فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۱۷ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای اولین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در سال ۱۴۰۰ که صبح امروز در مقر ستاد فاتب برگزار شد، گفت: این مرحله از طرح اقتدار در ۱۱۷ محله و نقطه از جمله پارک ها، سفره خانه ها، باشگاه های بدنسازی و ... به مرحله اجرا در آمد و در جریان آن به ۱۱۸ پرونده رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه ۸۶ پرونده مربوط به شرارت و ضرب و جرح ، ۱۹ پرونده مربوط به مزاحمان نوامیس، ۹ فقره مربوط به حمل سلاح غیر مجاز و چهار فقره نیز مربوط به مشروبات الکلی یا مواد مخدر بود، گفت: در مجموع ۲۱۷ تن از اراذل و اوباش در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی جرم این افراد را ایجاد مزاحمت، ضرب و جرح، تخریب، نزاع، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، دایر کردن مراکز فساد و ... اعلام کرد و گفت: ۱۰۹ قبضه سلاح شکاری و ۱۶۳ قبضه سلاح سرد نیز از این افراد کشف و ضبط شده است.

رحیمی افزود: ۵۳ واحد صنفی نیز که به محلی برای فعالیت این افراد بدل شده بود پلمب شد و لازم است بار دیگر به صنوفی که ممکن است به محلی برای استقرار و حضور اراذل و اوباش تبدیل شود هشدار دهند که پلیس قاطعانه با چنین مواردی برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس علاوه بر فضای حقیقی بر فضای مجازی و اقدامات مجرمانه در این فضا نیز نظارت دارد، ادامه داد: در همین راستا ۵۸ تارنما مورد رصد قرار گرفته و ۳۲ مورد آنها که اقدام به ترویج اوباشگری و مواردی از این دست کرده بودند شناسایی و با مدیران آن برخورد شد.

وی درباره پرونده های مهم کشف شده در این مرحله از طرح اقتدار نیز گفت: دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش وحشی در منطقه تهرانپارس، دستگیری عاملان تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در یافت آباد و شهرک ولیعصر و دستگیری اراذل و اوباش منطقه خاک سفید از جمله مهمترین اقدامات انجام شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره گرداندن اراذل و اوباش در محلات نیز گفت: این اقدامات را با هماهنگی دستگاه قضایی انجام دادیم و اگر حکمی داده شود ما آن را اجرا می کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها