مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۱۳
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ رضا خواجه‌ای  با اشاره به اینکه، مطالعات منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیشرفت ۹۵ درصد در دست تهیه است، اظهار کرد: همه بخش‌ها در کمیته برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده و این طرح هم اکنون به عنوان پایلوت کشوری در بخش مرکزی و گیلوان شهرستان طارم تهیه و در مرحله اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در قالب این برنامه، تعداد یک هزار و ۸۲۲ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت جوامع محلی در سطح روستاهای استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۷۵ طرح قابلیت برندینگ و ۳۷۸ طرح دارای مشخصه کارآفرینی خواهد بود، گفت: با اجرای این طرح برای ۷ هزار و ۹۴ نفر زمینه ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تجمیع توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاها در زمینه‌های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است، تصریح کرد: با عنایت به مطالعات موصوف، تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی دارای اولویت برای سال‌های نخست و دوم اجرای طرح پیش‌بینی شده است.
خواجه‌ای با اشاره به اینکه، در قالب این طرح، ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه روستاها مطالعه، برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود، یادآور شد: شناخت ظرفیت‌ها و محدودیت‌های توسعه هر روستا از نظر اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی از بخش‌های این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان توسعه فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستاییان و تثبیت جمعیت روستایی را از اهداف اصلی این طرح دانست که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول چهار دهه فعالیت عمرانی کالبدی خوبی برای توسعه روستاها انجام داده و می‌توان گفت، در فعالیت‌های این بنیاد مشارکت مردم اصل بوده که این امر باعث اندوختن تجارب ارزنده برای انجام موفق طرح توسعه منظومه روستایی شده است که  اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها