بازیکنان است. ضعف تیم ملی هم فیزیک بازیکنان است که نه لهستان هستیم نه روسیه و نه حتی آمریکا. با این حال این شانس را داریم که در روز مسابقه شرایط مطلوبی داشته باشیم و با بهترین کیفیت وارد زمین شویم.

در برابر سرویس‌های قدرتمند بازیکنان برخی تیم‌ها هم ضعف داریم که باید این ضعف را هم برطرف کنیم. در دریافت‌ها مشکل داریم که این هم یکی از ضعف‌های بزرگ تیم ملی ایران است. باید بتوانیم این ضعف را هم برطرف کنیم.

کریمی اضافه وزن داشت و ذهنش آماده نبود

وی در مورد اینکه آیا کریمی می‌تواند جانشین خوبی برای سعید معروف باشد و اینکه انتخاب شما فرد دیگری بجز کریمی در این مورد بود گفت: بدون شک ایشان آینده بسیار درخشانی خواهد داشت اما زمانی که وارد اردو شد شرایط خوبی نداشت و با وزن اضافه وارد اردو شد. من فکر می‌کنم در شان تیم ملی ایران نیست که با اضافه وزن وارد اردو شوند. از نظر ذهنی این جوان باید در اندیشه و تفکرات خودش بازنگری کند. در حالی که معروف و موسوی هیچ اضافه وزنی ندارند. ایشان در تمام فصل والیبال بلژیک روی نیمکت ذخیره نشسته بودند. البته مصدومیت داشتند اما برای من مهم است که یک بازیکن در ترکیب اصلی تیمش باشد. بسیار دستان خوبی دارد و اگر ذهنیت خودش را تغییر دهد آینده درخشانی در انتظار او خواهد بود.

همه تیم‌ها با ترکیب اصلی به لیگ ملت‌ ها می آیند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم‌ها با ترکیب اصلی به لیگ ملت‌ها خواهند آمد گفت: تا آنجایی که فهرست‌ها را بررسی کرده‌ام همینطور است. فدراسیون جهانی هم تاکید کرده است که به خاطر مسائل تبلیغات همه تیم‌ها باید با ترکیب اصلی بیایند. روسیه با ترکیب اصلی خواهد آمد. دلیلش هم این است که تیم‌ها می‌توانند خودشان را برای حضور در المپیک محک بزنند و آنالیز خوبی از حریفان داشته باشند.

برنامه ریزی لیگ ملت‌ها تبعیض است

ولادیمیر الکنو در مورد اینکه اکثر مسابقات تیم ملی صبح برگزار می‌شود و برخی تیم‌ها زمان بهتری دارند، آیا بهتر نیست به این برنامه ریزی اعتراض شود تا برنامه تغییر کند گفت: هشت بازی ما صبح برگزار می‌شود که زمان مناسبی نیست اما چون فرصت کوتاهی باقی مانده است به صلاح تیم نیست که ما خودمان را درگیر اعتراض کنیم. ضمن اینکه اکثر مسابقات المپیک هم صبح برگزار می‌شود و ما می‌توانیم خودمان را برای این بازی‌ها آماده کنیم. بااین حال فکر می‌کنم این یک تبعیض است.

بعد از المپیک می‌خواهم استراحت کنم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد اینکه گفته بود بعد از المپیک خداحافظی خواهید کرد. آیا در صورت روی سکو رفتن با ایران بازهم این تصمیم را اجرایی خواهید کرد، گفت: خداحافظی با رشته‌ای که ۴۰ سال با آن بوده‌ام سخت است. اما نمی‌خواهم خودم را فریب بدهم. همانطور که صدای درونی من می‌گوید که احتیاج به یک ریسرت دارم. در این مدت کوتاه پیشنهادات زیادی از سوی باشگاه‌ها به من داده‌اند. یکی از باشگاه‌های روسیه پیشنهاد داده است که مدیر فنی شوم. با این حال هدفم این است که بعد از المپیک کمی استراحت کنم.

هیچکس حق دخالت در تصمیمات من را ندارد

الکنو در مورد بازیکن سالاری در تیم ملی که در گذشته وجود داشته است گفت: من نمی‌دانم تا قبل از من چه شرایطی در تیم ملی ایران بوده ولی از زمانی که من آمده‌ام، تمام تصمیمات را خودم گرفته‌ام و کسی حق دخالت در تصیمات مرا نداشته. امکان این را نداشتم که مستقیم لیگ ایران را ببینم اما بازی لژیونرهای ایرانی را تعقیب می‌کردم با همکاران ایرانی‌ام هم در تماس بودم ولی تصمیم اول و آخر با من است.

نمی‌توانم قول موفقیت بدهم

وی در مورد اینکه چند درصد شانس قائل هستید که اتفاق خوبی برای تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک رخ بدهد گفت: آرزوی من این است که هدف فدراسیون والیبال محقق شود. ما به ایتالیا می‌رویم و تلاش می‌کنیم که گام به گام به این هدف نزدیک شویم. تکرار می‌کنم از نظر من مربی که قول یک جایگاه را بدهد یک شارلاتان است. نمی‌توانم بگویم چند درصد شانس موفقیت داریم.

آیا برای والیبال ایران برنامه بلندمدت دارید؟

ولادیمیر الکنو در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در والیبال ایران برنامه بلند مدت دارید یا خیر گفت: تا قبل از ورود من همکارانم آنالیزی از لیگ ایران انجام دادند. سعی می‌کنم براساس این آنالیز تلاش می‌کنم تا آنجا که توان داشته باشم توصیه‌هایی را به مسئولان والیبال ایران داشته باشیم.

اولویت اصلی نتیجه گیری در المپیک است

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد حضور با ترکیب جوان و با تجربه در لیگ ملت‌ها گفت: خوشحالم که فدراسیون تصمیم گرفت که بازی‌های المپیک برای ما هدف نهایی باشد و از لیگ ملت‌ها به عنوان رویداد آماده سازی کنیم. در لیگ ملت‌ها این فرصت را به جوانان خواهیم داد تا حضور در بازی‌های بزرگ را تجربه کنند. امیدوارم با این روند بتوانیم بازیکنان بزرگی در آینده به جامعه والیبال ایران معرفی کنیم.

توضیح الکنو در مورد انتخاب مترجم

در مورد ارتباط با بازیکنان ایرانی می‌خواهم مفصل تر صحبت کنم. می دانم قبل از آمدنم به ایران یک مسئله‌ای بود که می‌خواهم آن را روشن کنم. من این موضوع را درک می‌کردم که از زمانی که فرصت محدودی در اختیار دارم می‌خواستم به طور مستقیم و زمان مادری با آنها صحبت کنم و آنها هم همینطور. انگلیسی من در حد مطلوبی نیست. سه هفته قبل از سفرم به ایران بود که در جلسه‌ای با یک مربی تکواندو آشنا شدم و ایشان گفت دوستم در مسکو هست که می‌تواند به شما کمک کند. وقتی تلفنی صحبت کردم ایشان قبول کرد به من کمک کند که باعث خوشحالی من شد.

اینجا صحبت‌های زیادی شنیدم در مورد اینکه الکنو مترجم خاص خودش را می‌آورد. این در حالی است که من با ایشان در فرودگاه مسکو آشنا شدم. ایشان به طور رایگان با تیم ملی ایران کار می‌کند و یک ریال از فدراسیون ایران دریافت نکرده است. کار مترجم برای من بسیار ارزشمند است. همیشه با بازیکنان رابطه خوبی داشته‌ام.

بازی اول همیشه دلهره دارد

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا ذهنیت بازیکنان آماده است که در دیدار با تیم‌های آسیایی قدرتمند باشند گفت: دلهره بازی اول را شما از هیچ ورزشکاری نمی‌توانید بگیرید. خصوصاً اینکه هیچ بازی تدارکاتی انجام نشده است. تمام تلاشم را می‌کنم که بازیکنان از نظر روانی کاملاً برای این دیدارها آماده باشند. با این حال تاکید می‌کنم که همیشه بازی اول برای ورزشکاران با دلهره و استرس همراه است.

آیا کادر فنی برای المپیک تغییر می‌کند؟

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا کادر فنی تیم ملی برای المپیک تغییر خواهد کرد یا با همین کادر به توکیو می روید گفت: در حال حاضر برای من بسیار سخت است که بتوانم به این سوال جواب بدهم. در حال مذاکره و صحبت کردن هستیم تا سهمیه تیم ما را بیشتر کنند تا اگر بتوانیم مربیان بیشتری را با خود به توکیو برویم.

رویارویی با تیم ملی روسیه چگونه خواهد بود؟

وی در مورد مسابقه با روسیه که ۸ خرداد برگزار خواهد شد و الکنو به عنوان سرمربی ایران مقابل تیم کشورش خواهد ایستاد گفت: هیچ تفاوتی را احساس نمی‌کنم. مثل یک رقیب به تیم روسیه نگاه خواهیم کرد.

بازی تدارکاتی در ژاپن انجام می‌شود؟

الکنو در مورد اینکه آیا قبل از المپیک با فرانسه و تیم‌های دیگر در ژاپن دیدار تدارکاتی خواهید داشت گفت: در مورد بازی با آرژانتین و فرانسه با سرمربیان دو تیم داشته‌ام و امیدوارم تغییر دیگری به وجود نیاید و ما بتوانیم در ژاپن با این دو تیم بازی تدارکاتی را داشته باشیم.

آوازه غذاهای ایرانی را شنیده‌ام

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد تصمیمش برای لاغری و استفاده از غذاهای ایرانی گفت: آوازه غذاهای ایران را شنیده بودم و اینجا با آن برخورد کردم. آقای خوش خبر به من خیلی خوب می‌رسد. از ۱۰ روز قبل از آمدن به ایران عزمم را جزم کردم که وزنم را کم کنم و به دوران خوب خودم برگردم. هر روز تمرینات سنگینی انجام می‌دهم تا بتوانم مثل ایرانی‌ها خوش برخورد و خوش فرم باشم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها