در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

بهتاش فریبا: پرسپولیس نه، سپاهان قهرمان می شود

استقلال آنقدر فرصت از دست داد و موقعیت های مختلف را برای حفظ صدرنشینی به تیم های دیگر واگذار کرد که بهتاش فریبا در تحلیل این موقعیت فقط می تواند بگوید: «انسان به امید زنده است».
کد خبر: ۱۳۱۵۸۹۴

به گزارش جام جم آنلاین ، پیشکسوت مطرح آبی ها در گفت و گویی که با ما انجام داد درباره شرایط این تیم و البته کورس قهرمانی صحبت می کند.

 

*دیگر نمی توان هیچ امیدی به استقلال و قهرمانی اش در این فصل داشت؟

واقعیت این است که کار بسیار سخت شده اما انسان به امید زنده است. ما هفت بازی در پیش داریم و امیدمان هم بسیار کم است اما به هر حال ذره ای امید داریم.

 

*الان چه کاری از دست استقلال برمی آید؟

این اتفاق یعنی از دست رفتن شانس قهرمانی بارها و بارها در فوتبال و البته برای استقلال افتاده است. الان تیم باید تمرکز خود را بر روی بازی های باقیمانده بگذارد و تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا حداکثر برد را به دست بیاورد.

 

*وضعیت پرسپولیس و سپاهان طوری هست که بشود به لغزندگی بیش از اندازه این دو تیم برای رسیدن استقلال به صدر امید داشت؟

دقیقا این چیزی است که الان وجود دارد. استقلال باید منتظر لغزندگی این دو بماند چون هنوز امید دارد. اما نظر شخصی من این است که تمرکز تیم باید متمرکز سهمیه آسیایی شود. قهرمانی در جام حذفی هم می توان هدف مهم دیگر آبی پوشان باشد. من امیدوارم این تیم قهرمان حذفی شود تا مستقیم سهمیه آسیا را به دست بیاورد.

 

*به غیر از دربی چه اتفاقی افتاد که حالا استقلال را تا این اندازه از قهرمانی دور کرده است؟

اتفاقات بدی رخ داد و همه ما دیدیم. باخت مقابل ذوب آهن در بدترین زمان ممکن رخ داد. من قبل از دیدار با ذوب آهن هم گفته بودم که استقلال باید ذوب آهن را ببرد وگرنه به زحمت می افتد اما نه تنها بازی را نبرد بلکه متحمل شکست هم شد.

 

*خستگی ناشی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا چقدر تاثیرگذار بود؟

دقیقا مسئله همین جاست. استقلال از آسیا برگشته بود و وقتی تیمی از چنین رقابت هایی برمی گردد 50 الی 60 درصد انگیزه خود را از دست داده است. در آسیا بازیکنان بنا به دلایلی همچون هدف ترانسفر شدن از انگیزه بیشتری برخوردار هستند. ما این اتفاق را در استقلال قبلا هم دیده بودیم. به هر حال آنچه که باعث شد تا تیم ما از کورس قهرمانی تا حدودی عقب بیفتد با شکست مقابل ذوب آهن آغاز شد. البته مصدومیت ها ، ناآمادگی بازیکنان استقلال و ایجاد مسائل حاشیه ای برای تیم نیز عامل مهم دیگری برای موفق نشدن در مسیر قهرمانی بود.

 

*شما عملکرد فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی می کنید؟

برای ارزیابی عملکرد یک مربی باید آمار یک تیم را مشاهده کنیم. اما به غیر از آمار ما باید به این مسئله توجه کنیم که استقلال سر و شکل بهتری پیدا کرده است. این مسئله به خصوص در آسیا مشاهده شد. ما در گروه مرگ قرار داشتیم و فرهاد موفق شد با تیم نتایج خوبی بگیرد. حضور فرهاد در تیم خیلی موثر است و امیدواریم که بتوانیم این رویه را ادامه بدهیم.

 

*به نظر شما کدام تیم شانس اول قهرمانی است؟

سپاهان، پرسپولیس، استقلال و گل گهر سیرجن از شرایط قهرمانی برخوردار هستند. این را هم در نظر بگیرید که ما یک بازی عقب افتاده هم داریم که اگر آن را ببریم دوباره به رده سوم جدول می رسیم. به نظر من استقلال هنوز شانس قهرمانی دارد اما نمی توان انکار کرد که شرایط پرسپولیس و سپاهان از بقیه تیم ها بهتر است. من تصور می کنم با توجه به امکانات موجود در باشگاه سپاهان و البته کدر فنی و بازیکنان این تیم عنوان قهرمانی این فصل نه به پرسپولیس که به این تیم اصفهانی برسد.

 

*چرا فکر می کنید که سپاهان نسبت به پرسپولیس امکانات و بازیکنان بهتری دارد؟

من در 10 سال گذشته به یاد ندارم که یک بازیکن یا یک مربی از این تیم در کمیته انضباطی پرونده داشته باشند. از سویی ساختار باشگاهی سپاهان بسیار صحیح است. این تیم بازیکنان جوانانی را به فوتبال ایران معرفی می کند و از مربی جوانی هم برخوردار است. یک مربی با تجربه دیگر هم به نام مرزبان کنار تیم خود می بینند. بحث مربوط به مسائل مادی نیز سر جای خودش است. من خوب می دانم که حقوق بازیکنان یک روز مانده به موعد مقرر واریز می شود. یعنی می خواهم به شما بگویم که فقط بحث داشتن بازیکن خوب و خوب بازی کردن در یک مسابقه نیست. عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند تا قهرمانی حاصل شود و سپاهان این شرایط را دارد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها