بر اساس رده بندی جدید برترین باشگاه‌ های جهان

پرسپولیس در جمع ۱۰۰ باشگاه برتر دنیا قرار گرفت

تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در رده بندی قبلی در رتبه ۱۰۱ قرار گرفته بود دوباره به جمع صدتایی‌ها برگشت و توانست به رده نود و هفتم دنیا بازگردد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۶۱

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس جدیدترین رده بندی تیم‌ های باشگاهی فوتبال جهان، پرسپولیس همچنان در رتبه نخست ایران و چهارم آسیا قرار دارد.

سرخپوشان پایتخت با ۱۶۱۵ امتیاز و با ۵ پله صعود در رتبه ۹۷ جهان و بالاتر از تیم‌های فاینورد و فیورنتینا قرار گرفته اند.

باشگاه استقلال تهران نیز با ۱۵۲۸ امتیاز یک پله در آسیا سقوط کرد و در جایگاه سیزدهم ایستاد. این تیم در مجموع نیز ۱۷ پله سقوط کرد و در رده ۲۳۱ دنیا ایستاد. استقلال از باشگاه‌هایی مثل کاشیما، ایبار، نیس و وردربرمن بالاتر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، سپاهان با ۱۵۰۱ امتیاز، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلایی پوشان اصفهانی با ۶ پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه ۲۸۹ جهان جای گرفتند و بدون تغییر همچنان در رتبه ۱۷ قاره کهن قرار دارند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، پدیده، ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هشتم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده بندی در قاره آسیا، جایگاه ۵ تیم اول تغییری نکرده و مانند رده بندی پیشین کاوازاکی ژاپن با ۱۶۶۲ امتیاز صدرنشین است.

جونبوک موتورز کره جنوبی نیز با ۱۶۲۸ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. تیم الهلال عربستان حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با ۱۶۲۲ امتیاز در رتبه سوم جای گرفته است. پس از پرسپولیس تیم الدحیل قطر با ۱۶۰۲ امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد.

در رده بندی جهانی نیز جایگاه ۴ تیم نخست جدول تغییری نداشته و تیم فوتبال بایرن مونیخ با ۲۰۵۰ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با ۲۰۴۶ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

اینترمیلان با ۱۹۴۱ امتیاز همچنان رتبه سوم را در اختیار دارد. رئال مادرید با ۱۹۳۱ امتیاز و ۳ پله صعود در رتبه چهارم ایستاده است.

چلسی نیز با ۱۹۰۰ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم قرار گرفته است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ
منچسترسیتی
اینترمیلان
رئال مادرید
چلسی
بارسلونا
لیورپول
پاری سن ژرمن
آتالانتا
آژاکس

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها