مابین استانداری‌ها و محیط زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه حفاظت از محدوده یوزخیز پل ابریشم - میاندشت

مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان از تصوير برداري از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی درپارك ملي توران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۱۷۹
به گزارش جام آنلاین از سمنان،امیرعبدوس اظهار کرد: تصوير برداري از فِقِه ، یکی از یوزپلنگ های شناسنامه دار ایرانی توسط محيطبانان روح الله يوسفي و عبدالصالح گري درپارك ملي توران انجام شده است.
وی افزود: نام این یوزپلنگ متناسب با محلی که نخستین بار در آنجا مشاهده شده انتخاب شده است.
 مديركل حفاظت محيط زيست استان سمنان گفت: فِقِه نام مکانی بود که اولین بار در بهمن ماه سال نود و هشت این یوزپلنگ دیده شده بود.
عبدوس ادامه داد: به همین دلیل همین نام برایش ماند و بعد از آن تا به امروز بیش از هفت بار در اردیبهشت ماه، تیرماه، آذرماه، دیماه، بهمن ماه سال گذشته و نیز فروردین ماه امسال در قاب دوربینهای تله ای ما قرار گرفته بود. اما این اولین بار است که محیطبانان او را بطور مستقیم مشاهده میکنند.
وی اظهار کرد: خبر مهمتر اینکه این یوز که در گذشته تصاویرش همه از سمت راست بدن بود در این مرحله تصویر سمت چپ بدنش هم به دست آمد و فایل شناسنامه او کامل شد.
وی از روح الله یوسفی و عبدالصالح گری که با تصویربرداری و ارسال این تصاویر زیبا و دلگرم کننده دلهای علاقمندان را شاد کردند، تقدیر کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها