همانطور که می دانید کووید ۱۹ در افراد به صورت متفاوت وجود دارد. التهاب در ریه ها و مجاری هوایی علائم رایجی است که تنفس را دشوار می کند. این علائم می تواند همراه با کووید خفیف، متوسط یا شدید باشد.
همانطور که می دانید کووید ۱۹ در افراد به صورت متفاوت وجود دارد. التهاب در ریه ها و مجاری هوایی علائم رایجی است که تنفس را دشوار می کند. این علائم می تواند همراه با کووید خفیف، متوسط یا شدید باشد.
کد خبر: ۱۳۱۶۱۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، در نتیجه افرادی که با کووید ۱۹ بسیار بیمار می شوند ممکن است ذات الریه را تجربه کنند. این باعث می شود که ریه ها از مایعات و مخاط پر شوند و تنفس سخت تر می شود و بدن شما در آن حالت به اکسیژن بیشتری برای عملکرد خود نیازمند است.

اگر به بیماری انسدادی مزمن ریوی یا آسم متوسط تا شدید مبتلا هستید ، ممکن است از قبل ظرفیت ریه شماکاهش پیدا کرده و در تنفس مشکل داشته باشید. این شرایط باعث التهاب مزمن ریه ها می شود که می تواند در افرادی که کرونا دارند به طور قابل توجهی بدتر شود.

این موضوع بر کل دستگاه تنفسی تأثیر می گذارد و جریان هوا را بیشتر مسدود می کند. این می تواند حملات آسم را ایجاد کند و باعث سندرم دیسترس حاد تنفسی شود. تمرینات تنفس عمیق که ریه ها را پاکسازی می کند و عملکرد ریه ها را تقویت می کند ، ممکن است برای افراد مبتلا به این شرایط مفید باشد.

تمرینات تنفسی اکسیژن را به داخل ریه ها وارد می کند که به شما کمک می کند تا مخاط و مایعات دیگر را پاکسازی کنید.

تمرینات تنفسی می تواند به افزایش ظرفیت ریه کمک کرده و اکسیژن مورد نیاز بدن را به جریان خون وارد کند.

تمرینات تنفس عمیق به شما کمک می کند تا آرام باشید ، که میتواند برای کنار آمدن با بیماری طولانی مدت و بهبودی مفید باشد.

ورزش های تنفسی می توانند ریه های شما را تقویت کنند و تأثیر کووید ۱۹ بر روی سیستم تنفسی شما را کاهش دهند.

یک مطالعه کنترل شده نشان داد که روش های تنفس ، مانند تنفس لب های جمع شده ، باعث کاهش تنگی نفس می شوند.این تمرینات همچنین باعث بهبود تهویه ریه می شود تا توانایی دفع دی اکسید کربن و هوای بیات را داشته باشند.

ورزش هوازی:

هر نوع ورزش پرانرژی که باعث می شود سریعتر نفس بکشید یک تمرین تنفسی است. این شامل پیاده روی سریع ، دویدن، شنا یا هر فعالیتی است که ضربان قلب و ضربان تنفس را افزایش می دهد.

ورزش منظم در صورت آلوده شدن ریه های سالم ممکن است بهترین دفاع شما در برابربیماری کووید ۱۹ باشد.

بیماری کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است که توسط ویروس کرونا ایجاد می شود. شایع ترین علائم آن شامل موارد زیر است:

تب همراه لرز یا بدون لرز

درد عضلانی

سردرد

گلو درد

حالت تهوع ، استفراغ یا اسهال

خستگی

آبریزش بینی

بیماری تنفسی شدید همراه با ذات الریه یا ARDS

سرفه کردن

تنگی نفس

تنفس دشوار

ناتوانی در چشیدن یا بو کردن

در افراد مبتلا به کووید حاد، علائم معمولاً بین ۲ تا ۱۴ روز پس از مواجهه شروع می شود و در عرض ۲ هفته برطرف می شود. برخی از افراد دارای علائمی مانند تنگی نفس و خستگی برای مدت زمان طولانی تری هستند.

اگر کووید ۱۹ دارید، قبل از شروع تمرینات تنفسی با پزشک خود صحبت کنید. اگر هنگام استراحت تنگی نفس دارید، ضربان قلب نامنظم یا درد قفسه سینه دارید، ممکن است با ورزش علائم خود را بدتر کنید.

اگر مدت طولانی است که کووید دارید بهترین تمرینات برای شما تمرینات تنفسی است.

اگر به کووید مزمن مبتلا هستید، ممکن است علائم را تا هفته ها یا ماه ها پس از عفونت ادامه دهید. این علائم متفاوت است اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

تنگی نفس

مشکل تنفس

ناتوانی در ورزش

مه مغز

سرفه کردن

حس چشایی یا بویایی کاهش یافته یا فاقد آن است

دردهای عضلانی یا مفصلی

درد قفسه سینه

سردرد

تب گاه به گاه

تمرینات تنفسی ممکن است

به کاهش استرس و اضطراب مداوم ناشی از علائم کووید نیز کمک کند.

اکثر افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا می شوند اغلب در طی چند هفته بهبود پیدا می کنند. رفع کامل موارد جدی کووید ممکن است یک ماه یا بیشتر طول بکشد.

بازسازی ظرفیت ریه می تواند به بهبودی شما کمک کند.

تمرینات تنفسی هر نفس را عمیق تر می کند و باعث بهبود تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن در ریه ها می شودکه این ظرفیت کلی ریه را بهبود می بخشد.

همچنین باعث ایجاد احساس آرامش می شوند.

اگر برای کمک به بهبودی خود از تمرینات تنفسی استفاده می کنید ، عجله نکنید. به آرامی شروع کنید و در طی روند بهبود به چندین تکرار برسید.

آهسته پیش بروید و در این کار زیاده روی نکنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها