مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تاکنون ۵۷۳ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۴۴۶۹ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان زنجان تایید صلاحیت شده‌اند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: تاکنون ۵۷۳ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و ۴۴۶۹ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان زنجان تایید صلاحیت شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۹۲

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ سعید صفری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تکمیلی شعب انتخابات موجود در استان، نهایی نشده و طی روزهای آتی تعداد کل شعب انتخابات در استان تکمیل و نهایی می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۷۲۸ نفر برای تصدی کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی شهر در استان ثبت‌نام کرده بودند که قبل از آغاز بررسی پرونده‌ها، ۲۱ نفر انصراف دادند و پس از بررسی پرونده‌ها توسط هیئت اجرایی، ۶۵۱ نفر تایید و ۵۶ نفر رد شدند. همچنین در فاصله بین ابلاغ نظر هیئت اجرایی به داوطلبان، ۷ نفر دیگر انصراف دادند.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع، هیئت اجرایی صلاحیت ۵۵۴ نفر را تایید و ۱۰۰ نفر را نیز رد کرد، ادامه داد: اعتراض رد صلاحیت‌شدگان توسط هیئت عالی نظارت استان بررسی می‌شود که در این بین ۱۰ نفر دیگر انصراف دادند. به این اوصاف تا به امروز ۵۷۳ نفر می‌توانند در رقابت‌ها شرکت کرده و ۱۱۷ نفر هم رد صلاحیت شده‌اند.

صفری با اشاره به تغییر قانون اتفاق‌ افتاده، تصریح کرد: از همه شهرها رد صلاحیت‌شدگان می‌توانند اعتراض خود را تاپایان امروز، به هیئت مرکزی اعلام کنند و پس از آن تایید صلاحیت‌شدگان نهایی مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: امسال در ۷۶۴ روستای استان انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار می‌شود که برای این مهم ۴۶۵۴ نفر ثبت‌نام کردند که ۹ نفر پیش از بررسی پرونده‌ها انصراف داده و ۴۴۶۹ نفر توسط هیئت نظارت اجرایی تایید صلاحیت شدند و ۱۶۹ نفر نیز رد صلاحیت شدند و تاکنون ۲۲ نفر پس از بررسی هیئت اجرایی انصراف داده‌اند. این در حالی است که هیئت نظارت تاکنون نظر نهایی را اعلام نکرده، به همین دلیل امکان تغییر آمار تا دوم خردادماه وجود دارد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها